Через Хмельницьке шосе планують будувати «підземку». Думки експертів, чому це неправильно (ОНОВЛЕНО)

  • У Вінниці хочуть побудувати ще один підземний перехід. Його планують зробити через Хмельницьке шосе у районі Лісопарку;
  • Зараз там є «зебра», але місце все одно вважається аварійним;
  • Міська рада вже проголосувала за виділення на майбутній перехід понад півмільйона гривень;
  • Вашій увазі пропонуємо думки експертів, які висловлювалися з приводу ідеї будівництва переходу.
Через Хмельницьке шосе планують будувати «підземку». Думки експертів, чому це неправильно (ОНОВЛЕНО)

У Вінниці мерія планує збудувати підземний пішохідний перехід — через Хмельницьке шосе в районі Лісопарку. Інформацію про такий проект рішення поширив депутат міськради Олександр Зєрщиков.

Журналіст 20minut.ua зранку 4 жовтня телефонує до міської ради, а саме до директора Департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Володимира Ніценка. Проте на прохання прокоментувати ситуацію у відповідь чуємо лише: «Записали ваше питання», «Його немає», «Він на нараді», «Його все ще немає».

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Зараз ми чекаємо офіційної відповіді від мерії, щодо доцільності такого переходу. А поки міська рада ухиляється від коментаря, ми зібрали думки експертів, які розповідають, чому «підземка» біля Лісопарку не потрібна.

Читайте також: «Кого мають збити на цьому переході?»: на «зебрі» біля Лісопарку потрібен світлофор

 

Віктор Перлов,
експерт з питань безпеки дорожнього руху

Порівнює Вінницьку міську раду з «досвідченим шулером», який виймає «з повітря» рішення про виділення 540 тисяч гривень на розробку проекту підземного переходу. Зауважує, що це відбувається без жодного попереднього обговорення. Цитуємо Віктора Перлова:

 

  • По-перше, багаторічні дослідження підземних пішохідних переходів показали, що вони не такі вже ефективні, як здається на перший погляд. Завжди знаходяться пішоходи, що переходять дорогу безпосередньо по проїжджій частині у місці підземного переходу (навіть у країнах з високою культурою дотримання ПДР), а враховуючи збільшення швидкості транспортного потоку на ділянці – як результат наїзду гарантовано важкі тілесні ушкодження або загибель. Крім того, навіть при ідеальному проектування підземні переходи є перешкодою для маломобільних груп населення. Підземні переходи мають сенс на швидкісних ділянках доріг безперервного руху, які винесені за межі житлової забудови, але Хмельницьке шосе зі світлофорами кожні п’ятсот метрів і житловою забудовою по обидва боки явно не цей випадок.

  • По-друге, це виглядає дивно, оскільки вже років п’ять, якщо не більше, на пропозицію встановити світлофор з кнопкою на вказаному пішохідному переході для забезпечення безпеки руху, єдиним аргументом було: «немає коштів». Тепер раптом на проектування виділяються кошти, на які можна облаштувати два повноцінні пішохідні переходи зі світлофорним регулюванням та острівцями безпеки. Ціна ж питання спорудження усього переходу навряд чи сягне суми менше 10 млн, які будуть просто закопані в землю.

  • За ці кошти місто могло б запровадити систему автоматизованого керування дорожнім рухом пов'язавши усі світлофори в єдину систему, що працюватиме синхронізовано. Тоді можна було б цілком позбутись заторів на світлофорах на тому ж Хмельницькому Шосе, запровадивши "зелену хвилю" на швидкості 50 км/код. Або ж за ці кошти можна було б вирішити проблему ДТП на всіх ділянках підвищеної аварійності, знизивши аварійність у місті мінімум на 30%. Таких ділянок зараз у місті 17 (за інформацією патрульної поліції Вінниці) і згідно законодавства саме на них мають першочергово виділятись кошти).

  • По-третє, проект цілком абсурдний з точки зору підвищення пропускної здатності дороги (якою за радянською традицією марить міськрада) – його протягнули без аналізу транспортної моделі ділянки (точніше модель взагалі відсутня), без залучення експертів по транспорту та громадськості. На світлофорах з обох боків ділянки автомобілі в кращому випадку проїжджають за другий цикл світлофора, тому збільшення швидкості на ділянці "підземки" лише збільшить час чекання на світлофорі.

  • І по-четверте, облаштування підземного пішохідного переходу на зазначеній ділянці суперечить державним будівельним нормам ДБН В.2.3-5-2001 ВУЛИЦІ ТА ДОРОГИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ, адже ширина проїжджої частини 14 м і пішоходопотік на порядок менше.

  • Я дійсно дивуюсь, де народжуються такі «геніальні ідеї». Місто контактує з польськими та ізраїльськими спеціалістами по транспорту, чому ж не проконсультуватись ними, якщо власні транспортники застрягли у своїх уявленнях про безпеку руху в 80-х роках минулого століття? Насправді, необхідно лише облаштувати регульований пішохідний перехід з керуванням кнопкою (та синхронізацією зі світлофорами на найближчих перехрестях) та острівцями безпеки (ціна питання в районі 200 тисяч гривень), а «зайві кошти» направити на вирішення справді нагальних проблем.

 

Віталій Плясовиця,
архітектор

Акцентує увагу на тому, що підземний перехід стане суттєвою перешкодою для пересування маломобільних (і не тільки) груп населення. І пропонує свої варіанти вирішення проблеми.

  •  

  •  

  • Реконструкція проспекту Космонавтів добігає кінця і перехід через Хмельницьке шосе — це кінцева точка проспекту. У денний час 90% людей, які знаходяться і гуляють на оновленому проспекті — це мами з малими дітьми і пенсіонери! Тобто і підземним переходом будуть користуватися ці ж версти населення. Решта просто зайняті роботою, таким собі заняттям для виживання. Їм не до прогулянок на облаштованому проспекті і тим більше в лісопарку. Зараз там є звичайний наземний перехід. Трафіку людей взагалі немає і тому він вважається аварійним, тому що водій просто не очікує на ньому пішохода.

  • Підніматися вгору і вниз — це важко. Особливо з коляскою, велосипедом. І це буде проблемою для маломобільної групи населення. Це призводить до того, що люди просто будуть обходити його і підуть поверху, що в свою чергу призведе ще до більшої аварійності. Зручні пандуси, в таких переходах, технічно зробити неможливо. Ухил повинен бути 10 градусів.

  • Підземний перехід - це дуже дороге задоволення! (Винос комунікацій, земляні та бетонні роботи). Мало того, що дорого так і реально порахувати наперед скільки це буде коштувати, а потім ще й перевірити — неможливо. Такий перехід не тільки дорого побудувати, а й не дешево обслуговувати (прибирання, освітлення, відведення води, прибирання снігу зі сходів).

  • У підземному переході просто страшно!

  • У Вінниці через властивостей грунту і високого рівня підземних вод, взагалі не рекомендовано будувати підземні переходи. Згадати перехід в районі ринку «Урожай». Мало хто знає з якими труднощами і витратами стикалися при будівництві. Але на «Урожаї» він був просто необхідниий. Цивілізовані країни давно прийшли до того, що поступово такі переходи закривають.

  • Варіанти вирішення: яскрава «зебра», розумний світлофор, і на крайній випадок, надземний перехід.

Коментарі (26)
  • Aleksandr Berezovskyi

    Они издеваются ? Они хоть бы сопоставили количество людей , что проходит на привокзальной и количество пешеходов  на лесопарке.... Как такие решения принимают, на основе каких данных?

    Олексій reply Aleksandr Berezovskyi

    1. Щоб зробити там перехід, потрібно валити будинки, зя які зараз 100500млн запросять. 2. Там все рівно будуть лазити через дорогу та паркуватись, звужуючи дорогу, тобто, пришвидшення транспортного потоку не відбудеться. 3. В тому місці багато комунікацій, що не співвставимо з хм. шоссе. Такий сами обєкт там стане у 2-3 рази дорожче тільки по переносу комінукацій.

    Olvol reply Олексій

    І найголовніше: реальна нелбхідність в переході існує лише 5-8годин на добу.

    Olvol reply Олексій

    На привокзальній площі як раз достатньо місця для переходу, для нього достатньо місця на тротуарі 3×5. Але по-перше там потрібно надто багато виходів, по-друге закрити всі виходи на дорогу неможливо із-за парковки і трьох зупинок (хіба що побудувати паркхауз, витурити маршрутчикіхв і все, крі місць посадки і висадки на трол/авт позагорожувати забором не менше 120 см, а не цепом, як зараз
  • Ivan Dyakov

    Коментар видалено...
  • Лена Бебко

    Коментар видалено...
  • Валерка

    У міськраді сидять неадекватні люди. Не так давно набрала необхідну кількість голосів петиція "ОРГАНІЗАЦІЯ ЦИВІЛІЗОВАНОГО РУХУ ПО ВУЛИЦІ ПРИВОКЗАЛЬНІЙ" у якій також мова йшла про підземний перехід який РЕАЛЬНО ТАМ ПОТРІБЕН, адже в районі залізничного реальні пробки, та переходить дорогу велика кількість людей. Замість того міськрада написала відписку про встановлення в майбутньому світлофорів!!! І ось зараз підземний перехід на Хмельницькому шосе де він нікому не потрібний. ДЕ ЛОГІКА???!!!

    Anonymous reply Валерка

    В горисполкоме сидят одни ФАШИСТЫ в прямов смысле этого слова, которые уничтожают Винницу варварским способом в извращённой форме.

    Нужно фиксировать документально все случаи преступлений (порезка здоровых деревьев, уничтожение тротуаров, газонов, незаконная застройка на уже сформированных территориях, раздача своим земли, никому не нужные проекты в виде фонтанов и битлс и т.д.), в будущем это поможет сформировать доказательную базу преступлений для фашисткого горисполкома - весь горисполком в полном составе должен висеть на столбах вдоль Соборной улицы.
14:48 «Міні-експозицію» зі зброї створив у себе вдома житель Барського району photo_camera 13:57 Найпотужніший вантаж: 15 тон гуманітарної допомоги вирушило з Вінниці на Схід photo_camera 12:47 Затримали педофіла, який тримав у страху всю Вінницю. Як його "взяли"? play_circle_filled 12:38 У Вапнярці знайшли мертвим охоронця залізничної станції 11:58 У Ямполі не розминулись «швидка» та «ВАЗ». Є потерпілі photo_camera 11:55 Життя "у темряві". Як вінничанка втратила зір, але не опустила руки і створила рок-гурт 11:08 Петиція: вінничанин пропонує зробити двосторонній рух по Космонавтів photo_camera 10:13 Вінниця 23-24 квітня: ДТП за участю служби охорони та незвичні пожежі play_circle_filled photo_camera 09:35 Вінничанин сам затримав грабіжника, який обчистив його автівку 08:59 Скуповуємось на "майовочку" у ГРОШі (Новини компаній) 08:51 Секрети жіночого бізнесу відкрили на VinLadyFest у Вінниці (Новини компаній) 08:35 Курс валют у Вінниці на сьогодні, 25 квітня 2018 року photo_camera 07:30 Яку погоду чекати вінничанам 25 квітня. Прогноз photo_camera

Власник молокозаводу, кількох фірм та депутат облради двох скликань. З таким орендарем хотіли розірвати стосунки селяни...

Директор місцевої філії держпідприємства «Національні інформаційні системи» Олександр Сорочинський відповідає у суді перед...

Яка ж вона – сучасна жінка у чоловічому світі бізнесу? Чого вона прагне та що її мотивує? У чому ж секрет жіночого лідерства?...

Синоптик поділилася прогнозом погоди на кінець квітня та початок травня. Що чекати вінничанам дізнавайтеся у матеріалі.

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up