“Кільце” замкнулося. Майже сім років і 63 мільйони гривень знадобиться місту, щоб завершити і здати в експлуатацію один з найстаріших вінницьких довгобудів: трамвайну колію, яка закільцює вулицю Келецька та Барське шосе.
Кілька днів тому будівельники уже практично завершили укладати шпали та рейси. Також на ділянці маршруту встановлені нові ліхтарі, колодязі зливової каналізації та часткового зроблено тротуари. Однак, це не означає, що на тому і усе.
- Ще треба зробити кілька перемичок, а це чималий шмат роботи, - каже головний інженер Трамвайно-тролейбусного управління Михайло Луценко. – Крім того, свою частину має завершити підрядна організація – Шляхбудматеріали.
За словами директора цього підприємства Василя Власенка, мова йде про те, що ще треба зробити асфальтування, контактну мережу, озеленення (клумби, газон та вертикальне озеленення), облаштувати зупинки трамваїв. Останніх планується п’ять-шість.
Загалом ціна питання складає 87 мільйонів гривень. З яких в 24,7 мільйона гривень обійшлось будівництво нової автомобільної дороги – продовження вулиці Келецької до Барського шосе, довжиною 836 метрів. Решта – 62, 4 мільйона – вартість прокладання та облаштування самої трамвайної колії, протяжністю 2,014 кілометра, від Келецької до Барського (західний автовокзал).
З цих майже 63 мільйонів, 36,4 мільйона – кошти спеціальної державної програми, до якої місто встигло потрапити торік. За її умовами, це кредитні кошти, залучені під державні гарантії, терміном на десять років під 10% річних. При цьому, за умовами позики, 50% тіла кредиту та нарахованих відсотків компенсує держава. За цією ж програмою місто отримало ще близько 113 мільйонів на проект «По відновленню рухомого складу автобусного і тролейбусного парків". В його рамках Вінниця мала отримати 40 нових тролейбусів і 30 нових автобусів. На сьогодні усі тролейбуси уже є, а от з 30 автобусів поки що у Вінницю, за словами директора департаменту енергетики, транспорту та зв’язку міськради, Олексія Пидоченка, прибуло тільки три. На поставку решти очікують найближчим часом.
Найближчим часом, за тиждень-другий, як каже гендиректор Вінницької транспортної компанії (ТТУ і аеропорт) Микола Форманюк, має вирішитися і питання з новими трамвайними маршрутами, які запустять після офіційного введення в експлуатацію колії.
- Поки що можу сказати лише про те, що, як варіант, планується продовжити шостий маршрут трамваю: Залізничний вокзал – Вишенька, - каже він. - Планується, що цей трамвай рухатиметься до західного автовокзалу. Решту озвучувати поки що не можу, опрацювання цього питання ще триває, зокрема Вінницький технічний університет ще продовжує вивчати пасажиропотік.
Як би там не було, трамваї по новій лінії, за словами секретаря міськради Сергія Моргунова, можуть запустити уже у вересні.
До того часу, орієнтовно у серпні, як зазначають в ТТУ, трамваї планують пустити новою колією в тестовому режимі (без пасажирів), щоб обкатати новий маршрут.
Як усе починалося
Проект будівництва трамвайного кільця та нової дороги, які сполучатимуть вулицю Келецьку із Барським шосе, почали говорити ще в 2007 році. У 2008 році роботи розпочалися. Тоді були проведені підготовчі роботи, частково обладнано зливову каналізацію. Але згодом через кризу роботи «заморозили» до 2012 року. Через рік, в 2013 році, будівельники уже закінчили будівництво автомобільної дороги на чотири смуги руху з тротуарами, яка є продовженням вулиці Келецької. Також тоді будівельники перенесли теплотраси та газові мережі, зробили зливову каналізацію, проклали трамвайне полотно до Барського шосе і частково виконали роботи по монтажу зовнішнього освітлення.
Раніше, в 2012 році, у Вінниці говорили ще про два трамвайні проекти. По-перше, мова йшла про поворотну стрілку біля “Урожаю”, яка б дозволила з’єднати трамвайним сполученням Вишеньку та Електромережу. По-друге, тоді стало відомо про наміри міста повернути демонтовану в 1977 році трамвайну колію на проспект Коцюбинського (від залізничного вокзалу до Будинку офіцерів). Тоді навіть сесія міськради (шостого липня 2012 року) прийняла рішення, яким була затверджена відстань трамвайного шляху до житлових будинків. Мова йшла про 10 метрів. Проте з тих пір це питання більше не піднімалося.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous