Старі мережі в підвалах будинку на Вишеньці поривали ледве не щотижня. Щоб більше не страждати від потопів — жителі дому уклали угоду з управлінською компанією «Житло-Гарант» (колишній ЖЕК-12) на заміну труб гарячої та холодної води. Утім, до нових труб люди мають чимало зауважень та не розуміють, як можна було це зробити за 80 тисяч гривень.
У конторі відповіли, що роботи ще не завершені, а їхню якість будуть перевіряти спільно з мешканцями. Остаточну вартість нових труб не назвали, оскільки це були поточні ремонти коштом квартплати, про що повідомлять у зведеному рахунку.
А як люди можуть впливати на якість робіт, що виконують нинішні управителі та куди можна на них поскаржитися?
Віталій Дроздов — старший по будинку на Воінів-Інтернаціоналістів, 6. Він є «зв’язківцем» між управлінською компанією і жителями інших 59 квартир. Саме за його участі відбулися збори мешканців, на яких люди вирішили робити ремонт у підвалах, щоб управитель «Житло-Гарант» замінив старі труби. Але незабаром старшому по дому почали скаржитися вже на нові труби:
— Я спеціально взяв відпустку на роботі, щоб розібратися в чому справа. Ледве не щодня ходив до житлової контори, але там мені не відповіли, чому ми отримали такий ремонт, — каже чоловік.
Разом з Віталієм спускаємося до підвалу під четвертим під’їздом, щоб побачити в чому проблема. У ньому земляна підлога, а світло є тільки на вході. Під світлом ліхтарів бачимо, що деякі нові труби не закріплені та провисають; зі стін стирчать старі іржаві труби, які мали б прибрати. Робітники покидали сміття біля стін. А пластикова труба каналізації вставлена просто в чавунну.
— Хіба це ремонт? — нарікає Віталій. Чоловік прибирає камінець з однієї з труб та показує, що комунальники таким чином приховали порив. Потім показує пластикову трубу, яку просто прив’язали до стелі проволокою, а поряд — обрізана іржава труба, яка досі звисає зі стін дому.
У сусідньому підвалі третього під’їзду ситуація є трохи кращою: усі труби закріплені, більш-менш утеплені, під ногами мало сміття.
— Це завдяки нашому сусіду. Чоловік сказав, що «халтури не допустить» і регулярно стояв над головами в слюсарів, — каже старший по будинку.
Гроші на цей ремонт мешканці дому збирали з квартплати. Погодилися на те, що з травня до листопада 2019 року замість 3,5 гривні будуть платити по 9,5 гривень за квадратний метр.
— Будинок в нас старий, 1975 року забудови. Звісно, ніяких ремонтів ми з того часу не отримували. Але самі зібрати суму не можемо, бо більшість мешканців — пенсіонери, — каже Віталій. — Так люди платили з травня до листопада 2019 року. На кожну квартиру квартплата зросла на 200-300 гривень.
Працівники управлінської компанії не з’являлися в підвалах дому протягом двох тижнів. Приходив тільки слюсар, який, за словами Дроздова, забивав молотком шурупи, щоб закріпити труби до стелі.
— Чесно, ми розраховували на якісну роботу. За кошторисом, який мені давали, на заміну труб мали витратити понад 80 тисяч гривень. Але я бачу, що те, що вони зробили — таких грошей не коштує
Акти виконаних робіт не дають. Сказали, що вони будуть вказані у рахунку, який нададуть 10 січня. Недоліки та недоробки зафіксують тільки 23 грудня. Перед католицьким Різдвом і вихідними, ніхто ж звісно не прийде. То, в кращому випадку, все дороблять вже під кінець січня. Але чому так? Ми всі гроші віддали, а вони свою роботу не закінчили, — каже старший по будинку Віталій Дроздов.
П’ятиповерхівка на Воїнів-Інтернаціоналістів, 6 — одна зі 128 будинків, що на обслуговуванні в управлінської компанії «Житло-Гарант». Таку назву після реформи ЖКГ отримав колишній ЖЕК-12, хоча він досі залишається в комунальній власності. І у компанії є план поточних ремонтів багатоповерхівок, які можна подивитися на сайті міськради.
Начальник управлінської компанії Валерій Мальченко каже, що роботи в будинку на Воїнів-Інтернаціоналістів на фінальній стадії:
Питаємо, чи справді заміна труб коштувала близько 80 тисяч гривень?
— У нас з цим будинком поточні ремонти: труби міняли по мірі надходження коштів. Тобто, ми не чекали поки люди зберуть всю суму, а робили ремонт «шматками», прибираючи найбільш аварійні ділянки труб. Так, за кінцевим сальдо станом на 1 грудня в цього дому є 6 161 гривня накопичень.
Кінцева вартість заміни мереж буде вказано у зведеній інформації по будинку, яку ми обробимо після завершення розрахункового місяця. Тобто, не раніше 10 січня. І це буде вказано в карточці фактичної собівартості, — каже заступник начальника підприємства Олександр Ситник і додає, що у мешканців знову діє старий тариф — 3,5 грн за м².
А в підсумку керівник компанії «Житло-Гарант» Валерій Мальченко сказав, що результати роботи у підвалах не приймалися:
— Тому до кінця місяця ми маємо завершити роботи, спільно з уповноваженою особою від мешканців пройти по підвалах, перевірити якість роботи та надамо акти. Від нас піде головний інженер та мій заступник. Якщо все добре — потиснемо руки та будемо працювати далі. Якщо є нарікання — будемо усувати за власний кошт. Тим паче, ми даємо гарантію на виконані роботи терміном на один рік.
— Законодавець дозволив співвласникам багатоповерхівок обирати управлінську компанію, замовляти певний перелік послуг і контролювати їх виконання.
Тому першим кроком має стати перевірка чи були закладені ремонти конструктивного елементу будинку у квартплату і чи були вони погоджені загальними зборами співвласників дому.
Другим кроком є перевірка факту виконання таких робіт: стан виконання, якість, дотримання термінів. У тому випадку, якщо жителі не задоволені якістю виконаних робіт, на які були закладені їхні гроші, то уповноважена особа (старший по будинку) може не підписувати акт виконаних робіт.
Це є сигналом для керівника управлінської компанії, що люди незадоволені результатом чи є незавершеними роботи. З'ясовувати проблемні питання співвласникам потрібно безпосередньо з управителем.
Якщо ж обслуговуюча організація не йде на діалог, роботи не виконані, то тоді третій крок — звернення до департаменту житлового господарства.
Наш департамент є арбітром: допоможемо розібратися в умовах договорів, запропонувати управителю виправити недоліки робіт або роз'яснити співвласникам, що вони отримали такі роботи на ту суму, яку заплатили. Якщо ж управитель не йде на діалог, то запропонуємо співвласникам розірвати договір на обслуговування з цією компанією та допоможемо у пошуку іншого управителя.
Юридичну допомогу департамент не надає, але є можливість отримати Безоплатну правову допомогу, представники якої є на першому поверсі в будівлі міської ради на Соборній, 59.
Нагадаємо, майже 100 будинків поставили у план на капремонт у 2020 році
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Получается, что вся государственная система на стороне поставщиков услуг и т.к. эти поставщики в основном монополисты, то это им даёт право злоупотреблять своим положением.
Единственный выход, это создавать ОСББ, но и тут есть множество проблем и самая главная- это не понимание абсолютным большинством совладельцев многоквартирных домов, что это их совместное имущество и каждый из жильцов должен принимать участие в управлении и обслуживании этого имущества.