Через Хмельницьке шосе планують будувати «підземку». Думки експертів, чому це неправильно (ОНОВЛЕНО)

Через Хмельницьке шосе планують будувати «підземку». Думки експертів, чому це неправильно (ОНОВЛЕНО)
  • У Вінниці хочуть побудувати ще один підземний перехід. Його планують зробити через Хмельницьке шосе у районі Лісопарку;
  • Зараз там є «зебра», але місце все одно вважається аварійним;
  • Міська рада вже проголосувала за виділення на майбутній перехід понад півмільйона гривень;
  • Вашій увазі пропонуємо думки експертів, які висловлювалися з приводу ідеї будівництва переходу.

У Вінниці мерія планує збудувати підземний пішохідний перехід — через Хмельницьке шосе в районі Лісопарку. Інформацію про такий проект рішення поширив депутат міськради Олександр Зєрщиков.

Журналіст 20minut.ua зранку 4 жовтня телефонує до міської ради, а саме до директора Департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Володимира Ніценка. Проте на прохання прокоментувати ситуацію у відповідь чуємо лише: «Записали ваше питання», «Його немає», «Він на нараді», «Його все ще немає».

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити ВИС в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Зараз ми чекаємо офіційної відповіді від мерії, щодо доцільності такого переходу. А поки міська рада ухиляється від коментаря, ми зібрали думки експертів, які розповідають, чому «підземка» біля Лісопарку не потрібна.

Відео дня

Читайте також: «Кого мають збити на цьому переході?»: на «зебрі» біля Лісопарку потрібен світлофор

 

Віктор Перлов,
експерт з питань безпеки дорожнього руху

Порівнює Вінницьку міську раду з «досвідченим шулером», який виймає «з повітря» рішення про виділення 540 тисяч гривень на розробку проекту підземного переходу. Зауважує, що це відбувається без жодного попереднього обговорення. Цитуємо Віктора Перлова:

 

  • По-перше, багаторічні дослідження підземних пішохідних переходів показали, що вони не такі вже ефективні, як здається на перший погляд. Завжди знаходяться пішоходи, що переходять дорогу безпосередньо по проїжджій частині у місці підземного переходу (навіть у країнах з високою культурою дотримання ПДР), а враховуючи збільшення швидкості транспортного потоку на ділянці – як результат наїзду гарантовано важкі тілесні ушкодження або загибель. Крім того, навіть при ідеальному проектування підземні переходи є перешкодою для маломобільних груп населення. Підземні переходи мають сенс на швидкісних ділянках доріг безперервного руху, які винесені за межі житлової забудови, але Хмельницьке шосе зі світлофорами кожні п’ятсот метрів і житловою забудовою по обидва боки явно не цей випадок.

  • По-друге, це виглядає дивно, оскільки вже років п’ять, якщо не більше, на пропозицію встановити світлофор з кнопкою на вказаному пішохідному переході для забезпечення безпеки руху, єдиним аргументом було: «немає коштів». Тепер раптом на проектування виділяються кошти, на які можна облаштувати два повноцінні пішохідні переходи зі світлофорним регулюванням та острівцями безпеки. Ціна ж питання спорудження усього переходу навряд чи сягне суми менше 10 млн, які будуть просто закопані в землю.

  • За ці кошти місто могло б запровадити систему автоматизованого керування дорожнім рухом пов'язавши усі світлофори в єдину систему, що працюватиме синхронізовано. Тоді можна було б цілком позбутись заторів на світлофорах на тому ж Хмельницькому Шосе, запровадивши "зелену хвилю" на швидкості 50 км/код. Або ж за ці кошти можна було б вирішити проблему ДТП на всіх ділянках підвищеної аварійності, знизивши аварійність у місті мінімум на 30%. Таких ділянок зараз у місті 17 (за інформацією патрульної поліції Вінниці) і згідно законодавства саме на них мають першочергово виділятись кошти).

  • По-третє, проект цілком абсурдний з точки зору підвищення пропускної здатності дороги (якою за радянською традицією марить міськрада) – його протягнули без аналізу транспортної моделі ділянки (точніше модель взагалі відсутня), без залучення експертів по транспорту та громадськості. На світлофорах з обох боків ділянки автомобілі в кращому випадку проїжджають за другий цикл світлофора, тому збільшення швидкості на ділянці "підземки" лише збільшить час чекання на світлофорі.

  • І по-четверте, облаштування підземного пішохідного переходу на зазначеній ділянці суперечить державним будівельним нормам ДБН В.2.3-5-2001 ВУЛИЦІ ТА ДОРОГИ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ, адже ширина проїжджої частини 14 м і пішоходопотік на порядок менше.

  • Я дійсно дивуюсь, де народжуються такі «геніальні ідеї». Місто контактує з польськими та ізраїльськими спеціалістами по транспорту, чому ж не проконсультуватись ними, якщо власні транспортники застрягли у своїх уявленнях про безпеку руху в 80-х роках минулого століття? Насправді, необхідно лише облаштувати регульований пішохідний перехід з керуванням кнопкою (та синхронізацією зі світлофорами на найближчих перехрестях) та острівцями безпеки (ціна питання в районі 200 тисяч гривень), а «зайві кошти» направити на вирішення справді нагальних проблем.

 

Віталій Плясовиця,
архітектор

Акцентує увагу на тому, що підземний перехід стане суттєвою перешкодою для пересування маломобільних (і не тільки) груп населення. І пропонує свої варіанти вирішення проблеми.

  •  

  •  

  • Реконструкція проспекту Космонавтів добігає кінця і перехід через Хмельницьке шосе — це кінцева точка проспекту. У денний час 90% людей, які знаходяться і гуляють на оновленому проспекті — це мами з малими дітьми і пенсіонери! Тобто і підземним переходом будуть користуватися ці ж версти населення. Решта просто зайняті роботою, таким собі заняттям для виживання. Їм не до прогулянок на облаштованому проспекті і тим більше в лісопарку. Зараз там є звичайний наземний перехід. Трафіку людей взагалі немає і тому він вважається аварійним, тому що водій просто не очікує на ньому пішохода.

  • Підніматися вгору і вниз — це важко. Особливо з коляскою, велосипедом. І це буде проблемою для маломобільної групи населення. Це призводить до того, що люди просто будуть обходити його і підуть поверху, що в свою чергу призведе ще до більшої аварійності. Зручні пандуси, в таких переходах, технічно зробити неможливо. Ухил повинен бути 10 градусів.

  • Підземний перехід - це дуже дороге задоволення! (Винос комунікацій, земляні та бетонні роботи). Мало того, що дорого так і реально порахувати наперед скільки це буде коштувати, а потім ще й перевірити — неможливо. Такий перехід не тільки дорого побудувати, а й не дешево обслуговувати (прибирання, освітлення, відведення води, прибирання снігу зі сходів).

  • У підземному переході просто страшно!

  • У Вінниці через властивостей грунту і високого рівня підземних вод, взагалі не рекомендовано будувати підземні переходи. Згадати перехід в районі ринку «Урожай». Мало хто знає з якими труднощами і витратами стикалися при будівництві. Але на «Урожаї» він був просто необхідниий. Цивілізовані країни давно прийшли до того, що поступово такі переходи закривають.

  • Варіанти вирішення: яскрава «зебра», розумний світлофор, і на крайній випадок, надземний перехід.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (26)
  • Aleksandr Berezovskyi

    Они издеваются ? Они хоть бы сопоставили количество людей , что проходит на привокзальной и количество пешеходов  на лесопарке.... Как такие решения принимают, на основе каких данных?

    Олексій reply Aleksandr Berezovskyi

    1. Щоб зробити там перехід, потрібно валити будинки, зя які зараз 100500млн запросять. 2. Там все рівно будуть лазити через дорогу та паркуватись, звужуючи дорогу, тобто, пришвидшення транспортного потоку не відбудеться. 3. В тому місці багато комунікацій, що не співвставимо з хм. шоссе. Такий сами обєкт там стане у 2-3 рази дорожче тільки по переносу комінукацій.

    Olvol reply Олексій

    І найголовніше: реальна нелбхідність в переході існує лише 5-8годин на добу.

    Olvol reply Олексій

    На привокзальній площі як раз достатньо місця для переходу, для нього достатньо місця на тротуарі 3×5. Але по-перше там потрібно надто багато виходів, по-друге закрити всі виходи на дорогу неможливо із-за парковки і трьох зупинок (хіба що побудувати паркхауз, витурити маршрутчикіхв і все, крі місць посадки і висадки на трол/авт позагорожувати забором не менше 120 см, а не цепом, як зараз
  • Валерка

    У міськраді сидять неадекватні люди. Не так давно набрала необхідну кількість голосів петиція "ОРГАНІЗАЦІЯ ЦИВІЛІЗОВАНОГО РУХУ ПО ВУЛИЦІ ПРИВОКЗАЛЬНІЙ" у якій також мова йшла про підземний перехід який РЕАЛЬНО ТАМ ПОТРІБЕН, адже в районі залізничного реальні пробки, та переходить дорогу велика кількість людей. Замість того міськрада написала відписку про встановлення в майбутньому світлофорів!!! І ось зараз підземний перехід на Хмельницькому шосе де він нікому не потрібний. ДЕ ЛОГІКА???!!!

    Anonymous reply Валерка

    В горисполкоме сидят одни ФАШИСТЫ в прямов смысле этого слова, которые уничтожают Винницу варварским способом в извращённой форме.

    Нужно фиксировать документально все случаи преступлений (порезка здоровых деревьев, уничтожение тротуаров, газонов, незаконная застройка на уже сформированных территориях, раздача своим земли, никому не нужные проекты в виде фонтанов и битлс и т.д.), в будущем это поможет сформировать доказательную базу преступлений для фашисткого горисполкома - весь горисполком в полном составе должен висеть на столбах вдоль Соборной улицы.
  • Оксана Казакова

    Та не потрібно там ніякого переходу, я живу неподалік, часто відвідую лісопарк і ніяких проблем, там достатньо було б світлофора, адже вулицю в тому місці пересікає ще багато велосепедистів, ніхто не буде нести велосипед по сходах.
  • Олексій

    Вже схибились на цих "маломобільних". Потрібно будувати, поки є гроші, щоб цих "маломобільних" більше не ставало. Правильне рішення, думка двох прищів з несформованим світоглядом, яких підібрала редакція — ніяка.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Створимо живий коридор для Героя! До Вінниці «на щиті» повертається Олександр Яремчук 20:14 Орденом нагородили молодого бойового медика Нацгвардії Богдана Гижу з Козятина 20:02 «Він навчив мене бути щасливою, але не сказав, як жити без нього». Розповідь дружини полеглого бійця 19:33 Дев'ять днів у Вінниці за рядом адрес не буде газу. Список будинків Від читача 19:06 Молодь Вінниччини ярмаркувала у Хмельницькому 19:25 Онови дані в ТЦК або станеш ухилянтом. До чого ще зобовʼязує новий закон про мобілізацію? 18:02 На Вінниччині вирує негода: рятувальники прибирають повалені вітром дерева photo_camera 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up