Відстрочку від мобілізації тепер можна оформити онлайн через електронний ТЦК. Як це працюватиме на практиці?
- З 1 листопада українці зможуть отримувати відстрочки від мобілізації автоматично. Оформити їх можна онлайн через застосунок «Резерв+» або особисто у ЦНАП.
- Паперові довідки з печатками більше не потрібні — електронний документ з QR-кодом буде основним підтвердженням.
У п’ятницю, 24 жовтня, уряд України оновив правила оформлення відстрочок від мобілізації. Від 1 листопада їх продовжуватимуть автоматично, а подати заяву можна буде онлайн через застосунок «Резерв+» або особисто у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
За новими змінами до постанови Кабміну №560 цифрова форма стає основним способом оформлення відстрочок.
ЦНАП замість ТЦК
Заступниця міністра оборони з цифрового розвитку Оксана Ферчук наголосила, що понад 80% усіх відстрочок уже можна оформити онлайн. Зокрема, через мобільний застосунок «Резерв+» вже можна оформити 9 типів відстрочок. Це стосується таких категорій:
- Люди з інвалідністю.
- Тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді).
- Батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі.
- Батьки дитини з інвалідністю до 18 років.
- Батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи.
- Ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи.
- Жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську.
- Студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни.
- Наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.
Перелік буде розширюватись. Ще два типи відстрочок з’являться в застосунку найближчим часом. Отримати їх зможуть:
- Ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини).
- Батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.
Для тих громадян, чий тип відстрочки ще не цифровізований, або хто не користується смартфоном, єдиним офлайн-вікном стануть ЦНАПи. З 1 листопада ТЦК більше не будуть фронт-офісом для прийому документів.
Процедура в ЦНАП виглядатиме так:
- громадянин подає паперові документи;
- адміністратор їх сканує та в електронній формі передає до відповідного ТЦК на розгляд та ухвалення рішення.
Паперові довідки скасовуються
З 1 листопада 2025 року паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою більше не буде потрібна. Основним підтвердженням наявності відстрочки стає електронний військово-обліковий документ у застосунку «Резерв+». Він містить QR-код, який дозволяє перевірити актуальність даних у режимі реального часу.
Якщо не має можливості скористатися застосунком, людина може самостійно скачати та роздрукувати довідку з QR-кодом (з «Резерв+» або «Дії»). Такий роздрукований документ матиме таку ж юридичну силу, як і електронний. Ті, хто оформлюватиме відстрочку через ЦНАП, зможуть отримати роздруківку документа безпосередньо в адміністратора центру.
Завдяки цьому нововведенню:
- понад 600 тисяч українців отримають продовження відстрочок автоматично — без черг і бюрократії;
- 80% відстрочок можна буде оформити онлайн через «Резерв+», а всі інші — через будь-який зручний ЦНАП;
- електронний військово-обліковий документ з QR-кодом стане основним підтвердженням відстрочки, жодних паперових довідок з мокрими печатками більше не потрібно.
— Це рішення — важлива частина створення екосистеми «е-ТЦК», мета якої — перевести ключові сервіси в електронний формат, підвищити прозорість і зменшити навантаження на територіальні центри комплектування, — наголосила Юлія Свириденко.
Читайте також:
Гайсинська лікарня отримала новий реанімобіль від італійських благодійників
Цієї зими тарифи на електроенергію не піднімуть — рішення Кабміну
У Хмільницькому районі під час пожежі загинув 50-річний чоловік
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Читач98Це працюватиме добре, окрім того що тебе з відстрочкою крадуть на вулиці і везуть на полігон. А так сервіс просто супер.