Майже кожного року з’являються повідомлення про поновлення регулярних рейсів з Вінниці. Але щоразу ця ініціатива з вінницького аеропорту не знаходить відгуку у містян. Під час давньої розмови з журналістом 20хвилин директор аеропорту Ярослав Мазурець сказав, що зробити регулярні літаки з Вінниці популярними неможливо, через низький достаток вінничан. Але зараз, на його думку, в аеропорту є всі шанси стати привабливим для містян.
- Ми проводили дослідження щодо попиту вінничан на аеротранспорт, - каже директор аеропорту. - І щоб стати “привабливими” для клієнтів, ми обрали найбільш перспективні напрямки - Тель-Авів, Стамбул, Варшава.
В соцмережі журналіст 20хвилин провів власне опитування: “Чи хотіли б ви з Вінниці літати за кордон? В Тель-Авів, Стамбул, Варшаву?”. Так, 164 (49,5%) опитуваних згодились літати з Вінниці. Ще 132 (39.9%) людей можливо скористуються послугами аеропорту, якщо ціни не будуть занадто високі. І незгодні летіти через “високі ціни” - 22 людини (6%).
Чергова спроба?
Як сказав Ярослав Мазурець, зараз ведуться перемовини з авіакомпаніями щодо відкриття регулярних рейсів.
- Ведемо діалоги з українською компанією “МАУ”, турецькими авіалініями “Атлас Глобал”, - каже Мазурець. - Яка дасть позитивну відповідь, з тією й почнемо працювати. І саме вони, а не аеропорт, обирають моделі літаків та ціни квитків.
Щоб привернути увагу авіакомпаній, в аеропорту покращують інфраструктуру. Нещодавно встановили новий транспортер для багажу та установку автономного наземного живлення.
- Вона потрібна, щоб літак заряджав усі свої системи перед та після польоту, - розповів Мазурець. - Поява нової техніки - це тільки на користь.
Керівник летовища розповів, що діалог з авіакомпаніями зараз у активній фазі. Але коли з Вінниці почнуть відправляти регулярні рейси - поки що невідомо. Відомо тільки, що лоу-костерів у цьому році з “Гавришівки” точно не буде. Вони, за словами директора аеропорту, вимагають завантаженості літака щонайменше на 150 осіб, а також щоденних авіарейсів. Цього Вінниця запропонувати не може.
На що спроможний аеропорт
Зараз “Гавришівка” приймає чартерні рейси, а влітку - “разові” літаки в Болгарію, Чорногорію, Туреччину. На базі аеродрому проводиться технічне обслуговування літаків. Як розповіли працівники аеропорту, рейси вилітають майже через день. Це - порожні пасажирські літаки на техогляд та бізнес-авіація.
Аеропорт може приймати літаки класу Боїнг-737, Aеробус А320, Ту-154, Іл-76, Ан-74, Ан-12. Єдиний проект, якій можна вважати успішним, це - регулярні рейси “Вінниця-Москва-Вінниця” з травня 2013 по січень 2014 року.
Регулярні рейси з Вінниці були до 1999 року. У 2007 році його навіть хотіли продати. За такий стратегічний об’єкт обласна рада бажала отримати близько 100 мільйонів гривень. У 2008 році в його ремонт вклали шість мільйонів гривень й присвоїли статус міжнародного. З грудня 2013 року аеропорт у комунальній власності міста. До речі, цьогоріч “Гавришівка” отримала 2,5 мільйона гривень з бюджету. Це на 500 тисяч менше, ніж у 2015 році.
Як намагались відкрити регулярні рейси з Вінниці за кордон?
15 жовтня 2010 року вінницький аеропорт прийняв перший літак авіарейсу «Вінниця—Лодзь—Вінниця» з офіційною делегацією Лодзького воєводства на борту. Пропонували зробити регулярним.
10 травня 2013 року - здійснений першій регулярний пасажирський авіарейс ”Москва - Вінниця - Москва”. В жовтні того ж року призупинили по “комерційним причинам”, як відповіли в компанії «Мотор Січ». З жовтня 2013 року рейси “Вінниця-Москва” виконувала компанія YANAIR. Але вже лютому 2014 року регулярне сполучення призупинене.
19 березня 2014 року вилетів перший літак за регулярним рейсом «Вінниця – Тель-Авів», здійснений авіакомпанією «YANAIR». 23 квітня 2014 року компанія YANAIR призупинила рейси з Вінниці до Тель-Авіва через несприятливу ситуацію в країні та подорожчання долара. Ці рейси здійснювалися з 19 березня 2014 року, ціна квитка на перших порах складала 1700 гривень.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Звертаю вашу увагу, що населеність групи причіпних вагонів Жмеринка-Москва, що курсують через день(!) і забирають людей не тільки з Вінниці, а ще й Жмеринки, Гнівані, Калинівки, Козятина тощо, складає 20-30%. Яка тоді буде населеність літака?
Взагалі поїзд Одеса-Москва (всього 3-5 вагонів) і група вагонів Жмеринка-Москва існують виключно для забезпечення провідників роботою. Якби не люди, які їдуть з Поділля в Київ і Конотоп, які трошки довантажують ці рейси, вони б уже давно їздили раз на тиждень (якщо взагалі).
Не вважайте мій допис політичним. Це реальна ситуація - на чиюсь радість або на чийсь жаль.