На «Запорожці» плаває по Бугу. Як створити амфібію - урок від майстра

  • Інженер Петро Кіщенко ділиться досвідом, як переобладнав старенький «Запорожець» в амфібію
  • «Заповодець» - так винахідник назвав оновлене авто
  • По суші розганяє швидкість 120 км/год., на воді – до 20-ти
  • Як зреагував на його винахід Янукович
На «Запорожці» плаває по Бугу. Як створити амфібію - урок від майстра

Про авто-універсал, що по суші їде і по воді пливе, добре знають мешканці райцентру Тростянець. Саме там проживає автор винаходу інженер Петро Кіщенко. У пана Петра вища інженерна освіта і чималий досвід роботи в «Укртелекомі». У чоловіка золоті руки і велике бажання щось сконструювати самотужки. Власними руками «склепав» авто з агрегатів і запчастин з восьми марок машин – від «фронтовика» «Вілліс» до «Мерседеса». Бетономішалка власної конструкції працює від акумулятора. Зварювальний апарат – теж зробив своїми руками. Як і дві пилки-«болгарки». Ворота в гараж відкриває натисканням кнопки на пульті управління. У ширину розсувати двері нема можливості, бо поруч магазин. Назовні теж не виходить - поруч тротуар, а далі проїжджа частина вулиці. Ворота піднімаються вгору і там складаються на даху гаража.

Чи не найбільшу цікавість викликає старенький автомобіль ЗАЗ. Цій машині, що з’явилася на світ ще у 1973 році, майстер додав ще одну функцію – перетворив у плавзасіб. Як йому це вдалося і що для цього потрібно, майстер ділиться з читачами.

Салон зробив просторіший

Спочатку пан Петро пояснив, для чого йому плаваюче авто. По-перше, він має дачну ділянку на протилежному березі Південного Бугу. Каже, якщо добиратися через міст, то відстань буде понад 20 кілометрів. Якби ж дорога була нормальна! Насправді дороги нема, тільки напрямок руху – яма на ямі. Через річку до садової ділянки - рукою подати. Пальне  економить.

А ще мій співрозмовник – затятий мисливець і рибалка. Рибалити або полювати на качок на автомобілі – дуже зручно.

-На воді машина, як човен. - каже пан Петро. – Маю весла. З їх допомогою можна добратися у будь-яку частину річки. Управляти легко. 

Замість кузова - накриття з цупкої тканини, як у кабріолета. На дні салону є місце для кріплення парасолі. Тут же розкладний столик.

-Салон у мого «Заповодця» просторіший, ніж в інших авто такої марки, - пояснює Петро. – Прибрав бак для пального - додалося місця. Бак зробив компактнішим і кріпиться він у задній частині біля моторного відсіку.

Недолік: погано берега чіпляється

Мотор у «Заповодця» працює тихо. Дивно. Насправді роботу двигуна такого авто чути  далеко. Власник показує напис: «Nissan”.

-Я замінив двигун, - каже Петро. – Рідні «зазівські» мотори не мають водяного охолодження. Зроблені усупереч усім законам фізики. Це не тільки я так кажу. Коли заварив днище, він дуже нагрівався. Та й важить нівроку – майже сто кілограмів. А «нісановський» - 36 кілограмів. Працює тихенько. Швидкість набирає одразу. Радіатор з водяним охолодженням встановив спереду, а трубки з охолоджуючою рідиною пустив по дну салону. Може, не всі знають:  двигуни у «ЗАЗах» не спереду, а ззаду. Як кажуть, чим думали конструктори, там і поставили.

-«ЗАЗ» машина із заднім приводом, - каже Петро. – При виїзді на берег краще автомобіль з передньопривідними колесами. Тоді авто надійніше чіпляється землі при виїзді з річки на берег. Восьма модель «Жигулів» добре б підійшла для амфібії, так само як і «Таврія-Славута».

Скупому Януковичу пояснив, для чого амфібія

Після того, як Кіщенко навів «шорох» своїм плаваючим «Заповодцем» на Бугу і в навколишніх ставках, до нього почали звертатися за порадою інші.  Каже, є люди, яким також хотілося б мати такий зручний плавзасіб.

-Читав в Інтернеті, що в деяких країнах випускають таку техніку в заводських умовах, - продовжує Петро.

Якось до нього навідалися двоє, які назвали себе представниками заводу «ЗАЗ». Запропонували запатентувати винахід. Сказали, що після цього можна буде запустити амфібію у серійне виробництво. Тоді він отримуватиме свою долю. Наприкінці розмови назвали суму, яку треба заплатити за патент, - 25 тисяч гривень.

-Хлопці, - кажу їм, - якщо ви справді із заводу, згадайте, скільки років у вас пішло на конструкцію «Запорожця» - 15? А «Таврію» стільки часу розробляли? 18 років, якщо не помиляюся. Такими темпами амфібії я можу не дочекатися.

Пан Кіщенко готовий консультувати охочих переробляти авто під амфібії. Для цього йому потрібен зразок «Таврії», чи «Жигуля»-«вісімки». Переробив би під плаваючий варіант. Купити їх не має за що. Вирішив спробувати піти іншим шляхом. У Фейсбуці натрапив на сторінку сина Януковича на прізвисько Саша-стоматолог. Пояснив йому ситуацію. Розповів, що готовий допомагати людям. Для цього потрібен старий автомобіль.

-Не по адресу обращаєтесь, - такою була відповідь на російській від багатія.

На воді тримається, як поплавок

Процес створення амфібії Кіщенко вважає простою справою. Каже, нічого особливого в цьому нема. Якщо не дати доступ води в салон і до двигуна, машина тримається на воді, як поплавок. Отже, поради від майстра при виготовленні плаваючої машини.

  1. Заваріть днище моторного відсіку і добре обробіть герметиком всі щілини в автомобілі.
  2. Прикріпіть до двигуна турбіну з лопатями, це дасть можливість підвищити швидкість пересування по воді.
  3. На вихлопну надягніть дугоподібну трубу, щоб викиди газів йшли донизу
  4. Встановіть у салоні двигун для відкачування води. В авто Кіщенка їх два: один в передній частині, другий – задній. Вода все одно проникає через деякі отвори, тоді вмикає насоси, що працюють від акумулятора.
  5. Дверцята доведеться заварити, або добитися такої надійної герметизації, коли б вода не проникала всередину. Дверцята у «ЗАЗі», а їх там тільки два, Кіщенко заварив.  Верх авто зрізав. Замість нього встановив накриття з клейончастої матерії, що легко відкидається і накривається. В салон сідає, як у човна.

«Вілліс» в єдиному екземплярі

Кіщенко має авто власного виробництва. Зробив його з агрегатів і запчастин від восьми марок автомобілів.

Колись у його батька був «Вілліс». Від машини 1940-го року випуску залишилася тільки решітка  для радіатора. Встановив її на свій джип.

Коробка передач і двигун – «ГАЗ-24», роздатка – «УАЗа», мости – з «Волги- ГАЗ-21» і «УАЗа», рульова колонка – від «Мерседеса», капот – з вантажівки «ГАЗ-53», обрізаний, правда, двері – від «Ниви». Є запчастини від «ЗІЛ-133».  Кузов зварено з металу подвійної «обшивки». Дуже міцний. Працює авто на газу.

Коментарі (1)
  • Игорь Григоренко

    ще в 2013 році відео на ютубі з"явилось, мабуть брак новин у Віктор СКРИПНИК

    https://www.youtube.com/watch?v=YqIp-6w5nCc
  • Иванов Иван

    да с запора может быть только запор
20:33 Сезон ремонтів. Обмежать рух транспорту кількома вулицями Вінниці 19:27 Місто хоче забрати «Лялю Ратушну», «Пирогова» та будівлі біля річки Буг 18:51 Камерне може бути великим: як пройшов фестиваль «Острів Європа» photo_camera 18:40 Дев'ять годин без світла завтра будуть жителі однієї вулиці 17:36 «Відрізали труби та поїхали собі». На Старому місті без води півсотні будинків photo_camera 17:01 На Станіславського 18-річний вінничанин обікрав автомобіль photo_camera 16:57 Майже 700 тисяч гривень штрафів отримав вінничанин за їзду «під кайфом» 16:46 Влаштуй квартирнику квест: не дай знайти всі «заначки» за 10 хвилин (ІНФОГРАФІКА) 16:15 Спека в Україні продовжується, але грози даватимуть про себе знати 15:40 На Ватутіна загорівся магазин. Полум'я перекинулося на автомийку photo_camera 15:19 Дітям із прифронтової зони Донбасу організували відпочинок у Вінниці 14:55 Поїхав до Аргентини та зник. Поліція шукає вінничанина Сергія 14:00 «Фабрики щирого сервісу»: вінничан навчать, як якісно працювати з людьми
photo_camera

Без повідомлень та оголошень аварійні служби відрізали частину водогону на Старому місті. Так стверджують мешканці вулиці...

Наразі тривають роботи з облаштування території біля джерела по вулиці Сергєєва-Ценського. Там роблять доріжку з твердим...

До Вінниці завітали юннати із Добропілля Донецької області. В рамках проекту «Патріотизм в юннатівському колі» обласна станція...

Синоптик Наталка Діденко розповіла про погоду на наступну добу. Вона зазначає, що спека ще протримається.

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up