Остаточні фінансові звіти, які оприлюднила міська виборча комісія, розповідають про витрати кандидатів в депутати міської ради та кандидатів на посаду Вінницького міського голови із 22 вересня до 1 листопада 2020 року. Про витрати кандидатів на посаду мера із 30 вересня до 14 жовтня ми, нагадаємо, розповідали, коли оприлюднили проміжні фінансові звіти.
У переліку оприлюднених остаточних фінансових звітів немає всіх кандидатів. Тому ми проаналізували, як і на що витрачали гроші з фондів п’ять кандидатів на посаду мера Вінниці. Детальніше з фінансовими звітами цим п’яти кандидатів, а також деяких кандидатів у депутати вінницької міської ради можна ознайомитися за посиланням. Аналізувати їхні витрати будемо за порядком спадання, за тим, хто найбільше витратив на агітаційну рекламу.
Лідер у цьому списку діючий мер Вінниці Сергій Моргунов, наздоганяє його кандидат від «Європейської солідарності» Сергій Кудлаєнко. Далі за витратами у цьому списку йде самовисуванець Сергій Кармаліта, потім — Сергій Борзов. І найменше з усіх передвиборча рекламна кампанія обійшлася Олександрі Устіновій.
Остаточний фінансовий звіт діючий мер Вінниці опублікував за період з 22 вересня до 28 жовтня 2020 року. Нагадаємо, що Моргунов був кандидатом на посаду міського голови від «Української стратегії Гройсмана».
Всього його рахунок виборчого фонду налічував 750 000 гривень. Це все кошти місцевої політичної партії для кандидатів, висунутих місцевою організацією політичної партії. Власних коштів Сергій Моргунов у передвиборчий час не вкладав, як бачимо у звіті. За період передвиборчої гонки Сергій Моргунов використав майже усі кошти, залишився на рахунку 35,90 гривень.
На що витратив діючий мер Вінниці ці гроші? Як читаємо у звіті, найбільша сума пішла на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках, сітілайтах тощо. Загалом — 521 026 гривень.
106 902 гривень кандидат витратив на оплату ефірного часу на телебаченні, а ще 23 878 гривень за ефірний час на радіо. Розміщення реклами в інтернеті обійшлось у 41 900 гривень, а 54 673 Сергій Моргунов витратив на виготовлення виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів.
Крім того, як бачимо у звіті, кошти діючий мер витрачав на оренду будинків і приміщень для проведення публічних дебатів, дискусій, круглих столів, пресконференцій тощо. На це пішло — 1 200 гривень, і плюс 384 гривні за банківські послуги.
Цей кандидат, який йшов на вибори від «Європейської солідарності», опублікував звіт за період із 30 вересня до 1 листопада 2020 року.
Всього на поточний рахунок виборчого фонду Сергія Кудлаєнка надійшло 743 646 гривень. Усе це — власні кошти кандидата. Із них він 542 540 гривень витратив на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках, сітілайтах. Ще 77 738 гривень на виготовлення виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів і 55 688 гривень на виготовлення інших матеріалів передвиборної агітації.
На агітацію в газетах кандидат витратив найбільше, порівняно з іншими видами медіа, 43 600 гривень. Оплата ефірного часу на телебаченні обійшлася у 11 160 гривень, 7 500 кандидат сплатив за рекламу в інтернеті і 5 420 гривень за рекламу на радіо.
Самовисуванець подав остаточний фінансовий звіт за період з 30 вересня до 28 жовтня 2020 року.
Усього на поточний рахунок виборчого фонду Сергія Кармаліти надійшло 398 575 гривень. Із них 99 505 гривень — власні кошти кандидата і 299 70 гривень — добровільні внески фізичних осіб.
З цих коштів найбільше Кармаліта витратив на розміщення матеріалів передвиборної агітації, це йому обійшлось у 232 795 гривень. На агітацію у друкованих ЗМІ кандидат витратив 85 000 гривень. На виготовлення виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів Сергій Кармаліта віддав 66 922 гривень. Агітував виборців Кармаліта і на радіо, на оплату ефірного часу на радіо пішло 10 368 гривень.
Як читаємо у звіті, придбання канцтоварів, паперу, інших предметів і матеріалів для виготовлення матеріалів передвиборної агітації обійшлося у 3 240 гривень. Плюс 4 035 гривень — банківські послуги.
Цей кандидат балотувався на посаду міського голови Вінниці від «Слуги Народу». Сергій Борзов опублікував свій остаточний фінансовий звіт за період із 30 вересня по 28 жовтня.
Усього на поточний рахунок його виборчого фонду надійшло 356 200 гривень. З них: 101 000 гривень — кошти місцевої організації політичної партії, 205 200 — власні кошти кандидата, 50 000 гривень — добровільні внески фізичних осіб.
Найбільше з фонду Борзов витратив на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках, сітілайтах — 228 758 гривні. Ще 70 270 гривень пішло на виготовлення виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів чи друкованих видань.
На оплату площ у друкованих ЗМІ витратив 32 048 гривень, і 13 938 — на оплату ефірного часу на радіо. Крім того, як читаємо у звіті, 10 тисяч 867 гривень пішло на розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті. Плюс 228 гривні за банківські послуги.
Кандидатка на посаду міського голови Вінниці від «Голосу» подала звіт за період із 28 вересня до 27 жовтня 2020 року.
Усього на поточний рахунок її виборчого фонду надійшло 217 800 гривень. Усе це кошти місцевої організації політичної партії.
За розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на білбордах, вивісках, сітілайтах Олександра заплатила 96 180 гривень. Також 52 630 гривень витратила на розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті. Ще 31 915 гривень на виготовлення відеозаписів.
Як читаємо у звіті, на виготовлення виборчих листівок, плакатів та інших агітаційних матеріалів пішло 22 652 гривень. Крім того, 12 200 коштувала оплата ефірного часу на телебаченні і 2 200 — оплата площ у друкованих ЗМІ.
Вінницька міська ТВК оприлюднила, крім звітів, протокол з кількістю голосів, які виборці віддали за кандидатів на посаду Вінницького міського голови. З цих даних ми підрахували, у скільки кожному з кандидатів обійшлася ціна голосу однієї людини.
Сергій Моргунов — 12,24 гривень
Сергій Кудлаєнко — 61,41 гривень
Сергій Борзов — 62 гривень
Олександра Устінова — 69,97 гривень
Сергій Кармаліта — 643,90 гривень
Усі світлини з ФБ-сторінок кандидатів.
Читайте також:
Від 200 до 600 тисяч на рекламу: як кандидати на посаду мера витрачали гроші з виборчих фондів
В Україні можуть ввести новий карантин. До чого готуватися вінничанам?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер