П’ять великих перетворень Вінниці: як місто змінилося за десятиліття реконструкцій

- За останні півтора десятка років Вінниця пережила хвилю масштабних оновлень — від мостів і магістралей до цілих громадських просторів.
- Деякі ремонти викликали суперечки й затори, інші — стали прикладом сучасного міського планування.
- Пригадуємо п’ять успішних реконструкцій, що найбільше вплинули на вигляд і ритм міста.
Впродовж останніх років у Вінниці сталося чимало інфраструктурних змін. Не всі рішення, звісно, були вдалими, але є такі, що перетворили окремі частини міста на сучасні, зручні та комфортні для життя та пересування простори.
У цьому матеріалі пригадаємо пʼять наймасштабніших реконструкцій, що найбільше вплинули на вигляд та ритм Вінниці: набережна «Рошен», Київський міст, проспект Космонавтів, вулиці Замостянська та Батозька.
Набережна
Ще 15 років тому це місце складно було б впізнати: вузька, занедбана смуга вздовж Південного Бугу з потрісканим асфальтом, зруйнованими сходами та порослими чагарниками спусками до води. Тут майже не було освітлення, лавочок та зручних місць для прогулянок. Однак був понтонний міст, що зʼєднував Замостя з островом Кемпа. Щоправда, сама переправа була в аварійному стані.
У 2011 році закінчилася масштабна реконструкція набережної. Територію повністю оновили, облаштувавши широку прогулянкову зону, освітлення, дитячі майданчики, лавочки та амфітеатр. Головною прикрасою набережної стало відкриття світломузичного фонтану «Roshen», який став центральним елементом простору й новою туристичною візитівкою міста.
Після реконструкції набережна перетворилася на одну з найвпізнаваніших і найулюбленіших локацій Вінниці. Сюди приходять на прогулянки, пробіжки, фотосесії чи просто подивитися на вечірнє шоу фонтану. Це місце стало символом оновлення міста — прикладом того, як зі звичайної занедбаної зони можна створити сучасний і привабливий громадський простір.
Київський міст
Міст є однією з головних артерій, що зʼєднує лівий та правий береги Вінниці. Тому його реконструкцію можна вважати чи не наймасштабнішою для транспортної системи міста. Переправу збудували ще в середині минулого століття, і з часом його конструкції зносилися настільки, що потребували термінового втручання.
Роботи розпочали у 2017 році. Початкова вартість проєкту оцінювалася у понад 50 мільйонів гривень. Реконструкція включала укріплення опор, заміну балок, оновлення проїзної частини та тротуарів, освітлення та огородження. Пізніше на поруччях з обидвох боків мосту зʼявилася експозиція зі скульптур бронзових тваринок, що також приваблювала увагу містян.
Під час ремонту рух мостом було повністю перекрито, і весь транспорт перенаправили через Центральний міст. У годину пік це перетворювалося на справжнє випробування — Вінниця стояла у заторах, а пересування з центру на Замостя займало в рази більше часу. Втім, після завершення робіт оновлений міст став безпечнішим і комфортнішим.
Космонавтів
А це один з прикладів, як зі звичайної радянської магістралі можна зробити сучасний міський простір. Роботи проводилися поетапно — з 2015 по 2018 рік. На реконструкцію різних ділянок витрачалися десятки мільйонів гривень з міського бюджету.
Тут повністю оновили тротуари, встановили нові лавки, зокрема у вигляді футуристичних меблів, освітлення, облаштували велодоріжки та дитячі майданчики. З’явилися елементи доброустрою, яких раніше у Вінниці ніколи не було. Як ось «сухі фонтани» і ліхтарні стовпи з USB-зарядками. Щоправда, останні від початку або зовсім не працювали, або ними незручно було користуватися.
Місцеві мешканці спершу скептично ставилися до масштабів робіт, адже проспект на роки перетворився на суцільний будмайданчик, але вже після завершення реконструкції ця ділянка стала одним із найпопулярніших місць для прогулянок у місті.
Замостянська
Ще один приклад комплексної реконструкції, що змінила обличчя цілого району. Роботи розпочалися у 2018 році і тривали до осені 2019-го.
Тут повністю замінили дорожнє покриття, трамвайні колії зробили за сучасною технологією «оксамитового шляху», що зменшує шум і вібрацію. Облаштували велодоріжки, оновили тротуари, висадили нові дерева. Як і в попередньому випадку, тут зʼявилося чимало несправних USB-зарядок.
Під час робіт на Замостянській, містяни мали чималі клопоти з організацією руху: трамваї курсували реверсно, а автомобілістам доводилося шукати обʼїзди за кілька кварталів.
Однак результат виправдав незручності: тепер це одна з найзручніших вулиць міста для пішоходів, велосипедистів і пасажирів громадського транспорту.
Батозька
Одна з тих вулиць, які довго чекали на свою чергу. Вона є важливою сполучною ланкою між залізничним вокзалом та іншими частинами міста, тому її реконструкція стала справжнім викликом.
Роботи тут розпочали у 2021 році, а загальна вартість проєкту сягнула майже 300 мільйонів гривень. У ході реконструкції замінили трамвайні колії, оновили дорожнє полотно, облаштували тротуари, велодоріжки й зупинки громадського транспорту.
На кілька років вулицю довелося повністю перекривати, через що до залізничного вокзалу не ходив громадський транспорт, а водії приватних авто довгими місяцями шукали об’їзди.
Для мешканців району ремонт став серйозним випробуванням, однак у результаті Батозька отримала сучасний вигляд і нову якість пересування.
Читайте також:
«Росію» будуть пропонувати інвесторам. Які ще є проєкти відбудови для Вінниці?
Стрибок у два-три рази: як змінилися ціни на продукти у Вінниці за п’ять років
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
МісцевийСаме місто, дуже опосердковано має відношення до набережної і самого фонтану Рошен, підтвердження тому. вигляд який має дамба після набережної рошен до Староміського мосту, те саме від центрального мосту до Пятничанського.