«Не зупинятися на 90% світлофорів»: вінницькі водії хочуть «зелену хвилю». Що це та як працює?

«Не зупинятися на 90% світлофорів»: вінницькі водії хочуть «зелену хвилю». Що це та як працює?
  • Вінницькі водії жаліються, що міські світлофори працюють несинхронізовано;
  • Проїжджаючи вулицю, потрібно зупинитися чи не на кожному з них, коли з’являється червоне світло;
  • Читайте у матеріалі, що таке «зелена хвиля» для водіїв, де в Україні вона вже працює.

«Цікавить питання стосовно «зеленого коридору» у місті Вінниця. Хто має яку інформацію, хто досліджував? Чому у місті і досі нічого подібного не має? Постійно їжджу по місту і таке враження, що усюди спеціально зроблено, щоб на кожному світлофорі зупинитися», — написав нещодавно у facebook-спільноті «Дизайн міського середовища Вінниці» Віталій Дужак.

Поставлені ним питання викликали неабиякий ажіотаж серед підписників.

Корисне посилання

Актуальні ціни на ЗАЗ у Вінниці на Automoto.ua.

Менше, ніж за добу під постом вже було понад 70 коментарів, у яких вінничани жалілися на погану організацію світлофорів у місті.

Але для початку розберемося, що таке «зелений коридор». Або більш поширена назва — «Зелена хвиля» — це робота світлофорів у режимі, під час якого зелене світло горить на всій вулиці, чим дозволяє транспорту максимально швидко проїжджати відрізок, а не їхати від перехрестя до перехрестя, чекаючи своєї черги на світлофорі. Щоб без зупинок на світлофорах проїжджати вулицю, потрібно тільки дотримуватися встановленої швидкості.

Проект не важливий?

Олександ Лущин пише, що на Хмельницькому шосе потрібно стояти чи не на кожному світлофорі. За його словами, тільки рухаючись на швидкості 80 кілометрів на годину, можна іноді потрапити на зелене світло, та й то не всюди. З ним погоджується Лариса Телега.

«Значить немає «зеленого коридору» фактично, якщо дозволена швидкість була 60, а зараз 50», — пише Віталій Дужак. «Ідея в тому щоб їхати зі стабільною швидкістю і не зупинятися на 90% світлофорах».

Також інші користувачі зазначають, що, рухаючись по Келецькій, потрібно зупинятися на кожному світлофорі. Це суттєво сповільнює і громадський транспорт.

Експерт з організації дорожнього руху Віктор Перлов пише, що автоматизована система керування дорожнім рухом у Вінниці не працює взагалі, усі світлофори працюють окремо.

«Попри появу величезних заторів у місті, міська рада вважає цей проект не важливим. Майже на всіх магістральних вулицях доводиться стояти на червоний сигнал і приватним авто і громадському транспорту. Але поки водії спокійно терплять цей стан речей, бо жодних звернень чи публічного невдоволення немає», — зазначає Перлов.

Віктор вважає, що місту також необхідна комп’ютерна транспортна модель Вінниці, на якій можна буде тестувати будь-які рішення, що стосуються дорожнього руху перед тим, як їх втілювати у життя.

«Хвилі» у Вінниці немає

Про це нам розповіли у департаменті транспорту та зв’язку міськради. Очільник відділу транспорту Сергій Бузниковатий відповідає:

— «Зеленої хвилі» у Вінниці ніде немає. Зараз вивчаємо, як її можна впровадити. Наміри у нас такі є, — говорить він. — За більш детальними поясненнями зверніться до комунального підприємства «СМЕД ОДР» (воно займається організацією дорожнього руху у місті, — авт.)

Директор підприємства Сергій Чернов тільки додав, що у 2008-му році були наміри запровадити автоматизовану систему керування дорожнім рухом. Навіть почали прокладати спеціальні кабелі. Але справу не довели до кінця. Зараз світлофори у місті працюють тільки локально.

Експерт Віктор Перлов каже, що до міської ради не надходило жодного звернення від водії, які просили б облаштувати «зелену хвилю». Щоб мерія почала щось робити, потрібно писати їй листи.

А Кривий Ріг зміг

Спочатку цю ідею підхопив Київ. Там синхронізували світлофори у центрі так, щоб водії, рухаючись у рамках дозволеної швидкості, не стояли на кожному з них.

Більш сучасну систему «Зелена хвиля» у кінці 2015-го року запровадили у місті Кривий Ріг, що у Дніпропетровській області. Інформацію про це можна знайти у публікаціях ЗМІ за той час.

Зокрема, журналісти програми «ДжеДАІ» зняли відеосюжет про інновації. Розповідали, що на вулицях, де діє «хвиля», встановили навіть підсвічені дорожні знаки, на яких відображається рекомендована швидкість, з якою потрібно рухатися, щоб не стояти на світлофорах. Місцеві водії були дуже задоволені такими нововведеннями.

У червні 2017-го табло з рекомендованою швидкістю почали з’являтися і у Дніпрі.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (18)
  • Віктор Гуменчук

    Зеленая линия, это очень хорошо! Но есть еще вопрос к управлению транспорта: Вообще , хоть кто-то анализировал транспортные потоки по улицам города, особенно центральным!!!! Может нужно где-то одностороннее движение сделать, где-то знаки поставить! Чтобы перенаправить потоки машин. А еще лучше, изменяемые по времени суток! Утром и вечером транспортные потоки могут быть абсолютно противоположными! Да и маршруты общественного транспорта тоже нужно проанализировать!!! Где лучше маленькие автобусы, а где большие! Думаю, что половину маршрутов нужно оптимизировать!!!
  • Olvol

    Про 90% - бред. Во-первых, у нас и нет таких улиц, где б было более 10 светофоров, чтоб мо быть такой процент
  • Нави Навигатор

    А ведь раньше была "зеленая"

    Это видимо рационализаторы испортили

    Olvol reply Нави Навигатор

    Испортили жалобы, что на каком-то переходе не успевают перейти, или что не хвает времени выехать с боковой улицы. Или после очередной аварии намтавили секций для поворота.
  • Фунт Фунтенко

    А при СССР,зелёная волна была на Островского и Хм.Шоссе.Видимо сейчас современные технологии и знания, тсзать светофорной спецуры,не позволяют сделать сиё чудо примитивной техники,проблема скорее всего в таймере,значит нужно повернуть время и спецов, вспять.

    Vladimir reply Фунт Фунтенко

    Щоб була "зелена хвиля", треба тільки одне, щоб не було мудаків які пригають з ряду в ряд і намаються своєю хитрою дупою пролізти усюди першими.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
15:32 Студент ВНТУ Іван Савчук допомагає кіберполіції боротися з ворогом 14:55 В Україні на три місяці продовжили воєнний стан 14:44 Вінниця в Instagram. Кращі фото за 16-21 травня photo_camera 14:17 Сьогодні четверта річниця з дня загибелі молодого військового з села Лука-Мелешківська Від читача 16:16 Онуфрій відсторонив Паканича! 13:52 Світом шириться мавпяча віспа. Що відомо про хворобу та як вона передається? 13:09 Повітряні сили вчора збили три ракети. Одну — на Вінниччині play_circle_filled 12:21 Історія ветерана-льотчика, ракетний обстріл та інше важливе за 21 травня у Вінниці 11:33 Вінницький музикант запускає 10-годинний онлайн-марафон, де збиратиме гроші для ЗСУ play_circle_filled 10:57 Вінниччиною пронеслася негода та наробила шкоди. Що робити під час сильного вітру? photo_camera 10:25 Молодіжна збірна України з волейболу на чолі з вінничанкою вийшла у фінальну частину Євро-2022 photo_camera 10:11 Щоб не плакати, ми сміялись: добірка нових мемів про війну photo_camera 09:01 На Прикарпатті піднімаючись на гору травмувалася вінничанка 08:23 Цей день в історії, 22 травня. Свято, іменини, заборони та прикмети 21:01 До Вінниці переїхало 20 підприємств із зон, де тривають бойові дії 20:47 У Вінниці почали вмикати фонтани у парках та на площах 20:11 Вінницький Гуманітарний центр речей міняє адресу. Куди тепер звертатися? 19:00 ВІН І ВОНА. Війна скидає маски і руйнує стосунки. Що робити, щоб не втрачати коханих? 18:48 «Стіною став проти цієї повзучої орди». Як на Калинівщині прощалися із загиблим воїном photo_camera 18:12 Для розмінування всієї території України необхідно 5-7 років
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up