На прес-конференції, 22 жовтня, енергетики казали про борги «Водоканалу» і, зокрема, розповіли про заборгованість серед вінничан, через яку розіслали близько 20 тисяч листів про відключення від електропостачання.
З початку 2019-го відбулася реформа енергоринку. Питаннями електроенергії у нашій області займаються два підприємства — акціонерне товариство «Вінницяобленерго» та товариство «Енера Вінниця».
Усе, що стосується показників лічильників та техобслуговування мереж — це до обленерго та його структурних одиниць (для прикладу, у Вінниці — це «Вінницькі міські ЕМ»).
Натомість, нарахуванням боргів та консультаціями з інших питань займаються у «Енері».
— За вісім місяців нашої роботи ми вперше попередили наших споживачів про борг станом на 1 серпня та повідомили про відключення. Надалі ми будемо надсилати попередження про відключення від світла щомісяця. Багато споживачів звернулися із заявами коригування, їх ми зараз перевіряємо. У тих, в кого дані про борг не підтвердяться — відключення не буде, — каже директор товариства «Енера Вінниця» Олександр Близнюк.
Олександр Близнюк, директор ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ»
У двох підприємств різні бази даних, тож спочатку показники лічильників потрапляють до обленерго, а вже потім їх передають до «Енери». Передача показників та нарахування платіжок відбувається в автоматичному режимі. Питаємо, чи може був збій програми, як це було навесні 2019-го?
— У окремих випадках — так, але масового збою немає, — каже Близнюк.
— Тим паче, питання щодо невідповідностей між нашими базами даних, що було навесні 2019 року, ми вирішили, — додав генеральний директор «Вінницяобленерго» Андрій Поліщук.
Комерційний директор обленерго Олексій Тарарака пояснював, що «незрозумілі» борги формуються через несвоєчасну подачу показників.
— Законодавець встановив: споживачі, а не наші контролери, мають передавати нам показники лічильників. На це вони мають час за два до кінця розрахункового місяця і протягом трьох днів наступного місяця. Зараз цей період: з 29 жовтня по 3 листопада.
Олексій Тарарака, комерційний директор АТ «Вінницяобленерго»
Якщо споживач не встигає у ці рамки передати показники, то ми розраховуємо показники за середньодобовим споживанням. Для прикладу, споживач за минулий місяць спожив 100 кіловатів, тобто по 3 кіловати на добу. Показники споживач подав не 29, а 20 числа. І через це йому донараховуємо споживання ще за 10 днів, які залишилися до кінця місяця. Тобто, плюс до його платіжки ще 30 кіловатів, оскільки показники були невчасно подані. Наразі у області 750 тисяч споживачів. І тільки 100 тисяч з них регулярно та вчасно передають показники, — каже Тарарака.
Якщо вам прийшла платіжка з незрозумілими боргами, то спочатку треба порівняти реальні показники лічильника та зареєстровані енергетиками. Це можна перевірити дистанційно, у онлайн-кабінеті на «Вінницяобленерго» чи через кол-центр: (0432) 659-595.
Суму боргу можна побачити у персональному кабінеті на «Енері» чи дізнатися через кол-центр: (0432) 329-777
Якщо не погоджуєтесь з боргом, то потрібно подати заяву на коригування показників. У ній потрібно вписати показники лічильника з січня по жовтень 2019 року та передати до СО «Вінницькі ЕМ» (або інший структурний підрозділ обленерго, який обслуговує ваш населений пункт). Бланки заяв є у центрах обслуговування клієнтів «Енери», «Прозорих офісів» Вінниці, офісі «Вінницьких електромереж».
Подати заяву-коригування можна онлайн: завантажити бланк за цим посиланням чи за цим. Далі його треба роздрукувати, заповнити та сфотографувати. Фото заповненої заяви на коригування надсилаємо на електронну адресу: [email protected]
Провести звірку показників можна й особисто — у «Прозорих офісах» за адресами: Замостянська, 7; Космонавтів, 30; Брацлавська, 85.
Чи є у вас проблема з нарахуваннями від «Енери Вінниця»
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
алекс
Олеся
Василь
Инна Солодчук