Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці

Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці
Центром міста щодня їдуть тисячі машин. І з кожним роком їх стає все більше. Потрібно розширяти дороги, створювати нові місця паркування. А як планує вирішувати цю проблему влада?

Журналіст «20хвилин» поговорив із головним архітектором міста Олександром Рекутою. Він розповів цікаві пропозиції, що можуть врятувати центр міста від стихійної стоянки та розгрузить центральну магістраль.

- Ні для кого не секрет, що у центрі міста зараз справжній хаос, - розповідає Олександр. – Тому міський голова доручив нашому департаменту розробити концепцію влаштування автостоянок у центральній частині міста. Хоча така ситуація є і по іншим районам міста: місця скупчення людей біля ринків, вокзал, і так далі. Кілька днів тому ми тільки почали обговорення. Але в нас вже є “чернетка” концепції.

Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці, фото №1 на сайті 20minut.ua

Відео дня

Концепт 1. Створення «карманів» у додаткових місцях

У центральній частині міста можна на пальцях перерахувати кілкість автостоянок. Це платний паркінг у Skypark, парковка за будівлею міської ради, парковка напроти апеляційного суду на вул. Визволення. Плюс -  розмітка під стоянку на проїжджій частині.

Тому щоб зробити нові місця для стоянки, у департаменті архітектури планують відшукати ще «резерви». Вони будуть використовуватися для влаштування парковочних місць у вигляді «карманів».

Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці, фото №2 на сайті 20minut.ua

Концепт 2. «Петлі» та оптимізація транспортного руху

У цій пропозиції передбачено влаштування додаткових шляхів із одностороннім рухом у вигляді «петель».

- Наприклад, заїжджаємо на Свердлова із одностороннім рухом, - каже архітектор Олександр Рекута. – Далі виїжджаємо частково на Соборну, а на паралельній вулиці можна поїхати в іншому напрямку.

А створення вулиць із одностороннім рухом в перспективі розвантажить центральну частину міста від засилля транспорту.

- У планах, влаштувати вулиці із одностороннім рухом навіть в тих місцях, де є й двосторонній рух, - розповідає керівник департаменту архітектури. – Це нам додає ще резерви для парковки.

Три концепта - як планують змінити схему руху авто в центрі Вінниці, фото №3 на сайті 20minut.ua

Концепт 3. Регуляція режиму паркування та проїзд по терміну

- По вулиці Соборній у нас немає іншого виходу ніж встановлення паркоматів, – каже головний архітектор.  – Це поки що не входить до нової концепції, але може стати порятунком від заторів у центрі та знизить рівень ускладнення руху громадського транспорту.

Паркомати автоматично збільшать контроль за правилами паркування. Бо слідкувати за місцями автостоянки будуть ще й люди. Тому, якщо водій залишить свою автівку більше сплаченого строку, то може і штраф отримати прямо на місці.

А схема паркування по «годинам» успішно показала себе в Європі. До певної години водії можуть ставити свої автівки на краю вулиць. Після можуть паркуватися тільки місцеві жителі, дома яких розташовані по тим вулицям.

- Така система давно вже діє у Кракові, - розповідає головний архітектор. – В центральній частині міста можна поставити авто, але до певного часу. А, наприклад, з шостої години на тих місцях паркуються тільки люди, які там проживають. Якщо там чуже авто, то приїде поліція і у водія будуть проблеми.

Допрацьована концепція буде винесена на обговорення комісії по оптимізації руху транспорту. Після коректування плану  - громадські слухання. Як каже Олександр Рекута, такий концепт не важко впровадити вже в наступному році. На його реалізацію не потрібно великого фінансування.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Гість
    Я не знаю точно, скільки зараз в середньому коштує платна стоянка у Вінниці, припускаю, що ця ціна при паркуванні на кілька годин може знаходитисяв межах від 5 до 20 гривень, залежно від вулиці та інших умов. Виходить, що водій автомобіля всього за тиждень на одні лише стоянки (не рахуючи бензину/дизеля/газу, масла та запчастин!) витратить вартість місячного проїзного на два види транспорту!

    Таким чином, експлуатація персонального автомобіля взагалі втратить сенс як такий (крім людей, чий робочий час -- дуже і дуже дорогий, та тих, хто постійно змушений возити великі вантажі чи неходячих родичів в лікарню). Сумарно такі специфічні потреби має не більше 8-10% населення працездатного віку.

    Отже, з одного боку їзда на машині остаточно стане розкішшю, а з іншого стане чистішим повітря та вільнішими - вулиці.

    Отже, уже традиційнр не можу сказати, чи я однозначно проти чи за, Потрібна якась золота середина.
  • Alexander Senkevich
  • Anonymous
    воу воу, полегче!!!!

    опять парковки хотите платные сделать?!   выборы прошли?)))

    принципиально - НЕ БУДУ платить местным князькам за парковку! так и запишите!

    БОЙКОТ ПЛАТНЫМ ПАРКОВКАМ!
    Олег Горобець reply Anonymous
    че это?
  • Anonymous
    До тих пір поки поліція не буде штрафувати ВСІХ хто паркується на Соборній, порядку там НЕ буде. Найбільше дисциплінує це ШТРАФ!

keyboard_arrow_up