Наскільки подешевшало пальне, підсумки продажів нових авто та імпорту «свіжопригнаних», для кого приготували нові штрафи та про новий автозавод, який має з’явитись у Туреччині.
Розмови не допомогли. Пальне подешевшало не настільки, як хотіли чиновники
Наприкінці минулого року відбулась зустріч між керівниками найбільших паливних мереж та представниками Офісу Президента. Заправникам, у зв’язку зі зміцненням курсу гривні, рекомендували зменшити відпускні ціни на дизель та бензин, а також замінити знижки за програмами лояльності на пряме зменшення цін.
В цілому перемовини дали певні результати: популярні сорти пального подешевшали від однієї гривні до двох з половиною за літр. Однак досягти пропонованого чиновниками рівня 1,1 долара за літр на практиці не вдалося – 95-й бензин в середньому коштує 27,17 грн, а дизпальне 26,69 грн.
У 2019 році ринок нових авто виріс на 8%. Що купували?
Загальна кількість проданих нових автомобілів за 12 місяців 2019 року – 88 500 одиниць. Це на 8% більше, ніж у позаминулому році, але на 13% менше, ніж сподівались продати імпортери (очікувалось 100 тис.). Проте ці показники можна вважати вельми позитивними: ринок «свіжопригнаних» авто, а разом із ним «легалізованих євроблях» цілком міг затьмарити собою продажі нових.
Серед брендів у лідерах Renault, Toyota та KIA. А які моделі продавались найкраще – ви можете дізнатись, натиснувши «Читати більше».
«Свіжопригнаних» стало в 3,5 раза більше. Що везли?
Зміна правил розмитнення легковиків (нова формула акцизу та пониження «прохідних» екостандартів до «Євро-2») дали змогу відродитися мало не забутому ремеслу – «пригону» автомобілів. «Свіжопригнаних» легковиків (разом із «легалізованими євробляхами»), які пройшли першу реєстрацію у 2019-му, налічили понад 408 000 одиниць, а це рекорд за більш як 20 років!
Варто сподіватись, що цією статистикою скористаються законотворці, щоб спростити умови імпорту вантажівок та автобусів, «пригон» яких наразі аж ніяк не ставить рекордів.
Нові штрафи. Цього разу – для пішоходів та велосипедистів
Не секрет, що за порушення ПДР найбільше дістається водіям автомобілів. А для пішоходів чи велосипедистів, а разом із ними погоничам тварин і водіям гужового транспорту розміри штрафів такі, що навряд чи здатні стримати їх від порушення правил. Максимальна відповідальність, яка передбачена Адмінкодексом зараз – 170 гривень, це якщо хтось із них створить аварійну ситуацію. А у простіших випадках все взагалі може закінчитись попередженням.
Щоб змусити цих учасників дорожнього руху більш відповідально ставитись до дотримання ПДР, нардепи запропонували підвищити розміри штрафів для них. Якщо законопроєкт №2697 стане законом, мінімальний штраф становитиме 255, а найбільший – 680 грн.
Електричні кросовер та седан будуть виробляти в Туреччині. Коли чекати?
Створити власне автовиробництво, яке працюватиме за повним циклом та виготовлятиме машини за своїми, а не ліцензійними кресленнями, вирішили в Туреччині. На капоті нових авто буде напис TOGG, що розшифровується як «Турецька автомобільна ініціативна група». Спершу заплановано поставити на конвеєр дві моделі: кросовер та седан. Обидві машини електричні.
Щоправда, конвеєра поки що немає – спорудження заводу планують закінчити у 2021, а у 2022 заводські ворота мають покинути перші товарні електромобілі. Які, за задумкою ініціаторів створення TOGG, будуть продаватись не лише на місцевому ринку, а і за кордоном, - в тому числі й у Європі.
Заходьте на AUTO.RIA частіше – цього тижня у нас буде ще більше цікавих новин!
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер