Вимагання коштів та ненадання послуг: на які лікарні Вінниці найчастіше скаржилися у 2024 році?

- На порталі Національної служби здоров’я України ведуть статистику щодо скарг від пацієнтів на медичні заклади.
- За 2024 рік у Вінницькій області зафіксували 63 скарги на медзаклади, в яких підтвердилися порушення.
- На які саме заклади охорони здоров’я скаржилися пацієнти та з яких причин? Розбиралися.
З 2020 року в українських пацієнтів з'явилася можливість скаржитися до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) на порушення з боку медзакладів, зокрема на неправомірні дії медпрацівників.
Згідно з даними дашборду НСЗУ, загалом на Вінниччині зафіксували 194 скарги, де підтвердилося порушення. За 2024 рік загалом надійшло 67 скарг, з них у 63 випадках підтвердили порушення прав пацієнтів. Це майже вдвічі більше, ніж у попередньому році, коли надійшло 39 скарг, з яких у 35 підтвердили порушення.
Які порушення фіксували найчастіше?
Найбільше порушень зафіксували в категорії «Вимога оплати безоплатних послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів, передбачених Програмою медичних гарантій (далі – ПМГ)». Їхня кількість склала 12 скарг. З них найбільше це на Вінницьку обласну клінічну лікарню імені Пирогова, Вінницьку міську клінічну лікарню швидкої медичної допомоги та Вінницький обласний клінічний ендокринологічний центр. Усюди по двох випадках.
Також значна кількість порушень зафіксована в категоріях «Відмова у наданні медичних послуг, передбачених ПМГ, та укладанні декларацій» — 10 скарг та «Відмова у наданні медичних послуг, передбачених ПМГ» — дев'ять скарг. Найбільше це Центр первинної медико-санітарної допомоги №4 (два випадки) та Вінницька обласна клінічна лікарня імені Пирогова (два випадки).
На які медичні заклади скаржилися найбільше у 2024 році?
Найбільше скарг надійшло на Вінницьку обласну клінічну лікарню імені Пирогова — загалом 13, з яких у 12 випадках було виявлено порушення. Найпоширенішим порушенням стала вимога оплатити безоплатних послуг — зафіксували чотири таких випадки.
Другою у рейтингу скарг стала Вінницька міська клінічна лікарня №1. На цей медзаклад надійшло шість скарг, з яких у п'ятьох підтвердили порушення. Вони стосувалися різних випадків: вимоги оплати безоплатних послуг, матеріалів або ліків, відмови у наданні медичних послуг, неетичної поведінки медперсоналу, надання неякісних медичних послуг та неналежної організації роботи.
У Вінницькій міській клінічній лікарні швидкої медичної допомоги зафіксували три порушення: два випадки вимагання оплати за безоплатні послуги та один випадок надання неякісних медичних послуг.
Як подати скаргу?
Передусім, в НСЗУ, радять поспілкуватися з керівником/керівницею медичного закладу. Аби очільник вжив заходів щодо працівника, на якого скаржаться. Якщо ж таке спілкування не дало результату, тоді варто подавати скаргу до Національної служби здоров’я України.
Це можна зробити через електронну форму на сайті (surl.li/cfabt) або за безкоштовним номером 16-77. Строк розгляду скарги – 30 робочих днів.
Рекомендації щодо подачі звернення:
- Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження) і зазначте дату події, яка сталася з пацієнтом.
- Правильно вкажіть назву лікарні. Якщо маєте змогу, додайте код ЄДРПОУ — його легко знайти в інтернеті.
- Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали.
- Детально опишіть ситуацію. Наприклад, які саме ліки у вас вимагають докупити. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити або яку з вас вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт.
- Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер телефону, електронну адресу.
У НСЗУ додають: для того, щоб скарга мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів та доказів того, що сталося.
Подати звернення до НСЗУ може сам пацієнт або його уповноважена особа. В останньому випадку потрібно надати документ, який підтверджує право подавати звернення від імені пацієнта.
Документами, що підтверджують повноваження представника, можуть бути, наприклад, довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про призначення опікуном. Довіреність фізичної особи має бути посвідчена нотаріально.
Читайте також:
Вінницький осередок товариства незрячих розпочав співпрацю із благодійним фондом
Вінницькі лікарі провели унікальну й надскладну операцію 15-річній дівчинці
Список лікарень, що надають послуги МСЕК у Вінницькій області
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Svetlana MalayaБо жодного не притягнули до відповідальності. Тому бардак був є і буде.
-
НинаКуда смотрят руководители больницы,они тоже в теме?
-
4444Лікарня ім.Пиргова з досвідченими спіціалістами.Які знають свою роботу.
-
Мельничук АндрейДоплюсуйте ще одну, ще до цих пір не прийняли на стаціонар по направленню бо не вніс "добровільні внески"..Валентина Марущак reply Мельничук АндрейАндрій Олексійович ті "добровільні внески "йдуть на їхні потреби, чайок, кофейок і т.д