«Один штраф за два роки»: водії трамваїв «забувають» вмикати фари

Як їздити Вінницею вночі, не вмикаючи фари, добре знають водії трамваїв. Деякі виходять на маршрути навіть з непрацюючими «габаритами». А темний вагон потрапив у аварію просто на очах у нашого журналіста

«Один штраф за два роки»: водії трамваїв «забувають» вмикати фари

Якщо трамвай буде їхати без світла, і водій якоїсь машини його не побачить, то у випадку аварії все одно буде винен водій авто. Рейковий транспорт має перевагу у русі, цим трамваї і користуються. Так каже один з вінницьких таксистів Вадим Борода.

Вадим говорить, що такі аварії часто бувають на вулиці Пирогова, недалеко від супермаркету «АТБ».

— Один мій знайомий таксист навіть «по морді» дав водію трамвая за те, що той не включив ближнє світло, — каже Борода. — Через це мало не сталась аварія. Таксист спеціально поїхав на кінцеву зупинку, щоб зробити це.

Кожен четвертий без світла

Журналіст RIA провів експеримент. У середу, 4 грудня, він поспостерігав за тим, чи вмикають водії трамваїв фари. Місце — зупинка Валентина Отамановського. Центр міста — трамваї повертають з Соборної у напрямку ринку «Урожай» і навпаки. Час — близько 18.00, на вулиці вже темно.

Мерзнути довелося хвилин з 40. За цей час і справді повз журналіста проїхало кілька трамваїв без ближнього світла. Один з них їхав тільки з одним маленьким ліхтариком унизу передньої частини.

Людське око може побачити темний вагон здалеку. Його «видає» панель, на якій вказані кінцеві зупинки маршруту трамвая. Але якщо зір не «стовідсотковий» або водій дивиться у маленьке бокове дзеркало, побачити вагон неможливо.

Загалом, кожен четвертий трамвай рухався без увімкненої фари. Що це: проста недбалість чи несправність рухомого складу, ми запитали у представника транспортної компанії.

До речі, ще 30 грудня наш журналіст звернув увагу на те, що трамвай №6 їхав без увімкненої фари. Він сфотографував це, припускаючи, що фото може знадобитися колись, та зайшов усередину вагону. І через кілька хвилин цей трамвай потрапив у ДТП на Соборній, створивши затор, який розтягнувся більше, ніж на кілометр.

Читайте також: На Соборній трамвай зіткнувся з BMW. У центрі затори

Один штраф за два роки

Начальник служби експлуатації «Вінницької транспортної компанії» Микола Заверюха говорить, що темні фари — це ніяка не економія електроенергії, а на маршрути вагони виходять повністю справні. Також він сказав, що усі водії електротранспорту, які нехтують правилами дорожнього руху, будуть покарані.

— Правилами дорожнього руху передбачено, що у темний час доби має бути увімкнене світло. Наші водії, звичайно, не мають порушувати ПДР. Ми вже займаємося цим питанням. Якщо хтось неправильно поступив, він за це відповість. Зауваження ми прийняли до уваги. Майже два роки тому поліція виписала штраф за таке порушення нашому водію тролейбуса. Це було в районі площі Перемоги.

Водії купляють лампи за свої гроші?

Трамваї без увімкнених фар - не тільки вінницька проблема. Про це пишуть на харківських форумах. Вагони без світла їздять також по Дніпру:

На сайті транспортної компанії люди також обговорювали цю проблему. Писали, що водії електротранспорту змушені самі купляти лампи для фар та інший дріб’язок.

«Основна частина грошей йде на заробітну плату робітникам, на запасні частини залишається небагато. Тому більшість водіїв дріб'язок купують за свої гроші (лампочки, фари, склоочисники, дзеркала, тумблера, мікрофони, набори інструментів і т.д.)», — пишуть на форумі.

Як розповів журналісту один з працівників трамвайного депо, лампочок для вагонів є достатньо.

— Водії не купляють їх за власні кошти, — каже чоловік, який захотів залишитися неназваним. — Бо у Вінниці для швейцарських трамваїв ніяких деталей не купиш. Цим займається саме депо. Водії можуть просто забути увімкнути фари. Або вона була зламана, але це до першого заїзду у депо.

«Включаю фару, коли вважаю за потрібне»

Увечері, близько 22:30, 10 грудня, журналіст знову побачив трамвай, який їхав без увімкненої фари. Вирішив запитати у водійки, чому так? Ось що вона відповіла:

— Скажіть, будь ласка, чому трамвай їде без ближнього світла?

— Якого світла?

— Ну фара не увімкена.

— Бо я її виключила.

— А хіба так можна?

— Я включаю фару тоді, коли вважаю за потрібне, — сказала жінка.

На цьому розмова закінчилася. Щоправда, після цього водійка увімкнула світло.

«Штраф — 425 гривень»

Тетяна Фіщук, прес-секретар патрульної поліції Вінниці
- За правилами дорожнього руху, у темну пору доби водії трамваїв і тролейбусів мають вмикати фари. Це не залежить від того, наскільки освітлена вулиця. Якщо патрульний побачить таке порушення, він може виписати штраф 425 гривень. Якщо не вмикати фари ввечері та вночі, це загрожує тим, що може статися ДТП.

 
Коментарі (7)

Ви не авторизовані

  • Vladimir Molotov

    "— Я включаю фару тоді, коли вважаю за потрібне, — сказала жінка."

    я так же буду кондукторам отвечать.
  • Олексій

    Коментар видалено...
  • Vladimir Cherkas

    Патрульная полиция говорит правильные слова, дает хорошие комментарии, оказывается знает о многих проблемах на вверенных дорогах... Но, бороться с проблемой выходят журналисты и винничане...
  • Таварисч

    Габаритные огни включены, так что нечего истерить.
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook