Вінницький аеропорт: мрії та реальність

Вінницький аеропорт: мрії та реальність
Перезавантаження. У часи Радянського Союзу з аеропорту “Гавришівка” щодня можна було дістатися до Москви і Санкт-Петербургу. Але в 90-ті летовище закрилося. Вже в новітній час його вкотре намагаються “оживити”. Чи потрібно це?

Майже кожного року з’являються повідомлення про поновлення регулярних рейсів з Вінниці. Але щоразу ця ініціатива з вінницького аеропорту не знаходить відгуку у містян. Під час давньої розмови з журналістом 20хвилин директор аеропорту Ярослав Мазурець сказав, що зробити регулярні літаки з Вінниці популярними неможливо, через низький достаток вінничан. Але зараз, на його думку, в аеропорту є всі шанси стати привабливим для містян.

- Ми проводили дослідження щодо попиту вінничан на аеротранспорт, - каже директор аеропорту. - І щоб стати “привабливими” для клієнтів, ми обрали найбільш перспективні напрямки - Тель-Авів, Стамбул, Варшава.

В соцмережі журналіст 20хвилин провів власне опитування: “Чи хотіли б ви з Вінниці літати за кордон? В Тель-Авів, Стамбул, Варшаву?”. Так, 164 (49,5%) опитуваних згодились літати з Вінниці. Ще 132 (39.9%) людей можливо скористуються послугами аеропорту, якщо ціни не будуть занадто високі. І незгодні летіти через “високі ціни” - 22 людини (6%).

 

Чергова спроба?

Як сказав Ярослав Мазурець, зараз ведуться перемовини з авіакомпаніями щодо відкриття регулярних рейсів.

- Ведемо діалоги з українською компанією “МАУ”, турецькими авіалініями “Атлас Глобал”, - каже Мазурець. - Яка дасть позитивну відповідь, з тією й почнемо працювати. І саме вони, а не аеропорт, обирають моделі літаків та ціни квитків.

Щоб привернути увагу авіакомпаній, в аеропорту покращують інфраструктуру. Нещодавно встановили новий транспортер для багажу та установку автономного наземного живлення.

- Вона потрібна, щоб літак заряджав усі свої системи перед та після польоту, - розповів Мазурець. - Поява нової техніки - це тільки на користь.

Керівник летовища розповів, що діалог з авіакомпаніями зараз у активній фазі. Але коли з Вінниці почнуть відправляти регулярні рейси - поки що невідомо. Відомо тільки, що лоу-костерів у цьому році з “Гавришівки” точно не буде. Вони, за словами директора аеропорту, вимагають завантаженості літака щонайменше на 150 осіб, а також щоденних авіарейсів. Цього Вінниця запропонувати не може.

На що спроможний аеропорт

Зараз “Гавришівка” приймає чартерні рейси, а влітку - “разові” літаки в Болгарію, Чорногорію, Туреччину. На базі аеродрому проводиться технічне обслуговування літаків. Як розповіли працівники аеропорту, рейси вилітають майже через день. Це - порожні пасажирські літаки на техогляд та бізнес-авіація.

Аеропорт може приймати літаки класу Боїнг-737, Aеробус А320, Ту-154, Іл-76, Ан-74, Ан-12. Єдиний проект, якій можна вважати успішним, це - регулярні рейси “Вінниця-Москва-Вінниця” з травня 2013 по січень 2014 року.

Регулярні рейси з Вінниці були до 1999 року. У 2007 році його навіть хотіли продати. За такий стратегічний об’єкт обласна рада бажала отримати близько 100 мільйонів гривень. У 2008 році в його ремонт вклали шість мільйонів гривень й присвоїли статус міжнародного. З грудня 2013 року аеропорт у комунальній власності міста. До речі, цьогоріч “Гавришівка” отримала 2,5 мільйона гривень з бюджету. Це на 500 тисяч менше, ніж у 2015 році.                           

Як намагались відкрити регулярні рейси з Вінниці за кордон?

15 жовтня 2010 року вінницький аеропорт прийняв перший літак авіарейсу «Вінниця—Лодзь—Вінниця» з офіційною делегацією Лодзького воєводства на борту. Пропонували зробити регулярним.

10 травня 2013 року - здійснений першій регулярний пасажирський авіарейс ”Москва - Вінниця - Москва”. В жовтні того ж року призупинили по “комерційним причинам”, як відповіли в компанії «Мотор Січ». З жовтня 2013 року рейси “Вінниця-Москва” виконувала компанія YANAIR. Але вже лютому 2014 року регулярне сполучення призупинене.

19 березня 2014 року вилетів перший літак за регулярним рейсом «Вінниця – Тель-Авів», здійснений авіакомпанією «YANAIR». 23 квітня 2014 року компанія YANAIR призупинила рейси з Вінниці до Тель-Авіва через несприятливу ситуацію в країні та подорожчання долара. Ці рейси здійснювалися з 19 березня 2014 року, ціна квитка на перших порах складала 1700 гривень.

Новини за темою Читайте також
Коментарі (5)
  • Анонім

    Винница-Москва дотировался из местного бюджета и не окупал себя.Народ у нас реально нищий,про какие авиаперевозки может идти речь?
  • Дарья

    Якщо зрівняти ціни на поїзд та літак і порівняти години, то великої різниці не має. Краще доплатити тих 600 гривень та летіти 1-2 години, а ніж мучитись 17 годин в поїзді.

    Анонім reply Дарья

    згоден, що летіти краще ніж на поїзді їхати, але треба квитки хочбі, відрізнялись від поїзда 600-700 грн. І зробити рейси. в Москву багато теж літало, так як там багато хто робить з українців. теба добавити Італію, наших там теж багато, і вони літають до киева а потім на поїзді ще до вінниці, якщо турция, то треба зробити ще Анталію.

    Л reply Анонім

    Ну, рейс на Москву закрився не від нічого робити, а через недостатній пасажиропотік. Якийсь час це настійливо терпіли, надіялися, що збільшиться потік і не буде збитків, але такі надії не виправдалися.

    Звертаю вашу увагу, що населеність групи причіпних вагонів Жмеринка-Москва, що курсують через день(!) і забирають людей не тільки з Вінниці, а ще й Жмеринки, Гнівані, Калинівки, Козятина тощо, складає 20-30%. Яка тоді буде населеність літака?

    Взагалі поїзд Одеса-Москва (всього 3-5 вагонів) і група вагонів Жмеринка-Москва існують виключно для забезпечення провідників роботою. Якби не люди, які їдуть з Поділля в Київ і Конотоп, які трошки довантажують ці рейси, вони б уже давно їздили раз на тиждень (якщо взагалі).

    Не вважайте мій допис політичним. Це реальна ситуація - на чиюсь радість або на чийсь жаль.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

09:30 У Гайсині затримали п'яного прокурора за кермом Fiat 09:00 Цей день 20 листопада: чим увійшов в історію, цікавинки та прикмети play_circle_filled photo_camera 08:55 Сергей Кармалита о "штанге", детских секциях и "мажорном" спорте в Виннице (Пресс-служба Сергея Кармалиты) 00:00 Видимість 200-500 метрів: Вінницю окутає туман Від читача 19:01 В Україні стартував продаж новинок TECNO Mobile 22:13 «Як тебе звати?» Історія трьох братів-близнюків, яких у дитинстві не міг упізнати навіть батько stars 21:12 Синоптик розповіла, коли вінничанам варто чекати морозів 20:37 Аварія на Лісопарку: копи на Mitsubishi наздогнали Hyundai photo_camera 19:33 П’яний таксист дав 200 доларів «копам», щоб не штрафували. Свіжий вирок за хабар stars 19:26 Треба електронна віза, щоб в’їхати в ЄС з 2021 року? Фактчек про систему ETIAS stars 19:00 EBEC Vinnytsia 2019: вінницькі інженери почали змагатися за звання кращого в Європі photo_camera 18:53 30 років тому перепоховали Стуса. Хрест на його могилі у Києві – з ямпільського пісковика stars 17:43 Поліція вказала на мапі новий пост TruCAM у Вінниці. Але чи з’явиться він — невідомо stars 17:00 «Корисна програма»: 5 причин частіше їсти червону рибу (Прес-служба «Інтер») play_circle_filled photo_camera 16:33 Вінничан запрошують на вечір пам'яті у річницю революції Гідності 15:42 Усім написав «пробач», а мамі - «пробачте». Боєць покінчив з життям після скандалу з дівчиною stars 15:21 На 600-річчя жінка ледь не потрапила під колеса «швидкої» 14:33 Смертельна ДТП: у Могилів-Подільському лоб у лоб зіткнулись мікроавтобус та легковик photo_camera 14:10 Не «Київстаром» єдиним. Плату SMS-ками за проїзд запустили ще два оператори 13:10 «Замінував», щоб помститися: затримали п'яного мінера Вінницяобленерго
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up