- Все через ремонт Барського шосе: підняли на кілька сантиметрів асфальт, а зливову каналізацію не поставили. І чомусь ще зробили ухил в бік житлових будинків. Коли йде сильна злива, то все сміття та відсів “зливається” в наші городи. Фура на швидкості піднімає таку хвилю, що ніяка огорожа не зупиняє, - каже мешканка цього району Лідія Шевчук.
Люди самотужки піднімають рівень бордюрів, щоб захистити свої подвір'я від водиМул та сміття після дощів у подвір’ї
Жителі району показали журналісту “20хвилин” свої подвір’я, щоб показати наслідки зливи, яка була у кінці червня. Щоб якось захиститися люди викладають мішки біля огорожі та самотужки підіймають рівень бордюрів.
- Тієї ночі ми з дитиною сиділи у сараї, бо у домі неможливо було знаходитися, - згадує Валентина Навроцька. - Вода протекла в дім, залила погріб, усе навколо сире. А зранку я побачила, що все що було на городі просто змило до будинку!
Сліди мулу також є в подвір’ї у представниці квартирного комітету Ірини Парфьонової. Вона більше всіх страждають від повіней, бо її будинок кутовий: знаходиться біля перехрестя Келецької та Барського шосе.
- Навіть огорожа з невисоким підмурком не врятовує. Постійно прошу чоловіка підняти ще вище бордюр, а він відповідає, що це нічого не дасть. Вода знайде інший вихід, - каже жінка.
Валентина Навроцька каже, що мішки - це один з бар'єрів для води на шляху до її подвір'яТа відсутність зливової каналізації, як вказують мешканці, це лише одна з багатьох проблем їх “селища” у складі Вінниці.
Ми ніби “гетто”
Невеличкий район знаходиться на перехресті Барського шосе та Келецької вулиці. Тут трохи менше 10 будинків. Люди впевнені, що через “мізерність” поселення в масштабах Вінниці, їх не помічають чиновники.
Перед світлофором на перехресті Барського шосе та Келецької новенька дорога із вм'ятинами. Люди кажуть, що її латають майже кожні півроку- Раніше ми були прикріплені до Якушинецької сільради, - каже мешканка одного з будинків Валентина Навроцька. - Тоді ми були теж самі по собі, але якось справлялися: збирали кошти на поточні проблеми, були збори мешканців. А в 2015 році ми стали “цивілізацією” - Вінниця прийняла нас. Думали, що нам допоможуть вирішити проблеми.
Але, як кажуть жителі майже нічого не змінилося: міській владі, як і сільській, все одно, що твориться в цьому районі.
- Немає дитячих майданчиків: дітки граються біля гаражів, домівок та на дорозі, по якій “літають” автівки. Раніше було краще: у нас був стадіон, садок. Все це роздала на паї районна влада, де жителі та приїжджі збудували собі будинки, гаражі. Міськвлада ж відправляє нам відписки. Ніби, ми вже не з Якушинцями, але ще не в Вінниці. В гетто ми, ось де, - каже пані Валентина.
“Блекаут” кілька разів на день
І це ще не все. Тягарем на плечах нових вінничан досі є давня проблема з відключенням світла.
Електричні стовпи є, а лампочок немає- Виключають світло по кілька разів на день, - розповідає чоловік на ім’я Олександр. - Тоді як поряд світлофори працюють, у багатоповерхівках є світло. Як нам розповіли у РЕС - наше міні-селище відноситься до третьої категорії. Тобто, спочатку місто, потім райони, і тільки згодом - ми. Зимою через це замерзаємо, бо в багатьох електричні котли.
Електромережа прокладена, але стовпи без ліхтарів. Мешканці кажуть, що для того, щоб створити вуличне освітлення, витягнули лампи з будинків на вулицю.
Зупинка є. А трамвай не зупиняється
Та найбільше обурення в місцевих викликає трамвайна зупинка на дорозі, яка з’єднує Келецьку та Барьске шосе. Є огорожа, платформи для зупинки, а трамваям заборонено тут брати пасажирів.
Для трамвайної зупинки вже зробили платформу та огорожу. А потім - проект відкликали, незважаючи на те, що вже були витрачені бюджетні кошти- Вони планували цю зупинку, зробили її, а нам роблять відписки, що нема нормативних вимог, - каже представник вуличного комітету Ірина Парфьонова.
Через це мешканцям будинків доводиться щодня пробігати “спринт”, зупинка якого знаходиться за 200 метрів від найближчої будівлі їхнього селища. А для пенсіонерів - це не подолана дистанція.
Про трамвайну зупинку, яку так і не запустили, у Департаменті енергетики, транспорту та зв’язку відповіли, що “відстань між зупинками “9 мікрорайон” та “100-річчя Вінницького трамваю відповідає вимогам”. А це - 400-600 метрів при дозволених 800 метрах в житлових районах індивідуальної забудови.
Влада дає тільки відписки
Незважаючи на те, що номінально, селище перейшло у міські межі, по факту - процес переходу не закінчений.
“На даний час проводяться відповідні заходи щодо прийняття до комунальної власності міста Вінниці об’єктів інженерної, транспортної та соціальної інфраструктури [...] Після завершення прийняття [...] будуть розглядатись питання, щодо їх будівництва, реконструкцїі та капітального ремонту”, - йдеться у відповіді від міського Департаменту комунального господарства.
- До речі, як бачите, нас перейменували, - каже одна з мешканок району. - Тепер ми живемо на вулиці Генетичній, хоча раніше була вулиця Барське шосе. І, зрозуміло, що ніхто не запитував нас. Чому перейменували? Не відомо.
Нагадаємо, у травні 2015 року Верховна Рада своїм рішенням збільшила територію міста Вінниці майже на третину. Зараз вона становить 11316, 97 гектарів.
Читайте також:
Вчора, 28 червня, за лічені хвилини дощ затопив Вінницю. Емоції вінничан у соцмережах
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
І все ж таки можна не відкривати двері коли на зупинці нікого немає ,а коли хтось є на зупинці він зможе просто нажати кнопку біля дверей трамвая.
Сміття та поводження з твердими побутовими відходами – проблема багатьох населених пунктів. Вирішити питання можна тільки об'єднавши зусилля декількох громад. Як саме можна успішно реалізувати подібний проект за моделлю DESPRO можна дізнатися на їх сайті тут:
http://despro.org.ua/detsentral%D1%96zovan%D1%96-poslugi/povodzhennya-z-pobutovimi-v-dkhodami/
Я от читаю і розумію що це справді гетто якесь. Туди явно відселили казкових оленів щоб подалі від якушинець були і подалі від людей.
це ці мешканці? я правильно зрозумів автора сатті? )))