На відстані приблизно 12 кілометрів від Вінниці у напрямку Калинівки працівники Укртрансбезпеки влаштували пункт вагового контролю. Вони і зупинили червону вантажівку «Сканія». Водія попросили проїхати по розкладеним на землі вагах.
Прилад показав, що вага самої машини та її вантажу дорівнює майже 44 тони (43950 кг). Дозволена норма — до 40 тон (згідно правил дорожнього руху, пункт 22.5).
Працівники транспортної інспекції склали акт про порушення. Здавалося б, звичайна ситуація. Але водій «Сканії» категорично не погодився з результатами перевірки. Він викликав на місце інциденту своє керівництво. А той вже зателефонував журналістам. Чоловік представився Кирилом (прізвище називати не схотів). Ось що він розповів:
— Я вже багато років займаюся перевезеннями деревини. Цього разу везу вільху. Це одне з найлегших дерев, — каже він. — У транспортній накладній написано, що у мене тут 27 кубів дерева. Один куб вільхи важить максимум 640 кілограмів. Це 17 тон і 280 кілограмів. Додаємо ще вагу машини: плюс 15 тон. Це трохи більше 32 тон. Звідки ще 10 взялося? Я не знаю. Думаю, що у транспортників ваги поламані.
Підприємець Кирило
Працівник транспортної інспекції Юрій Ганзій показав журналісту сертифікат на ваги. Він виданий у 2007 році. Кожного року прилад має перевірятися. Останню таку перевірку ці ваги проходили 15 червня 2016 року. Виходить, що з документами на техніку все гаразд.
Сертифікат виданий у 2007 році
І подовжений у 2016-му
Заради експерименту журналіст з активістом «Дорожнього контролю» попросили службовців зупинити будь-яку вантажівку та перевірити її вагу. Вони погодилися. Це була така ж «Сканія», як і попередня. Похибка між результатами вимірювання та документами водія була тільки у 500 кілограмів. Чоловік пояснив це тим, що додатково везе залізні ящики. Але загальна вага все одно не вийшла за рамки дозволених норм.
Подивитися як це відбувалося можете у відеоролику, який зняв наш журналіст.
Штраф за перевищення вагових норм вираховується за спеціальною формулою, у євроцентах, відповідно до постанови Кабміну «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування». За словами підприємця Кирила, штраф у його випадку може скласти майже три тисячі євро. Згідно транспортної накладної, вільхи він віз на 30 тисяч гривень.
Начальник Укртрансбезпеки у Вінницькій області Олексій Соколовський розповів, що підприємець може отримати штраф 950 євро.
— Ми запросимо цих людей до себе на розгляд справи, — каже начальник. — Вони матимуть можливість довести те, що нічого не порушували. Якщо не доведуть, то ми запропонуємо заплатити штраф. Якщо ж відмовляться, то матеріали передадуть до суду.
Соколовський говорить, що з початку 2017 року і станом на 27 лютого інспектори Укртрансбезпеки склали 33 акти про перевищення вагової норми перевізниками.
— Два роки тому ми виписали найбільший штраф на моїй пам’яті, — розповідає Олексій. — Вага вантажівки була 66 тон, а сума штрафу — 14 тисяч євро. Суди йшли півтора роки, але ми їх виграли.
Також на місце події підприємці викликали поліцію та написали заяву про неправомірні дії інспекторів Укртрансбезпеки
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер
Vladimir Molotov
Ваня
Друг работал на АТП, составлял маршруты, так он говорил что у них каждая фура ездит с перевесом, а водителям дают "карманные" на случаи таких вот, проверок... и это длится уже годами Видимо водитель решил не делиться...
Посилання на джерело: https://vn.20minut.ua/DTP/yak-ukrtransbezpeka-na-tisyachi-evro-shtrafue-za-nadvazhki-vantazhi-vi-10590024.html