Залишається всього три дні на те, щоб розмитнити легковий автомобіль із пільговим, зниженим наполовину акцизом.
Вінничанин Олександр купив Volkswagen Golf у Литві за трохи більше тисячу євро. Це було декілька місяців до того, як прийняли закон про нові правила розмитнення. На минулому тижні розпочав процедуру розмитнення.
— Спочатку спробував оформити на митниці авто. Але коли приїхав, зрозумів, що це неможливо. Черги по 500 авто, нічого не зрозуміло та куча «порешал». Порадили звернутися до брокера. Знайшов брокерську контору у Вінниці та заплатив п’ять тисяч гривень брокеру за послуги. Той взяв документи та через два дні порахував суму, яку потрібно було перерахувати у митницю, — розказує Олександр.
За цією ж процедурою розмитнював і свою Рено Еспейс вінничанин Ігор.
Volkswagen Golf 1990 року випуску на бензині обійшлася Олександру у 60 тисяч гривень. Renault Espace 2005 року на дизелі обійшлася Ігорю у понад 61 тисячу гривень.
На митниці простояли майже весь день, поки дочекалися своєї черги. Коли черга підійшла набрали брокера, який заніс документи.
Але це ще не вся процедура. Потім потрібно було отримати сертифікат та пройти сертифікацію. Вінничани ще витратили два дні на чергу та 2800 гривень на документи.
Процедура сертифікації триває від 5 до 7 робочих днів. Після отримання сертифікату можна йти у прозорий офіс та міняти українські номери. Це коштує ще 3 відсотки від суми розмитнення.
— Отож, виходить, що купили авто за 1300 євро. А розмитнення обійшлося у 2300 євро. То ж, задаю питання, про яку доступність йде мова? — зазначає власник Renault Espace.
В останні дні дії пільг скрізь на митницях спостерігається аншлаг.
Наприклад, на прикордонних пунктах пропуску з боку Польщі «колєйка» з легковиків розтягувалася на 15, а то і 18 кілометрів.
На вінницькій митниці черга розтягнулася на кілометри:
— У зв’язку із закінченням 22 лютого 2019 року строку дії пільгового режиму акцизного податку під час митного оформлення транспортних засобів Вінницька митниця ДФС повідомляє про подовжений графік роботи митних постів «Гайсин», «Дністер» (відділ митного оформлення №1) та митного поста «Вінниця-центральний», повідомляється на сайті Державної фіскальної служби у Вінницькій області.
ВМО №1 Митний пост «Вінниця-центральний» ( село Зарванці, 7 км. Хмельницького шосе) по 28 лютого працюватиме з 9-ої ранку до 21-ої години без вихідних. А 22 лютого пост працюватиме з 9:00 до 24:00.
Крім того, по 21 лютого працюватимуть з 9-ої ранку до 21-ої години та 22 лютого пост працюватимуть з 9:00 до 24:00 наступні митні пости:
Нагадаємо, що в листопаді, коли нові правила розмитнення тільки запрацювали, навіть йшли розмови про повне бойкотування «драконівських законів», а в день оформлялося два десятки машин. У січні 2019 року на Вінниччині митне оформлення так званих «єврономерних» авто досягло свого апогею. Вінницькі митники зафіксували рекорд – 22 січня розмитнили 126 автівки.
Варіант перший – дочекатись 23 лютого, і коли (чи якщо) черги на розмитнення зменшаться, їхати і оформляти авто з повним акцизом. Розмір податків при цьому збільшиться (за умови середнього розміру вартості розмитнення в 2600 доларів) на щонайменше 500 «умовних». Розмитнення зі зниженим акцизом пропонують продовжити ще на 3 місяці
Є і другий варіант – законопроект №9522, який може продовжити пільговий період зниженого акцизу на 3 місяці. Однак на 3 місяці цього вже не вдасться зробити, оскільки найближчий пленарний тиждень у Верховні Раді розпочнеться 28 лютого, тобто потенційно є шанси на 2 з гаком місяці. І це за умови, що народні депутати таки підтримають згаданий законопроект, - а він поки що знаходиться на опрацюванні у профільних комітетах ВР.
Як гадаєте, чи продовжать строк дії пільгового режиму акцизного податку під час митного оформлення транспортних засобів?
Варто зазначити, що вже починаючи з 23 лютого 2019 року митне оформлення буде здійснюватись за повними ставками акцизного податку. До речі, є ймовірність, що навіть після запровадження повного розміру акцизу деякі етапи оформлення можуть спростити і за них не доведеться платити. Коли відповідна постанова Кабіну набуде чинності, замість сертифіката відповідності буде достатньо пред'явити іноземний техпаспорт, в якому вказано екостандарт «Євро». Але це тимчасова норма і стосуватиметься вона тільки «євроблях».
Що буде з рештою авто на іноземній реєстрації, які не встигнуть пройти «легалізацію» у відведені 180 днів? А адже встигнуть явно не всі: українські номери отримають приблизно тисяч 160, а ще, як мінімум 300-400 тисяч машин так і залишаться в статусі «євроблях».
З 24 травня поліція зобов’язана зупиняти всі авто з іноземною реєстрацією та перевіряти правомірність експлуатації таких машин. При виявленні порушень інформація буде передаватись митникам, і в результаті можна отримати штраф до 170 000 гривень, позбутись водійських прав на рік, а то й автомобіля, який вилучать.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Oleg Prisyazhny
Стакан поноса
andreykobesp reply Стакан поноса
Юля Жученко
Sergey Verolomov
Olvol reply Sergey Verolomov