Вінницький стандарт гостинності, розроблений разом з місцевими рестораторами і готельєрами, презентувала спеціалістка зі створення та впровадження стандартів Оксана Марусич.
Проєкт реалізується за фінансування Уряду Канади через Фонд сприяння розвитку малих і середніх підприємств проєкту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) та підтримки Вінницької міської ради.
У рамках проєкту «Вінницький стандарт гостинності: програма посилення конкурентоспроможності туристичної індустрії Вінниці» відбувся ряд заходів для гідів, рестораторів і готельєрів, частина з яких ще триватиме до середини грудня. Вони покликані консолідувати гравців ринку та відкрити нові взаємовигідні канали партнерства.
— Ми маємо досягти того рівня свідомості, коли зможемо звільнитися від стереотипного розуміння конкуренції та перейти до прийняття крос-продажів та рекомендаційного сервісу, що покликаний забезпечити туристу «комфорт під ключ», коли людина приїздить до міста у своїх справах і відчуває підтримку на кожному кроці, отримує максимум від перебування в місті ― тоді в неї виникає бажання сюди повернутися, — говорить голова ГО «Спілка підприємців «СТІНА», керівник проєкту «Вінницький стандарт гостинності» Олександр Печалін.
Для представників сфери гостинності були організовані шість модулів навчання зі створення бізнес-асоціації.
Під час навчально-практичного курсу власники ресторанів здобули практичні навички з розбудови бізнес-асоціацій (БА):
За підсумками навчань зареєстрували ГО «Вінницька асоціація гостинності ХлібСіль».
За словами очільниці нового бізнес-об'єднання Інни Кривешко, ключова місія асоціації «ХлібСіль» ― колаборація бізнесу у сфері HoReCa, туристичного супроводу й івент-індустрії. Останні місяці показали, що формування спільної позиції та вміння вести конструктивний діалог з владою дає більше шансів відстояти інтереси галузі та задіяних у ній працівників, а також працювати на розвиток цілої індустрії в межах міста.
Однією з ключових складових проєкту стала розробка міського стандарту гостинності, який сприятиме встановленню високого рівня обслуговування та сервісу в готельно-ресторанній сфері Вінниці з акцентом на особливій якості локального продукту. Над розробкою Вінницького стандарту гостинності працювали власники (-ці) та топ-менеджери (-ки) закладів розміщення та харчування, а також маркетологи (-ні). Роботу координувала експертка з продажу й сервісу, сертифікована бізнестренерка, спеціалістка зі створення та впровадження стандартів Оксана Марусич, яка і презентувала стандарт.
— Ми, українці, схильні критично мислити та з недовірою ставитися до нових, поки не зрозумілих ініціатив, — говорить Оксани Марусич. — І бути першопрохідцями завжди нелегко. Показово у цьому плані, що саме Вінниці належить першість у розробці такого масштабного проєкту, як міський стандарт гостинності. Впевнена, що виваженість і непохитність на шляху до цілі дасть життя багатьом метаморфозам у туристичній сфері міста й області. Тим більше, що сучасний турист доволі обізнаний і досвідчений, а отже ― вимогливий. Ми маємо постійно розвиватися, щоб виправдати його очікування.
На думку експертки, Вінниця ― легке, комфортне й затишне місто. І в нього є всі конкурентні переваги й передумови, щоб відійти від старих моделей спілкування у сфері гостинності та побудувати нову сервіс-комунікацію з туристом. Основними складовими Вінницького стандарту гостинності є перелік цінностей його носіїв, увага до деталей, а також вісім кроків до серця гостей: перший контакт, створення комфорту, цікавість до гостя, атмосфера неспішного часу, демонстрація закоханості до рідного міста, готовність допомогти, мотивація повернутися та доброзичливе прощання.
В наступному році запланували підписання меморандуму амбасадорів і першопрохідців Вінницького стандарту гостинності. За цим послідує розробка чітких правил впровадження та моніторингу Вінницького стандарту гостинності, поява системи заохочень і просування, а також план щодо навчання і верифікації елементів стандарту включно з розробкою велкам-буків долучених закладів. У разі дотримання стандарту заклад отримає відзнаку «Дружні до гостей / Guests Friendly» із логотипом Вінницького стандарту гостинності.
Читайте також:
«Вже за традицією»: синоптик розповів про погоду на Різдво і Новий рік
Анонсували новий спосіб виклику «швидкої допомоги» для людей з коронавірусом
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер