У Вінниці мерія планує збудувати підземний пішохідний перехід — через Хмельницьке шосе в районі Лісопарку. Інформацію про такий проект рішення поширив депутат міськради Олександр Зєрщиков.
Журналіст 20minut.ua зранку 4 жовтня телефонує до міської ради, а саме до директора Департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Володимира Ніценка. Проте на прохання прокоментувати ситуацію у відповідь чуємо лише: «Записали ваше питання», «Його немає», «Він на нараді», «Його все ще немає».
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Зараз ми чекаємо офіційної відповіді від мерії, щодо доцільності такого переходу. А поки міська рада ухиляється від коментаря, ми зібрали думки експертів, які розповідають, чому «підземка» біля Лісопарку не потрібна.
Читайте також: «Кого мають збити на цьому переході?»: на «зебрі» біля Лісопарку потрібен світлофор
експерт з питань безпеки дорожнього руху
Порівнює Вінницьку міську раду з «досвідченим шулером», який виймає «з повітря» рішення про виділення 540 тисяч гривень на розробку проекту підземного переходу. Зауважує, що це відбувається без жодного попереднього обговорення. Цитуємо Віктора Перлова:
По-перше, багаторічні дослідження підземних пішохідних переходів показали, що вони не такі вже ефективні, як здається на перший погляд. Завжди знаходяться пішоходи, що переходять дорогу безпосередньо по проїжджій частині у місці підземного переходу (навіть у країнах з високою культурою дотримання ПДР), а враховуючи збільшення швидкості транспортного потоку на ділянці – як результат наїзду гарантовано важкі тілесні ушкодження або загибель. Крім того, навіть при ідеальному проектування підземні переходи є перешкодою для маломобільних груп населення. Підземні переходи мають сенс на швидкісних ділянках доріг безперервного руху, які винесені за межі житлової забудови, але Хмельницьке шосе зі світлофорами кожні п’ятсот метрів і житловою забудовою по обидва боки явно не цей випадок.
По-друге, це виглядає дивно, оскільки вже років п’ять, якщо не більше, на пропозицію встановити світлофор з кнопкою на вказаному пішохідному переході для забезпечення безпеки руху, єдиним аргументом було: «немає коштів». Тепер раптом на проектування виділяються кошти, на які можна облаштувати два повноцінні пішохідні переходи зі світлофорним регулюванням та острівцями безпеки. Ціна ж питання спорудження усього переходу навряд чи сягне суми менше 10 млн, які будуть просто закопані в землю.
За ці кошти місто могло б запровадити систему автоматизованого керування дорожнім рухом пов'язавши усі світлофори в єдину систему, що працюватиме синхронізовано. Тоді можна було б цілком позбутись заторів на світлофорах на тому ж Хмельницькому Шосе, запровадивши "зелену хвилю" на швидкості 50 км/код. Або ж за ці кошти можна було б вирішити проблему ДТП на всіх ділянках підвищеної аварійності, знизивши аварійність у місті мінімум на 30%. Таких ділянок зараз у місті 17 (за інформацією патрульної поліції Вінниці) і згідно законодавства саме на них мають першочергово виділятись кошти).
По-третє, проект цілком абсурдний з точки зору підвищення пропускної здатності дороги (якою за радянською традицією марить міськрада) – його протягнули без аналізу транспортної моделі ділянки (точніше модель взагалі відсутня), без залучення експертів по транспорту та громадськості. На світлофорах з обох боків ділянки автомобілі в кращому випадку проїжджають за другий цикл світлофора, тому збільшення швидкості на ділянці "підземки" лише збільшить час чекання на світлофорі.
І по-четверте, облаштування підземного пішохідного переходу на зазначеній ділянці суперечить державним будівельним нормам ДБН В.2.3-5-2001 ВУЛИЦІ ТА ДОРОГИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ, адже ширина проїжджої частини 14 м і пішоходопотік на порядок менше.
Я дійсно дивуюсь, де народжуються такі «геніальні ідеї». Місто контактує з польськими та ізраїльськими спеціалістами по транспорту, чому ж не проконсультуватись ними, якщо власні транспортники застрягли у своїх уявленнях про безпеку руху в 80-х роках минулого століття? Насправді, необхідно лише облаштувати регульований пішохідний перехід з керуванням кнопкою (та синхронізацією зі світлофорами на найближчих перехрестях) та острівцями безпеки (ціна питання в районі 200 тисяч гривень), а «зайві кошти» направити на вирішення справді нагальних проблем.
архітектор
Акцентує увагу на тому, що підземний перехід стане суттєвою перешкодою для пересування маломобільних (і не тільки) груп населення. І пропонує свої варіанти вирішення проблеми.
Реконструкція проспекту Космонавтів добігає кінця і перехід через Хмельницьке шосе — це кінцева точка проспекту. У денний час 90% людей, які знаходяться і гуляють на оновленому проспекті — це мами з малими дітьми і пенсіонери! Тобто і підземним переходом будуть користуватися ці ж версти населення. Решта просто зайняті роботою, таким собі заняттям для виживання. Їм не до прогулянок на облаштованому проспекті і тим більше в лісопарку. Зараз там є звичайний наземний перехід. Трафіку людей взагалі немає і тому він вважається аварійним, тому що водій просто не очікує на ньому пішохода.
Підніматися вгору і вниз — це важко. Особливо з коляскою, велосипедом. І це буде проблемою для маломобільної групи населення. Це призводить до того, що люди просто будуть обходити його і підуть поверху, що в свою чергу призведе ще до більшої аварійності. Зручні пандуси, в таких переходах, технічно зробити неможливо. Ухил повинен бути 10 градусів.
Підземний перехід - це дуже дороге задоволення! (Винос комунікацій, земляні та бетонні роботи). Мало того, що дорого так і реально порахувати наперед скільки це буде коштувати, а потім ще й перевірити — неможливо. Такий перехід не тільки дорого побудувати, а й не дешево обслуговувати (прибирання, освітлення, відведення води, прибирання снігу зі сходів).
У підземному переході просто страшно!
У Вінниці через властивостей грунту і високого рівня підземних вод, взагалі не рекомендовано будувати підземні переходи. Згадати перехід в районі ринку «Урожай». Мало хто знає з якими труднощами і витратами стикалися при будівництві. Але на «Урожаї» він був просто необхідниий. Цивілізовані країни давно прийшли до того, що поступово такі переходи закривають.
Варіанти вирішення: яскрава «зебра», розумний світлофор, і на крайній випадок, надземний перехід.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер
Нужно фиксировать документально все случаи преступлений (порезка здоровых деревьев, уничтожение тротуаров, газонов, незаконная застройка на уже сформированных территориях, раздача своим земли, никому не нужные проекты в виде фонтанов и битлс и т.д.), в будущем это поможет сформировать доказательную базу преступлений для фашисткого горисполкома - весь горисполком в полном составе должен висеть на столбах вдоль Соборной улицы.