Збивають пішоходів, врізаються в авто. Що можна зробити з електросамокатами у Вінниці?
- Усім заважають орендовані електросамокати. Пішоходи бідкаються, що користувачі електротранспорту ігнорують правила дорожнього руху: їздять, де хочуть та збивають людей. І просять владу знайти на них управу. А що може зробити міська влада?
У петиції Ольга Селівейстр пропонує міській владі прийняти затвердити місцеві порядки їзди на орендованих електросамокатах.
«28 червня, на перехресті Оводова та Соборної, самокат зачепив пішохода, — пише Ольга. — Особисто я мала подібний неприємний прецедент. Під час прогулянки з маленькою дитиною в Центральному парку, біля фонтану, самокат промчав на великій швидкості, заподіявши мені удар в плече. Страшно уявити, що може статись, якщо зіткнення відбудеться з дитиною. Через це небезпечно ходити по вулицях Вінниці».
Вона пропонує місцевій владі «оперативно прийняти міри», а саме: заборонити їзду на електросамокаті по тротуарах і пішохідним зонам; прийняти та затвердити правила переміщення електросамокатів через пішохідний перехід.
Потрібно спочатку Закон, а потім вже місцеві порядки
Аварії з електросамокатами трапляються у Вінниці регулярно.
30 травня — на Зодчих на «зебрі» водій самоката потрапив під колеса «Рено».
2 травня — біля «Фаріде» водійка авто Volkswagen наїхала на жінку, яка переїжджала нерегульований пішохідний перехід на електросамокаті.
17 квітня — водій електросамоката потрапив в аварію на перехресті Брацлавської та Привокзальної: виїхав на «червоне» світло і зіштовхнувся з автомобілем Nissan.
4 листопада — на Соборній зіткнувся самокат та Fiat. Водій авто, який виїжджав з подвір’я, в’їхав у самокатника.
Тобто, як бачимо, проблема поширена по всій Вінниці. То що з цим робити? Місцева влада буде «приймати міри»?
— Ми на місцевому рівні можемо затвердити порядок пересування на електросамокатах, але юридичної сили він не матиме, — розповів журналісту директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін. — Електросамоката не існує в Правилах дорожнього руху та інших підзаконних актах, за якими можна контролювати та притягувати до відповідальності. Минулого літа Верховна Рада ввела тільки визначення, що електросамокат — це легкий персональний електричний транспортний засіб (Закон №2956-IX - авт.).
А й справді — є тільки поняття, що таке електросамокат. Права та обов’язки для керманичів цього виду транспорту, зміни до ПДР тощо — усе це вноситься іншим законопроєктом №3023.
Якраз в цьому проєкті встановлено, що їм можна їздити лише по велодоріжках або в разі їх відсутності — по краю проїжджої частини.
Але. Цей проєкт закону, після затвердження в першому читанні аж у лютому 2020 (!) року, далі не розглядали. Правки до нього не вносили, та й в основному не ухвалили. Виходить, що про цей документ просто забули.
Діє меморандум
Ну тоді що може зробити місцева влада? До прикладу, зменшити швидкість руху самокатів та/або розширити заборонені зони для проїзду на електротранспорті.
З 2022 року діє меморандум між операторами оренди електросамокатів та Вінницькою міськрадою. Завдяки цьому ще з осені того року обмежили швидкість руху електротранспорту до 20 км/год, а в парках та в окремих пішохідних зонах максимальна швидкість руху автоматично знижується до 15 км/год.
— З усіма п’ятьма операторами оренди самокатів, які є у Вінниці, ми співпрацюємо в рамках цього меморандуму. Якщо потрібно буде знизити ще швидкість руху самокатів, то передусім треба проаналізувати ситуацію і разом з компаніями знайти спільне рішення. Адже не тільки громадськість, а й ми бачимо, скільки аварійних ситуацій виникає за участі користувачів цього електротранспорту, — розказав директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
А вам заважають електросамокати на вулицях Вінниці?
Читайте також:
На Київській Nissan в’їхав у магазин: відео моменту ДТП
Відкрили новий тролейбусний маршрут до Десни
На Вінниччині за 5 місяців ввезли 4543 автомобілі: які моделі найпопулярніші?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Alexey Shytov
Юрій Гринько
Віра Котик
Tanya