Зупинки, світлофори та заборона руху для приватного транспорту. Як планують змінити Соборну?

- Головна артерія міста — на порозі великої трансформації. Приватні авто звідси майже зникнуть, трамваї та тролейбуси зупинятимуться разом, а пішоходи отримають більше простору. Усе — в межах проєкту сталої мобільності, який уже стартував із перших тестів. Що змінюється, коли і навіщо — розповідаємо.
Днями у Вінниці презентували концепцію сталої мобільності у центрі міста. Іншими словами — розповіли про кардинальні зміни на Соборній, які можуть стати реальністю впродовж наступних років.
Основною метою нового проєкту, за словами фахівців Агенції просторового розвитку, є надання на головній вулиці міста пріоритету громадському транспорту. Відповідно, проїзд Соборною для приватного транспорту пропонують заборонити майже повністю.
Крім того, трамвайні й тролейбусні зупинки об'єднають, а на кількох перехрестях вулиці зʼявляться світлофори та додаткові пішохідні переходи. Про те, навіщо та коли планують трансформувати головну вулицю Вінниці, ми поговорили з головним експертом з просторового планування Агенції просторового розвитку Максимом Кравчуком.
Він говорить, що після реалізації проєкту, організація руху у центрі міста стане більш досконалою, покращиться графік та швидкість руху громадського транспорту, зупинки будуть розмішені більш раціонально, а також поліпшаться умови для пішоходів і велосипедистів.
Тестування окремих компонентів проєкту вже почалося. До прикладу, сьогоднішні роботи з перекладання бруківки на Соборній стали своєрідним «випадковим шансом» протестувати нові підходи до зупинок громадського транспорту. Через ремонт частину зупинок довелося тимчасово перенести. Але це дало можливість вперше наблизити трамвайні та тролейбусні зупинки одну до одної — так, щоб пасажири могли сісти на будь-який транспорт в одному місці.
— Ми використали ситуацію як тестовий режим. Якщо це спрацює — залишимо так і після ремонту. Якщо ні — організаційно повернемо назад. Але вже зараз бачимо: багатьом зручніше, коли не потрібно обирати, на яку зупинку йти — трамвайну чи тролейбусну, — пояснює Максим Кравчук.
Наразі компактне розташування зупинок діє на Театральній, у бік площі Калічанської. У перспективі таку реорганізацію матимуть три транспортних вузли: трамвайні, тролейбусні та автобусні зупинки розміщуватимуться максимально близько одна до одної на вже згаданій Театральній, на перехресті з вулицею Оводова та на перехресті з вулицею Мури. Відповідно трамвайних зупинок на Соборній буде не дві, як сьогодні, а три в кожен з напрямків.
Через те, що у Вінниці недостатньою низькопідлогового транспорту, особливо трамваїв, багатьом містянам складно заходити та виходити з них на Соборній, де на зупинках немає жодних підвищень. Цю проблему планують вирішити, облаштувавши спеціальні острівцеві зупинки — подібних у Вінниці наразі немає. Кравчук каже, що таке рішення може значно покращити мобільність, але його реалізація перспектива не одного року.
Цьогоріч же у Вінниці працюватимуть над впровадженням тестових рішень, що не вимагають великих витрат. Перелік наразі виглядає так:
- реорганізація вузла зупинок на вулиці Театральна
- виділені смуги громадського транспорту на Центральному мосту
- виділені трамвайні колії на вулиці Соборна
- обмеження лівих поворотів на вулиці Соборна
- реорганізація вузла зупинок на вулиці Оводова (+ трамвай)
- реорганізація вузла зупинок біля вулиці Мури
- пішохідний перехід на перехресті Соборна — Магістратська
— Зараз йде реорганізація зупинок, потім проводитиметься робота з виділенням трамвайних колій, далі обмеження лівих поворотів, — продовжує Максим Кравчук. — Ще раз повторю, що мова про тестові рішення. Тобто, якщо вони з якихось причин не виправдають себе — думатимемо над іншими варіантами.
За словами Кравчука, попри обмеження руху в робочі години, Соборна залишається більш завантаженою приватним транспортом, ніж сусідні Магістратська та Князів Коріатовичів. Це, своєю чергою, створює перешкоди для руху громадського транспорту.
Аби такого не було, планують обмежити рух приватного транспорту Соборною та посилити контроль за дотриманням цих обмежень. Кравчук визнає, що це збільшить навантаження на сусідні вулиці, але додає, що частину трафіку можна буде спрямовувати з Магістратської та Київський міст, що наразі недозавантажені. Водночас питання перезавантаженості вулиці Князів Коріатовичів та його розвʼязання, наразі лишається без відповіді.
— Ми маємо розуміти, що незалежно від того, які рішення ми ухвалюватимемо, навантаження на всі вулиці міста зростає через постійне збільшення кількості автомобілів. Відповідно у заторах стоїть як приватний транспорт, так і громадський, — говорить Максим Кравчук. — Якщо ми в центрі не робитимемо нічого, то величезна кількість пасажирів страждатиме від заторів. А ми хочемо надати пріоритет громадському транспорту, оскільки більша частина містян користується саме ним.
У поки що невизначеній часовій перспективі Соборна має стати вулицею, де дозволений проїзд для громадського, включно з таксі, та спецтранспорту. Також право пересуватися на автомобілі Соборною матимуть власники житла на цій вулиці та люди, які там працюють. Транзитного руху не буде зовсім.
Додамо, що фінансування проєкту забезпечує Федеральне міністерство економічного співробітництва Німеччини. Сума гранту — 278 000 євро.
Читайте також:
До 55 тисяч гривень на рік: скільки коштує навчання у вінницьких вишах?
Де шопились наші батьки? Універсальні магазини Вінниці, які були популярними у застійні часи
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Людмила ПрисяжнюкХочу побачити, як МЕР і мерія, депутати і решта службовців облради і міськради ЙДУТЬ ПІШКІ ПО СОБОРНІЙ!!!
-
Вячеслав МалявинЯк завжди, "все для людей"!! 🤬🤬🤬Людмила Присяжнюк reply Вячеслав МалявинВячеслав Малявин УТОЧНЮЮ - для ОБРАНИХ!!! Їм не болить. Кошти міського бюджету будуть вкладати проти містян, які його наповнюють(( Наші військові потребують дрони, а не дороги і зупинки, адже ОБРАНІ НЕ ВОЮЮТЬ, їм до сраки!
-
Ярик ПашкевичД- дебіли... поставте хтось меру пісню групи ДДТ " последняя осень"
-
Читач25Абсолютно бездарна забудова міста без забезпечення транспортної розв'язки. Всім притомним мешканцям Вінниці зрозуміло, що транспортний колапс вирішити вже не можливо без нового мосту і об'їздних доріг. Мерія імітує бурхливу діяльність бо боїться це визнати. Вул. Кн.Коріатовичів практично без пішохідної зони від масиву до мосту, вже у тричі перезавантаженна транспортом, а ще пустити транспорт з Соборної- божевілля . Скільки б ВИ не перекладали бруківку, не витрачали кошти, які так потрібні нашим захисникам на безглузді проєкти - не змінити ганебний результат роботи мерії