ТОП помилок водіїв початківців та який відсоток людей складають іспити з першого разу
- На сьогодні майже кожен вважає за необхідне мати водійське посвідчення.
- Попит на навчання водінню щороку зростає.
- Журналістка «20 хвилин» поспілкувалася з трьома інструкторами автошкіл Вінниці про помилки, яких новачки допускаються найчастіше.
В сучасному світі вміння керувати автомобілем дуже цінується, адже зазвичай цю навичку прирівнюють до значення «час». А час - це гроші, тому коли людина має автомобіль, вона має можливість зробити набагато більше. Людина стає більш незалежна від часу та обставин. Вміння керувати автомобілем дає певну волю. Тому сьогодні майже кожен вважає за необхідне здобути ці знання та навички.
Журналістка «20 хвилин» поспілкувалася з трьома інструкторами з різних автошкіл міста, щоб зробити висновок, яких саме помилок допускаються водії початківці, та чому це трапляється.
Руйнуємо стереотипи
Ігор Юрчак викладач в автошколі «Сигнал». Водінню він навчає вже 7 років і однією з головних помилок з його спостережень є саме психологічне уявлення того, що ми як водії початківці будемо комусь заважати:
— Тобто ми хочемо, чомусь, всім догодити. Наприклад, як водію ззаду або збоку, а самі того не розуміючи створюємо ще більшу перешкоду для руху інших транспортних засобів, — пояснює інструктор.
Далі під час навчання, як розповідає Ігор, відбувається поступове руйнування стереотипів, які колись були нав'язані людині.
— До цих стереотипів ми можемо віднести плавне відпускання щеплення, що в результаті призводить до глохнення автомобіля. Подібна ситуація є із розумінням гальмування, щоб плавно загальмувати потрібно не натиснути за один раз педаль гальма, а ним потрібно працювати, — розповідає Ігор. — Чи, наприклад, ще як один зі стереотипів, що коли ми рухаємося в потоці й нам потрібно перелаштуватися, ми думаємо, що якщо напружимо руки й будемо довго дивитися в дзеркало, то якось самі повернемо, а так робити точно не потрібно. Адже ми в результаті разом з головою будемо повертати руля і самі цього не будемо помічати.
Також, Ігор Юрчак наголошує на важливості дивитися на дорозі якомога далі, щоб могти завчасно побудувати свою траєкторію руху, тоді як більшість учнів дивляться на край капота в автомобілі:
— Це безкорисна річ, — каже викладач. — Вона спереду спеціально створена, як «сліпа зона». Її завдання виконувати роль буферної зони для гальмівного шляху. Тобто не варто намагатися роздивитися край капота. Це одна з речей, яких варто уникати.
Ще інструктор наголошує на вмінні спілкуватися з іншими учасниками дорожнього руху. Він каже, що важливо навчитися своїми діями пояснювати іншим водіям, що ви плануєте зробити. Але з усмішкою на лиці додає, що саме поведінка майбутніх водіїв на дорозі залежить від їх характеру.
— Під час екзамену одна з типових помилок, це недотримання бічного інтервалу біля припаркованих автомобілів. Тобто учні хочуть прижатись чомусь до них і одночасно забувають про безпечний інтервал. Особисто ми рекомендуємо, щоб це було більше одного метра, — пояснює Ігор.
Викладач також розповів, що однією з найважливіших речей є навичка правильної концентрації уваги й наголосив, якщо увага учня розсіяна, він не може адекватно оцінити дорожню ситуацію.
Все через хвилювання
Наступною поділилася своїми спостереженнями — Ніна Кушнір, яка працює в «ПРОФ-АВТО» і має досвід викладання 2 роки.
Вона зауважила, що помилки, які роблять учні найчастіше, виникають через хвилювання.
— Це виливається в те, що вони не можуть оцінити дорожню ситуацію, зорієнтуватися в якихось діях на дорозі. Людина просто через хвилювання і не впевненість забуває про все. В результаті починаються проблеми з плутанням покажчиків повороту, виконаннями маневру, вони банально забувають про безпеку.
Ніна, також, пояснила, що через незнання певних речей, учні часто починають хапатися за руль:
— Відповідно вони думають, що якщо закрутять його до кінця, то це вже буде правильно. Але це все тимчасові нюанси, оскільки вони на перших практичних заняттях відшліфовуються і зрозуміло, що коли учень має більше практики, його дії стають плавнішими та легшими, — розповідає інструкторка. — Надалі зникають різкі рухи й вони можуть вже виконувати маневрування, під час якого, не бояться відпустити кермо. Бо зазвичай на перших порах вони, його міцно тримають, і руки як в того Буратіно не згинаються.
Крім того, бувають випадки, що учень сідає за кермо і просто перестає чути інструктора, через що, як розповіла нам Ніна, виникають моменти з неправильними вмиканнями передач, забування на жаття щеплення та виконанням небезпечних маневрів.
На запитання чи є у новачків проблеми зі швидкістю, Ніна Кушнір каже, що більшість просто їдуть повільно, оскільки є певний страх швидкості, але це також вирішується, коли людина часто їздить, набуває досвід.
Ще викладачка помітила, що новачки плутають знаки обмеження швидкості, мінімальної швидкості та рекомендованої швидкості.
— Тобто зазвичай побачили тільки цифру 20, швидкість зменшили і їдуть так всю дорогу. Але ж це може мати різне значення. На це зазвичай не звертають увагу.
Їхати так, щоб встигати думати
Віталій Соболевський — інструктор в автошколі «7777» і має досвід у викладанні 15 років.
Він наголошує, що основною помилкою учнів є концентрація уваги саме на водінні транспортного засобу, а не на дорожню ситуацію. Це вилазить в те, що початківці просто не помічають дорожніх знаків, забувають про вмикання покажчиків повороту та інших важливих речей.
— Лише години практи зможуть виправити цю проблему, чим більше людина їздить, тим більше вона звикає до педалей, до керування автомобілем.
Також, інструктор помітив, що найчастіше серед учнів виникають проблеми з контролюванням швидкості:
— Початківець повинен їхати зі швидкістю, з якою він або вона могли б орієнтуватися та контролювати дорожні обставини. Якщо ви їдете швидше ніж думаєте, то краще тоді знизити швидкість.
До ще однієї частої помилки учнів Віталій відніс рушання під горба. Для приклада взяв гірку Лесі Українки, яка входить до всіх екзаменаційних маршрутів:
— Перша помилка тут це кидання щеплення і друга не додавання газу при рушанні з місця. В такому випадку є два варіанти: або зі стояночного гальма, або з правильного відпускання щеплення.
І до помилок, які також часто виникають у початківців через відсутність розмітки, Віталій Соболевський відніс труднощі з правильним розділенням дороги на смуги, але своїм студентам в таких випадках рекомендує, просто рухатися ближче до правої частини дороги, оскільки це прописано в правилах дорожнього руху.
ТОП помилок водіїв початківців
-
Хвилювання та страх, що ми будемо комусь заважати.
Слід бути впевненим у своїх діях, адже під час навчання, ви не один біля вас є інструктор, який контролює цей процес. Вам потрібно лише бути уважним та дослухатися до його порад та зауважень.
-
Концентрація на автомобілі.
Не варто думати про те, як ви керуєте автомобілем. Перш за все ви повинні навчитися правильно оцінювати дорожню ситуацію. Для того, щоб опанувати це вміння, варто їздити перші рази на меншій швидкості, яка дасть вам змогу розподілити увагу на дорожні знаки та розмітку, які й пояснять вам, куди і як слід рухатись.
-
Неправильне пускання щеплення.
Щеплення варто відпускати не повільно і не просто кидати, а затримувати в точці рушання. Тоді автомобіль глохнути не буде.
-
Хапання руля або напруженість в руках.
Ця помилка у вас зникне, якщо ви впораєтеся зі своїм хвилюванням. Адже це є одна із захисних реакцій на стрес.
-
Гальмування за один крок.
Щоб правильно загальмувати вам слід це робити в декілька кроків. Педаль гальм натискати декілька разів, а не за один великий раз. Це мають бути маленькі, але часті натискання.
Статистика успішно складених практичних іспитів з водіння
Весною стартував пілотний проєкт від Сервісних центрів МВС, спрямований на підвищення прозорості складання іспитів. До областей, які взяли в цьому участь потрапила вінницька. Цей проєкт передбачав зміни у відеофіксації практичного іспиту, а саме в автівках категорії В. Згідно з цим проєктом, відеофіксація в салоні відбувається так, щоб знімати і руки, і ноги кандидата у водії, а також руки і ноги екзаменатора, крім того, фіксується запис розмов у салоні. Так само були внесені зміни у класах для теоретичних іспитів, а саме фіксація на 4 відеокамери та мікрофон, що має гарантувати відсутність «сліпих зон».
За результатами, які опублікував Сервісний центр МВС 4 липня 2023 року, відомо що у Вінниці практичний іспит з першого разу склали лише 25%, а теоретичний — 31%.
Разом з іншими областями цей показник трішки більший. Теорію склали 23% майбутніх водіїв, а практику – 36%. Тоді, як у 2022 році, за даними ГСЦ, теорію з першого разу здало 40% людей, а практику - 62%.
Що ви думаєте стосовно цієї статистики? Напишіть у коментарях.
Читайте також:
«Він був невиправним веселуном»: у Вінниці попрощалися з Олегом Смірновим
У родині незрячого паралімпійця Костянтина Ільніцького підростають чемпіони з боротьби
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
ML
Наталі Михайлівна
Людмила Товбух
Галина Батюк reply Людмила Товбух
Перебігають доргу, де завгодно , їздять діти на самокатах....... без нагляду батьків , позатикають вуха навушниками , і музику слухає при сумашедшому звукові ...... можна багато перелічувати , але від цього розум у них не добавиться , а також культура . Інший раз , так хочеться стати і заїхати , щоб запам'ятало на усе життя, і дітей своїх навчило . А тоді , хто винен ? Водій ! Треба теж і мізки включати на проїжжі частині.
Людмила Товбух reply Людмила Товбух
Галина Батюк reply Людмила Товбух
Новини Вінниці на 20хвилин
Завжди свіжа та перевірена інформація на нашому Телеграм-каналі 👉 https://t.me/+i-ok5yoWHO0xNTQ6