Якісне обслуговування автокондиціонерів у Вінниці — поради від СТО Відар (Новини компаній)

Якісне обслуговування автокондиціонерів у Вінниці — поради від СТО Відар (Новини компаній)

Попереду спекотна літня пора, і для автолюбителів стає актуальним питання комфортних поїздок в салоні автомобіля, що більшою мірою залежить від роботи авто-кондиціонера. Хочемо познайомити читачів із фізикою роботи та основними питаннями експлуатації та заправки системи кондиціонера.

В основі роботи кондиціонера є фізичні властивості фреону газу 134 А або 1234 YF. В автокондиціонері відбувається процес стиснення і розігріву фреона компресором, а потім його охолодження І перетворення в рідину з подальшим випаром і охолодженням навколишньго повітря.

Для виконання цих процесів використовуються системи автомобільного кондиціювання з фреоновим газом, який стискається компресором від 10 до 20 мбр і нагрівається до 55 -70°.

Система охолодження фреону - радіатор РІС(2) або конденсор розташована під передньою решіткою автомобіля. Вентилятор охолоджує стиснений фреон, і система циркуляції доставляє його через очищувач і регулюючий клапан TRV у випарник салону автомобіля, де при зниженні тиску фреон випаровується у випарнику з охолодженням циркулюючого повітря і воно надходить у салон автомобіля через систему вентиляції. Після цього газоподібний фреон знову потрапляє в контур компресора, де стискається і цикл повторюється.

Керує процесом електроніка, тому увімкнувши кондиціонер, ви запускаєте процес стиснення газу фреону підвищуючи його температуру, і потім відбувається охолодження з випаровуванням. Для успішності цього процесу потрібна достатня кількість газу фреону в системі авто-кондиціонера, справність компресора, датчиків тиску та температури, герметичність конденсора, трубок, терморегулюючого клапана та випарника системи.

Кількість газу фреону розраховується в грамах для кожної системи кондиціювання різних марок автомобілів. Це може бути і 500 і 1500 г. Від точної заправки фреоном залежить доля всієї системи кондиціювання та робота найдорожчого в цій системі агрегату-компресора. Норму фреону ми не можемо відстежити за манометром, оскільки будь-яка кількість газу при випаровуванні буде підтримувати однаковий тиск у системі навіть при вимкненому кондиціонерів.

В результаті це може спричинити порушеня  температури охолодження. При такій експлуатації компресор не може розвинути потрібне стиснення фреону і створити високий тиск газу.

Потрібно відзначити також, що і сам компресор змащується фреоном, в якому розчинене масло для змащування. Він ним охолоджується, тому при низькому дозуванні фреону відбувається перегрів та знос поршневої системи компресора.

В результаті утворюється дрібнодисперсна стружка з алюмінію і тефлону, що пошкоджує і забиває всю систему охолодження.

При надлишку та передозуванні фреону створюється підвищений тиск у системі і компресор часто вмикається і вимикається, оскільки електроніка керує роботою і орієнтується на підвищений тиск у системі що також веде до зносу і заклинювання внаслідок перегріву компресора.

Ремонт або заміна компресора можна досягати 1000$.  Замінюється компресор, радіатор охолодження, конденсор. Решта системи труб і випарник вимагає складного та дорогого очищення.

Зазвичай щорічно втрати фреону природним шляхом становлять 20%, особливо при перепаді температур у зимовий час. До втрати фреону може призвести несправність золотників - портів закачування фреону, пошкодження від вібрації алюмінієвих трубопроводів та пошкодження циркулюючої системи охолоджувача радіатора при ДТП. 

Необхідно щорічно контролювати наявність фреону в системі, якщо вік машини перевищує п'ять років, перевіряти та очищати радіатор кондиціонера - конденсор від пилу та бруду. Не рекомендуємо робити це під великим тиском, щоб не пошкодити стільники конденсора. Необхідні також контроль роботи компресора і вентилятора, перевірка тиску в системі фреону при роботі автомобіля та контроль значення температури в салоні автомобіля. Крім цього, необхідного вчасно замінювати фільтр салону, який порушує циркуляцію повітря, накопичує пил вологою, що сприяє розвитку бактерій і виникненню неприємного запаху в салоні.

Під час проведення технічного обслуговування кондиціонера необхідно перевіряти електричну систему керування датчиків тиску кондиціонерів. Перевіряти тиск у системі, і якщо воно відсутнє, то провести перевірку герметизації контуру кондиціонера азотом під тиском.

Заправка складається з декількох етапів:

  1. Перший етап - відкачування і вимірювання кількості в грамах фреону, що залишився. Заправка системи фреоном проводиться згідно з маркою машини в кількості в грамах і його заправної таблиці. Зазвичай вона розташована під капотом. Під час відкачування фреон витягується і зважується, відбирається також відпрацьоване масло розчинене в газі.
  2. Другий етап - це вакуумування всієї системи 20 хвилин для видалення вологи.
  3. Третій етап - вводиться спеціальна оліва для змащеня компресора. Вона теж розраховується в залежності від того, скільки було вилучено оліви із системи.
  4. Четвертий етап - закачування фреону. Ось тут і криється весь фокус. Від точності заправки в грамах залежить кількість охолоджувача і робота компресора - серця всієї системи авто-кондиціонера. Точну кількість фреону зможе створити тільки автоматична станція яка враховує температуру фреону і довжину шлангів заправки, так як в них залишається залишковий фреон.  Кількість може складати до 70 г.

Заправка проводиться циклічно з періодичним очищенням системи таким чином, домагаючись коректної і точної заправки потрібної кількості фреону в грамах.

Станції мають тензометричні - ваги, які проходять калібрування. Тому радимо заправляти автомобілі (якщо є можливість) там, де є сучасні автоматичні станції та кваліфіковані фахівці. Хоча у нас існують і ручні заправки, які вас заправлять фреоном. Швидко піднявши тиск фреону і отримавши тимчасові ефект. Це надалі може призвести до зниження тривалості роботи системи та виходу з ладу компресора.

Звичайно нам можуть заперечити, що мовляв дешево і швидко та заправка по всіх етапах автоматичної станції займає 01:00 і дорожче ручної ,але зате ви отримуєте точну кількість грамів фреону. Перед цим вам ваш фреон відкачується, очищається через фільтр установки від домішок та повертається вам. Установка перед заправкою враховує кількість компресорного масла PAG необхідного для роботи, проводить тривале вакуумування, що важливо для якісної роботи, перевіряє герметичність вакуумом і не дає заправити не герметичну систему.

У нашій практиці ми використовуємо автоматичне устаткування фірми Bosch яке проводить всі ці етапи та якісно заправляє систему кондиціонера.

Крім іншого, ми перевіримо стан вашої системи, витягуючи фреон у спеціальну колбу. При цьому можемо визначити вміст вологи та алюмінію та тефлону. Це визначить, що ваш компресор зношений вимагає негайної заміни.

Звертайтесь до професіоналів, які мають сучасну апаратуру, швидку та дешеву заправку.

Недбалість може в майбутньому обернутися поломками із витратами. Кожен вирішує сам і сам відповідає за результат - такий закон життя.

Звертаємо вашу увагу на американські машини - вони можуть бути заправлені фреоном 1234VF і при змішуванні з фреоном 134А  можливі вибух і пожежа. Тому необхідні опресовування системи азотом і видалення залишків фреону 1234YF

Потрібно відзначити, що заправка гібридів та електромобілів фреоном відбувається з використанням компресорної олії PAO діелектрика. У бензинових автомобілях використовується олія PAG. Це важливо і потрібно враховувати власникам електромобілів, оскільки недотримання цього чинника може призвести до замикання електросистеми та пожежі. При заправці таких машин система заправної станції повинна бути промита і заряджена маслом PАО.

Звертайте на це увагу. При заміні марки фреону з 1234VF на 134а також потрібне промивання всієї системи авто-кондиціонера та заміна олії в компресорі для уникнення пожежі в автомобілі. Наголошуємо, що система захисту відключить ваш компресор при тиску нижче 2 мбр і температурі нижче 4°С. 

На включення кондиціонера впливає також стан електричних кіл-датчиків тиску, електро-муфт, температурних датчиків, вентиляторів, електронної системи керуванням кондиціонера.

Своєчасне обслуговування системи кондиціонування - заправка фреоном і перевірка роботи дозволить вам уникнути дорогих ремонтів і забезпечити комфортну експлуатацію авто в спекотний період.

Звертайтеся до професіоналів.

Бажаємо всім приємного літа.

  • Наше СТО проводить ремонт відвіски;
  • Заміну гальмових колодок;
  • Комп'ютерну діагностику автомобіля;
  • Заміну масел і технічних рідин.

Консультація за телефоном: 063 294 32 78

Інстаграмvidar_vn
Адреса: м. Вінниця, вул. Сабарівське шоссе, 4а
Відгукиpmp-vidar.html

keyboard_arrow_up