Колишній льотчик створив електробайк із деталей гвинтокрила та АН-2

Колишній льотчик створив електробайк із деталей гвинтокрила та АН-2

Льотчик Віктор Горенюк льотчик майже два десятиліття навчає студентів ВНТУ. Вітряк на енергетичному корпусі вишу — теж його розробка.

Про це повідомляють у часописі «Імпульс».

Асистент кафедри відновлювальної енергетики та транспортних електричних систем і комплексів Віктор Горенюк має понад 30 патентів на винаходи.

Пан Віктор розпочав роботу в університеті, як старший науковий співробітник із напрямку дослідження та розробки вітроенергетичних установок адаптованих для використання в зонах низького вітрового потенціалу.

Відео дня

Як прийшла ідея створити електробайк, винахідник розповів речниці прес-служби ВНТУ Ірині Зятько.



«В молодості працював пілотом цивільної авіації. Аби мати належну фізичну форму, весь час мріяв створити веломобіль. До того ж в Гавришівку їздити далеко, і в старий аеропорт також було не близько. Але зреалізувати свою задумку не було можливості. Нарешті у зрілому віці мрію вдалось здійснити. Усі подаровані на ювілейний день народження гроші вирішив вкласти в цю ідею», — розповідає Віктор Васильович.

Перший варіант був триколісний веломобіль. Але він виявився не дуже вдалим.

«Маневреність була гірша. Пройшло уже майже 4 роки, і я знов повернувся до цієї розробки і зробив її на двох колесах. Випробував свій електробайк у поїздках. І за витрачанням енергії, і за ходовими характеристиками він мене задовольняє. Але все ж таки ще потребує вдосконалення. Приміром, акумулятор, гелієвий важить більше 12 кг, літій-іонний ємністю 10 А*год напругою 48 В важить три кілограми, недолік — зависока ціна акумулятора: близько 6 тисяч гривень. А для того, щоб гарантовано їздити і навіть десь із вітерцем, треба, аби трохи більший був: 14-20 ампер-годин. Хоча й на цьому акумуляторі не погано їздити, допомагаючи ногами при доланні пагорбів та на початку руху. До моєї дачі в селі Медвідка 21 кілометр, доїжджаю і ще запас залишається, зарядка 4-5 годин і можна рухатись на Вінницю».

На своєму дивовижному транспортному засобі, створеному з деталей літака Ан-2, гвинтокрила Мі-2, вело- та електроскутера, Віктор Горенюк уже проїхав близько 1000 км.

Але ж досконалість не має меж!

«Є мускульний привід через важелі з педалями, трос, ланцюг, відповідний перемикач від звичайного велосипеда і електричний привід. Нині хочу зробити, аби ще за рахунок сонця йшла підзарядка. Можна поставити сонячні батареї на обтікач— якщо сонце світить, то генерована енергія буде зменшувати навантаження акумулятора, а при зупинці йти на його підзарядку. Ззаду є багажник, спереду невеличкий обтікач, я планую зробити його більшим, адже аеродинаміка дуже впливає на витрати енергії. Якщо зробити його більш обтічний, то можна буде їхати на електробайку довше. Вага електробайка 55 кілограм. Його з собою в квартиру не візьмеш, але й залишити на вулиці ризиковано. Погодні умови, дощ, то не дуже поїдеш. Тільки коли хороша погода. Отож на перспективу є думка зробити кабінку, щоб захиститись від негоди, метеорологічних умов. А щоб зимою було можна використовувати, можна збоку поставити додаткові опорні лижі», — посміхається український Кулібін.

Студенти до розробок асистента кафедри ВЕТЕСК, завідувача науковою-навчальної лабораторії «Нетрадиційні джерела електроенергії» Віктора Горенюка проявляють неабиякий інтерес.

Один зі майбутніх інженерів захистив диплом — велосипед з електроколесом створив. Інший займався проблематикою накопичення енергії за рахунок руху.

«Цьогоріч студент Дмитро Шалагай робив доповідь на весняній університетській конференції. Саме про цей електробайк розповідав — етапи створення, варіанти. Це ж усе створюється шляхом оптимізації — так спробував, інакше попробував, аж поки не вийде ефективний, безпечний і зручний в експлуатації варіант».

Стосовно вітряка на даху корпусу факультету електроенергетики та електромеханіки (встановлений там 21 рік тому, а нині потребує уваги — підшипники повиходили з ладу), він теж мав багато варіантів. Деякі моделі можна побачити в лабораторії. Студенти на них виконують лабораторні роботи.

«Щодо відновлювальних джерел енергії, то вітер і сонце в комбінації найкраще працюють. Влітку більше сонця, а менше вітру, а зимою навпаки. При комбінованому використанні інвертор та акумулятори можуть бути спільні, тоді буде набагато ефективніша система, ніж дві окремішні. Зараз законодавчо хочуть прийняти, аби комбіновано виробляти енергію і продавати її по «зеленому тарифу». І якщо приймуть, то тоді це буде вигідно і приватним особам отримувати електроенергію з вітру і сонця. Так можна забезпечувати теплом і гарячою водою будинок у сільській місцевості. Я пробую так на дачі робити в Медвідці. Планую там, застосовуючи різні конструктивні рішення, використовувати енергію сонця і вітру для забезпечення будинку», — каже Віктор Васильович.

А небесне покликання батька продовжує військовий льотчик, полковник Повітряних Сил Збройних Сил України Юрій Горенюк. Нині Юрій Вікторович командир літака Боїнг 737 авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України» (МАУ). Виконує польоти в країни Західної Європи, Азії та Близького Сходу.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
09:52 Оперативна інформація для вінничан: де і чому не буде світла та води 11 липня 08:35 Кращі меблеві магазини Вінниці: де купити сучасні, стильні та якісні меблі (партнерський проєкт) 08:34 Вітаємо Ольгу та Олену. Свято, іменини, заборони та прикмети 11 липня 08:09 Вінниця прощається з Героєм: загинув 57-річний майор поліції Володимир Петрусян photo_camera Від читача 15:10 Кінологічний центр — не розкіш, а потреба! 21:01 Від заробітку до в'язниці: у Хмільнику викрили двох наркоторговців photo_camera 20:12 У Жмеринці п'яний водій пропонував поліції хабар у 20 000 гривень 19:23 Як засмагати безпечно для здоров'я? Взяли рекомендації у дерматолога 19:01 Дві людини захворіли на лептоспіроз цього року на Вінниччині. Що це за інфекція? 18:35 Де мають гратися наші діти, якщо дитячі майданчики занедбані? play_circle_filled 18:08 Пухлина вагою п’ять кілограмів: у «Пироговці» провели складну операцію photo_camera 17:27 «Я всіх вас тут уб’ю!» Гвардієць накрив собою гранату у вагоні поїзда — війна однакова і вчора, і нині 17:10 Макіяж, який не змивається: переваги перманентного макіяжу для сучасних жінок (партнерський проєкт) 17:07 Пропагандувала навіть у судовій залі. Вінничанка отримала строк за виправдання агресії рф 16:37 Пʼяний за кермом не основна загроза. Як судять за ДТП із потерпілими та загиблими? 16:06 Штучна шкіра та новий досвід: Вінницький опіковий центр поглиблює співпрацю з Тайванем photo_camera 15:06 Мартинівка отримала власне бомбосховище на майже 170 квадратів photo_camera 14:02 Буревій пройшов на Вінниччині. Надзвичайники виїжджали прибирати повалені дерева photo_camera 13:13 У Вінниці вшанували 16 медиків, які загинули на війні photo_camera 12:02 Мінісенсація у Подільському зоопарку — вперше народилася патагонська мара
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up