«Цікавить питання стосовно «зеленого коридору» у місті Вінниця. Хто має яку інформацію, хто досліджував? Чому у місті і досі нічого подібного не має? Постійно їжджу по місту і таке враження, що усюди спеціально зроблено, щоб на кожному світлофорі зупинитися», — написав нещодавно у facebook-спільноті «Дизайн міського середовища Вінниці» Віталій Дужак.
Поставлені ним питання викликали неабиякий ажіотаж серед підписників.
Корисне посиланняАктуальні ціни на ЗАЗ у Вінниці на Automoto.ua.
Менше, ніж за добу під постом вже було понад 70 коментарів, у яких вінничани жалілися на погану організацію світлофорів у місті.
Але для початку розберемося, що таке «зелений коридор». Або більш поширена назва — «Зелена хвиля» — це робота світлофорів у режимі, під час якого зелене світло горить на всій вулиці, чим дозволяє транспорту максимально швидко проїжджати відрізок, а не їхати від перехрестя до перехрестя, чекаючи своєї черги на світлофорі. Щоб без зупинок на світлофорах проїжджати вулицю, потрібно тільки дотримуватися встановленої швидкості.
Олександ Лущин пише, що на Хмельницькому шосе потрібно стояти чи не на кожному світлофорі. За його словами, тільки рухаючись на швидкості 80 кілометрів на годину, можна іноді потрапити на зелене світло, та й то не всюди. З ним погоджується Лариса Телега.
«Значить немає «зеленого коридору» фактично, якщо дозволена швидкість була 60, а зараз 50», — пише Віталій Дужак. «Ідея в тому щоб їхати зі стабільною швидкістю і не зупинятися на 90% світлофорах».
Також інші користувачі зазначають, що, рухаючись по Келецькій, потрібно зупинятися на кожному світлофорі. Це суттєво сповільнює і громадський транспорт.
Експерт з організації дорожнього руху Віктор Перлов пише, що автоматизована система керування дорожнім рухом у Вінниці не працює взагалі, усі світлофори працюють окремо.
«Попри появу величезних заторів у місті, міська рада вважає цей проект не важливим. Майже на всіх магістральних вулицях доводиться стояти на червоний сигнал і приватним авто і громадському транспорту. Але поки водії спокійно терплять цей стан речей, бо жодних звернень чи публічного невдоволення немає», — зазначає Перлов.
Віктор вважає, що місту також необхідна комп’ютерна транспортна модель Вінниці, на якій можна буде тестувати будь-які рішення, що стосуються дорожнього руху перед тим, як їх втілювати у життя.
Про це нам розповіли у департаменті транспорту та зв’язку міськради. Очільник відділу транспорту Сергій Бузниковатий відповідає:
— «Зеленої хвилі» у Вінниці ніде немає. Зараз вивчаємо, як її можна впровадити. Наміри у нас такі є, — говорить він. — За більш детальними поясненнями зверніться до комунального підприємства «СМЕД ОДР» (воно займається організацією дорожнього руху у місті, — авт.)
Директор підприємства Сергій Чернов тільки додав, що у 2008-му році були наміри запровадити автоматизовану систему керування дорожнім рухом. Навіть почали прокладати спеціальні кабелі. Але справу не довели до кінця. Зараз світлофори у місті працюють тільки локально.
Експерт Віктор Перлов каже, що до міської ради не надходило жодного звернення від водії, які просили б облаштувати «зелену хвилю». Щоб мерія почала щось робити, потрібно писати їй листи.
Спочатку цю ідею підхопив Київ. Там синхронізували світлофори у центрі так, щоб водії, рухаючись у рамках дозволеної швидкості, не стояли на кожному з них.
Більш сучасну систему «Зелена хвиля» у кінці 2015-го року запровадили у місті Кривий Ріг, що у Дніпропетровській області. Інформацію про це можна знайти у публікаціях ЗМІ за той час.
Зокрема, журналісти програми «ДжеДАІ» зняли відеосюжет про інновації. Розповідали, що на вулицях, де діє «хвиля», встановили навіть підсвічені дорожні знаки, на яких відображається рекомендована швидкість, з якою потрібно рухатися, щоб не стояти на світлофорах. Місцеві водії були дуже задоволені такими нововведеннями.
У червні 2017-го табло з рекомендованою швидкістю почали з’являтися і у Дніпрі.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 12 від 19 березня 2025
Читати номер
Віктор Гуменчук
Olvol
Нави Навигатор
Это видимо рационализаторы испортили
Olvol reply Нави Навигатор
Фунт Фунтенко
Vladimir reply Фунт Фунтенко