Дрібні подряпини на кузові авто можна усунути самостійно, не переплачуючи за послуги СТО. Незначні косметичні дефекти ЛФП легко «лікуються» за допомогою різних засобів та інструментів для полірування. Ефективний спосіб обробки дозволяє захистити лакофарбове покриття і повернути поверхням кузова попередній блиск.
Чим полірувати автомобіль?
Кузов полірується вручну або за допомогою електроінструментів. Перший спосіб потребує більше часу, але дозволяє уникнути необережних пошкоджень кузовних поверхонь. Для прискорення процесу використовується полірувальна машинка, дриль або
ручна болгарка зі спеціальними полірувальними кругами різної м'якості. Другий спосіб оптимальний для обробки всього кузова або великих деталей. При відсутності досвіду інструментальна обробка може привести до серйозних пошкоджень ЛФП.
При виборі інструмента орієнтуйтесь на кількість оборотів (об/хв) і можливість регулювати цей параметр. Для полірування кузова вистачить діапазону від 1000 до 4000 об/хв – таку швидкість обертання забезпечують спеціалізовані полірувальні машинки.
В якості альтернативи можна використовувати ексцентрикову шліфмашину, яка дозволяє знизити швидкість обертання диска до мінімального рівня (2000-2800 оборотів за хвилину). Деякі майстри замінюють полірувальне обладнання ручним дрилем з відповідними насадками, які можна знайти на
сайті інтернет-магазину «Фокстрот».
Для обробки знадобляться полірувальні пасти з різним ступенем абразивності і фінішна поліроль без абразиву. Для нанесення засобів на кузов використовується поролон (ручне полірування) або полірувальний круг. Зверніть увагу: для кожного типу пасти підбирається свій круг з відповідним рівнем зернистості.
Поліруємо авто правильно
Неглибокі мікроподряпини можна усунути за допомогою акуратного захисного полірування, під час якого ЛФП кузова майже не зазнає пошкоджень. Обробка проходить в два етапи, з використанням абразивної полірувальної пасти і фінішної дрібнозернистої поліролі.
Для маскування більш серйозних подряпин потрібен абразивний (глибокий) метод полірування. Він робить шар ЛФП тоншим, тому застосовувати його більше 10 разів не рекомендується. Глибоке полірування відрізняється від захисного підготовчим етапом – шліфуванням.
Крок 1. Перед поліруванням поверхню треба ретельно помити і знежирити. Для очистки знадобиться чиста вода і спеціальний миючий засіб, для знежирення – антисилікон.
Крок 2. Пошкоджена поверхня шліфується вручну водостійкою наждачкою (1500-2000), яку періодично змочують водою. Наждачний папір варто закріпити на бруску.
Крок 3. Машинне полірування здійснюється за допомогою двох кругів (двох видів паст). Пасту наносять на попередньо змочений круг. В процесі обробки круг періодично опускають в посудину з водою. Після закінчення полірування деталь кузова слід промити.
Крок 4. На відполіровану чисту суху поверхню вручну наносять воскову поліроль або іншу захисну суміш.