Час «перевзутись»: кілька міфів про зимові шини від патрульної поліції
- Змінюється погода. Водіїв закликають подбати про безпеку та вчасно замінити шини на зимові.
- Також у патрульній поліції розвінчали кілька міфів про зимові шини.
— Найближчими днями прогнозується суттєве зниження температури, сніг, ожеледь. Хто ще не встиг підготуватись — зробіть це зараз. Зимові шини, зимовий омивач, перевірте акумулятор, подбайте про наявність засобів очищення авто від снігу й обмерзання (невелика складна лопата — також може стати в пригоді, закиньте в багажник), — розповідає перший заступник начальник Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький. — А для адептів «і так піде» хочу нагадати кілька міфів про зимові шини.
Міф 1
Коли мій дід/батя їздили на «москвичах» та «жигулях» ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було норм.
«Правда 1. Не було норм. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це однаково, що ходити в дерев’яних «башмаках», бо колись у них ходили й було норм. Насправді ні дід, ні батько не відмовилися б від більшого комфорту й безпеки, якби в них була така можливість. Але її не було. Важливо, що інтенсивність руху й кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору й менше можливих ситуацій на дорозі. Однак, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями й механіками вони не були.
А ще вони «нарощували» гуму, коли вона зношувалась, а потім це «нарощування» відлітало цілим пластом прямо на трасі».
Міф 2
Зимові шини такі самі, як літні і все це — маркетинг.
«Правда 2. Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється. Якщо не вдаватися до нудних формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за високих температур. Коли ж температура менше ніж 4–7 градусів вище нуля, літня шина вже починає "дубіти", втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.
Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, отже — мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор».
Міф 3
Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.
« Правда 3. Яким би хвацьким водієм, хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси й найдовший гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А «хвацький молодець», скоріш за все, в’їде в нього, оскільки буде мати довший гальмівний шлях».
Міф 4
На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити.
«Правда 4. Насправді важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового «взуття». Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори».
Міф 5
Можна зекономити та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.
«Правда 5. Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту — машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність».
Ігнорування «перевзування»
У патрульній додали фото приклади тих, хто повірив у міфи.
— Не вірте в міфи, — зазначає Білошицький. — Керуйте відповідально й нехай усі подорожі будуть безпечними.
Опитування
Не варто чекати, коли випаде сніг, а скористатися рекомендацією виробників та «перевзути» авто, щойно середньодобова температура сягне +7 градусів.
А ви «перевзуваєте» авто на зиму?
Читайте також:
«Тато, я потрапила в ДТП». Жителя області шахраї ошукали на 200 тисяч грн
Засудили чоловіка, який вбив 91-річного пенсіонера заради 50 гривень
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.