Вінницький аеропорт: мрії та реальність

Вінницький аеропорт: мрії та реальність
Перезавантаження. У часи Радянського Союзу з аеропорту “Гавришівка” щодня можна було дістатися до Москви і Санкт-Петербургу. Але в 90-ті летовище закрилося. Вже в новітній час його вкотре намагаються “оживити”. Чи потрібно це?

Майже кожного року з’являються повідомлення про поновлення регулярних рейсів з Вінниці. Але щоразу ця ініціатива з вінницького аеропорту не знаходить відгуку у містян. Під час давньої розмови з журналістом 20хвилин директор аеропорту Ярослав Мазурець сказав, що зробити регулярні літаки з Вінниці популярними неможливо, через низький достаток вінничан. Але зараз, на його думку, в аеропорту є всі шанси стати привабливим для містян.

- Ми проводили дослідження щодо попиту вінничан на аеротранспорт, - каже директор аеропорту. - І щоб стати “привабливими” для клієнтів, ми обрали найбільш перспективні напрямки - Тель-Авів, Стамбул, Варшава.

В соцмережі журналіст 20хвилин провів власне опитування: “Чи хотіли б ви з Вінниці літати за кордон? В Тель-Авів, Стамбул, Варшаву?”. Так, 164 (49,5%) опитуваних згодились літати з Вінниці. Ще 132 (39.9%) людей можливо скористуються послугами аеропорту, якщо ціни не будуть занадто високі. І незгодні летіти через “високі ціни” - 22 людини (6%).

 

Чергова спроба?

Як сказав Ярослав Мазурець, зараз ведуться перемовини з авіакомпаніями щодо відкриття регулярних рейсів.

- Ведемо діалоги з українською компанією “МАУ”, турецькими авіалініями “Атлас Глобал”, - каже Мазурець. - Яка дасть позитивну відповідь, з тією й почнемо працювати. І саме вони, а не аеропорт, обирають моделі літаків та ціни квитків.

Щоб привернути увагу авіакомпаній, в аеропорту покращують інфраструктуру. Нещодавно встановили новий транспортер для багажу та установку автономного наземного живлення.

- Вона потрібна, щоб літак заряджав усі свої системи перед та після польоту, - розповів Мазурець. - Поява нової техніки - це тільки на користь.

Керівник летовища розповів, що діалог з авіакомпаніями зараз у активній фазі. Але коли з Вінниці почнуть відправляти регулярні рейси - поки що невідомо. Відомо тільки, що лоу-костерів у цьому році з “Гавришівки” точно не буде. Вони, за словами директора аеропорту, вимагають завантаженості літака щонайменше на 150 осіб, а також щоденних авіарейсів. Цього Вінниця запропонувати не може.

На що спроможний аеропорт

Зараз “Гавришівка” приймає чартерні рейси, а влітку - “разові” літаки в Болгарію, Чорногорію, Туреччину. На базі аеродрому проводиться технічне обслуговування літаків. Як розповіли працівники аеропорту, рейси вилітають майже через день. Це - порожні пасажирські літаки на техогляд та бізнес-авіація.

Аеропорт може приймати літаки класу Боїнг-737, Aеробус А320, Ту-154, Іл-76, Ан-74, Ан-12. Єдиний проект, якій можна вважати успішним, це - регулярні рейси “Вінниця-Москва-Вінниця” з травня 2013 по січень 2014 року.

Регулярні рейси з Вінниці були до 1999 року. У 2007 році його навіть хотіли продати. За такий стратегічний об’єкт обласна рада бажала отримати близько 100 мільйонів гривень. У 2008 році в його ремонт вклали шість мільйонів гривень й присвоїли статус міжнародного. З грудня 2013 року аеропорт у комунальній власності міста. До речі, цьогоріч “Гавришівка” отримала 2,5 мільйона гривень з бюджету. Це на 500 тисяч менше, ніж у 2015 році.                           

Як намагались відкрити регулярні рейси з Вінниці за кордон?

15 жовтня 2010 року вінницький аеропорт прийняв перший літак авіарейсу «Вінниця—Лодзь—Вінниця» з офіційною делегацією Лодзького воєводства на борту. Пропонували зробити регулярним.

10 травня 2013 року - здійснений першій регулярний пасажирський авіарейс ”Москва - Вінниця - Москва”. В жовтні того ж року призупинили по “комерційним причинам”, як відповіли в компанії «Мотор Січ». З жовтня 2013 року рейси “Вінниця-Москва” виконувала компанія YANAIR. Але вже лютому 2014 року регулярне сполучення призупинене.

19 березня 2014 року вилетів перший літак за регулярним рейсом «Вінниця – Тель-Авів», здійснений авіакомпанією «YANAIR». 23 квітня 2014 року компанія YANAIR призупинила рейси з Вінниці до Тель-Авіва через несприятливу ситуацію в країні та подорожчання долара. Ці рейси здійснювалися з 19 березня 2014 року, ціна квитка на перших порах складала 1700 гривень.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (5)
  • Анонім

    Винница-Москва дотировался из местного бюджета и не окупал себя.Народ у нас реально нищий,про какие авиаперевозки может идти речь?
  • Дарья

    Якщо зрівняти ціни на поїзд та літак і порівняти години, то великої різниці не має. Краще доплатити тих 600 гривень та летіти 1-2 години, а ніж мучитись 17 годин в поїзді.

    Анонім reply Дарья

    згоден, що летіти краще ніж на поїзді їхати, але треба квитки хочбі, відрізнялись від поїзда 600-700 грн. І зробити рейси. в Москву багато теж літало, так як там багато хто робить з українців. теба добавити Італію, наших там теж багато, і вони літають до киева а потім на поїзді ще до вінниці, якщо турция, то треба зробити ще Анталію.

    Л reply Анонім

    Ну, рейс на Москву закрився не від нічого робити, а через недостатній пасажиропотік. Якийсь час це настійливо терпіли, надіялися, що збільшиться потік і не буде збитків, але такі надії не виправдалися.

    Звертаю вашу увагу, що населеність групи причіпних вагонів Жмеринка-Москва, що курсують через день(!) і забирають людей не тільки з Вінниці, а ще й Жмеринки, Гнівані, Калинівки, Козятина тощо, складає 20-30%. Яка тоді буде населеність літака?

    Взагалі поїзд Одеса-Москва (всього 3-5 вагонів) і група вагонів Жмеринка-Москва існують виключно для забезпечення провідників роботою. Якби не люди, які їдуть з Поділля в Київ і Конотоп, які трошки довантажують ці рейси, вони б уже давно їздили раз на тиждень (якщо взагалі).

    Не вважайте мій допис політичним. Це реальна ситуація - на чиюсь радість або на чийсь жаль.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
20:10 То було їх перше побачення. Загиблого у Львівському парку курсанта ховатимуть на Вінниччині photo_camera stars 20:02 Капітальний ремонт вулиці Гальчевського завершили. Що там зробили? 19:17 «Вірю, що наше місто буде найтуристичнішим і найсмачнішим». Що відомо про HoReCa. ReStart-2021 play_circle_filled 19:05 Чемпіонат світу зі змішаних єдиноборств: вінничани повернулися з нагородами Від читача 17:30 Глава Укринбанк: Как запускать новый бизнес после карантина 18:18 «Хай подають до суду за наклеп». Вінницькі активісти знайшли зв’язки між обленерго і криптофермою play_circle_filled photo_camera stars 18:00 Завтра — Марії Магдалини. Що категорично забороняється робити на це свято? 17:20 За місяць на Вінниччині уклали 246 угод з продажу землі. По чому пай? 17:08 Назвали небезпечні для здоров'я звички, про які ми не замислюємося 16:34 Професор Родінкова: «Вакцинація не гарантує, що не захворієш, але передбачає, що не помреш» stars 16:10 ДТП біля Немирова: водій на Камазі врізався в Toyota Prado. Є постраждалі 15:24 Вінницькі патрульні затримали чоловіка, який перебував у розшуку 15:00 «Міс Вінниця 2013» Влада Щеглова народила доньку футболісту Зінченку. Історія зіркової пари photo_camera stars 14:35 Вчора померло троє вінничан та виявили 32 нових випадки COVID-19 13:38 Підозрюється у наркозлочині. Допоможіть знайти 26-річного Дмитра 12:50 В Україні вакцинували більше 100 тисяч людей за добу. Скільки на Вінниччині? 12:06 Пожежа на Келецькій. Вінничанин посварився з дружиною та підпалив квартиру play_circle_filled photo_camera 11:20 Загинули на побаченні. Моторошні деталі смерті контрактника та його дівчини play_circle_filled 11:11 #Нові_враження: як ми вперше грали в пейнтбол play_circle_filled photo_camera stars 10:41 На три тижні перекриють рух біля флагштоку на вулиці Замковій. Що там робитимуть?
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up