Активісти Міжнародного протиракового Союзу намагаються переконати людей не боятися хвороби і постаратися не допустити її появи у своєму житті. Але активісти та експерти є і у нас, у Вінниці. Журнал “Амазонки” присвячений саме здоров’ю грудей і РМЗ, один з проектів РІА, виходить щомісяця майже 2 роки і сьогодні про нього в інтерв’ю розкажуть ті, хто працює над його створенням.
На питання, звідки взялася ідея створення такого доволі незвичного глянцевого видання відповіла редактор журналу “Амазонки” Юлія Скрибантович.
- Ідея виникнення проекту з'явилась під впливом підвищеної уваги до питань здоров'я, загалом жіночого. На прикладі вдалих проектів під егідою МедіаДому РІА - "СахарОк" (про цукровий діабет) та "Домашній Кардіолог" (про серцево-судинні захворювання), виник новий онлайн журнал "Амазонки". Перший випуск журналу побачив світ 1 березня 2014 і донині щомісяця виходить новий.
Чому саме "Амазонки"?
- "Амазонки" - це міжнародна назва для організацій та видань, що займаються благодійною, інформаційною та соціальною діяльністю в ім'я запобігання та попередження РМЗ та підтримки людей, які побороли рак грудей.
Не важко висвітлювати таку важку тему?
- Що ви відчуваєте при слові "рак грудей"? Страх. Це нормальна реакція самозахисту. Так, спочатку ми не знали як писати про хворобу, що має не лише фізичний, але й психічний вплив на людину. Основна мета нашої роботи полягає в формуванні правильного ставлення до захворювання: "Рак - це не вирок". Разом зі спеціалістами, які долучились до створення нашого журналу, редакція "Амазонок" привертає увагу до превентивних (запобіжних) заходів, які можуть зберегти не лише груди, але й життя.
Про те, хто бере участь у створенні матеріалів для публікацій та про соціальні проекти “Амазонок”, розповіла Аліна Слободянюк, PR-менеджер видання:
- Певна частина статей - це переклади зі спеціалізованих іншомовних ресурсів, адже не секрет, що в той час, як галузь онкології зазнає бурхливого розвитку в світі, високовартісні дослідження не по кишені для більшості наших вітчизняних науковців. Звісно, всі матеріали вивіряє медичний редактор. А ще над створенням журналу, окрім нашої команди, працюють також спеціалісти в галузі онкології, яких ми залучаємо до написання матеріалів. Це відомі фахівці - як в нашому регіоні, так і в Україні. І ми надзвичайно вдячні їм за допомогу.
Наша редакція уважно слідкуємо за “онко-подіями” країни: відвідини конференцій, з’їздів чи виставок, спеціалізованих клінік, зазвичай закінчуються цікавими і відвертими інтерв’ю. Так, наприклад, цікавим досвідом для нас стало спілкування з відомим американським продюсером Алексом Гутмахером, а за інтерв’ю від ізраїльських спеціалістів навіть їздили до них в гості в Ізраїль.
Ваш проект несе також і соціальне навантаження?
- Безперечно. Окрім “просвітницької мети”, ми намагаємося привернути увагу суспільства до хвороби, яка в нашій країні щогодини(!) забирає життя однієї жінки. Ми долучаємося до соціальних ініціатив і навіть самі проводимо проекти. Так, у лютому відзначають Всесвітній день боротьби з раковими захворюваннями. В рамках цього ми проводимо соціальну акцію “Перемогти ворога вчасно”, до якої будуть залучені відомі спортсмени, громадські діячі та і звичайні жителі Вінниці.
Про подробиці ви дізнаєтеся з наступних випусків газети і - запрошуємо всіх приєднуватися.
Про спілкування з читачами, про подібні ініціативи за кордоном розказала редактор сайту Ірина Ситник.
- У “Амазонок” є зворотній зв’язок з читачами?
- Звичайно, - відповідає, - адже ми не тільки доносимо корисну інформацію, ми ще даємо певні поради, пропонуємо можливість спілкуватися з нами, ставити питання на наших ресурсах. А це не тільки сайт і каталог журналів, де можна вести обговорення, це ще активні спільноти у соціальних мережах – Twitter, Facebook, ВКонтакте.
- І читачки йдуть на контакт?
- Чесно кажучи, не настільки активно, як хотілося б, навіть не зважаючи на те, що ми намагаємося передавати інформацію в позитивному ключі, все ж у людей існують певні психологічні бар’єри. Дуже хотілося, щоб наші соціальні ініціативи знаходили в Україні таку ж підтримку, як аналогічні за кордоном. В багатьох країнах для того, щоб привернути увагу громадськості до проблем боротьби з РМЗ, проводять марафони, аукціони, організовують продаж символіки та збір коштів для спонсорування досліджень раку. Так, в Англії навіть фарбували трактори, поліцейські машини в рожевий колір (рожева стрічка - символ боротьби з раком грудей), у Франції в день боротьби з РМЗ підсвічували в цей же рожевий колір Ейфелеву вежу, існує безліч організацій і фондів на підтримку боротьби з цим небезпечним захворюванням.
В нашій країні поки що робляться тільки перші кроки до того, щоб змінити думку суспільства щодо того, що рак - не вирок і вчасне виявлення захворювання може рятувати життя.
Переглянути всі випуски журналу ви можете в каталозі
Ще більше корисної інформації на сайті Амазонок
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 12 від 19 березня 2025
Читати номер