Електронний білет у Вінниці: як це буде і коли чекати?

Електронний білет у Вінниці: як це буде і коли чекати?

Такі квитки допоможуть підрахувати пільговиків та вивести із кризи вінницький транспорт. Чекати залишилося півтора роки. Хто першими отримає так звані е-квитки та куди подінуть сотні кондукторів, дізнавалися “RIA/20minut”

 

Чому Вінниці потрібен саме електронний, а не паперовий білет? Бо він допоможе зробити прозорим перевезення пільгових пасажирів за рахунок того, що “живі” гроші із обігу будуть вилучені, зазначають аналітики інформаційної кампанії “Сильніші разом”.

Електронний білет - це ще й перший крок до картки вінничанина, зазначає Катерина Бабіна, директор комунального підприємства “Вінницякартсервіс”.

- Електронний білет буде нічим іншим, як карткою з електронним носієм, або як його ще називають, чіпом. У подальшому із допомогою такої картки можна буде замовляти адміністративні послуги у міськраді через Інтернет, оплачувати паркування, “переписати” на нього будь-які ваші дисконтні картки. Тобто, електронний білет - це ще і засіб доставити майбутню карту вінничанина до рук містянам.

Відео дня

Звісно, ті жителі міста, що з якихось причин не захочуть перетворювати свій білет на картку вінничанина, користуватимуться карткою лише як електронним білетом.

З чого все почалося?

Буваючи у відрядженнях за кордоном, чиновники міськради запам’ятовували фішки, які можна було б запровадити у Вінниці. Серед них була і система електронної оплати проїзду. Потім у 2013 році місто отримало швейцарські трамваї від Цюріха. Далі Вінницею було закуплено 40 тролейбусів, а у 2015 році - і 40 автобусів. Тепер вінницький автопарк - найбільш пристосований до транспортної реформи. До того ж, як каже директор “Вінницякартсервіс”, близько 80% перевезень міста на сьогодні зосереджені у руках Вінницької транспортної компанії (далі - ВТК).

- У інших містах у перевезеннях задіяні надто багато учасників. А у Вінниці це, в основному, ВТК. Через те, можемо одразу ж запровадити її глобально. Приватні маршрутки будуть долучатися одночасно або наступним етапом.

Зараз “Вінницякартсервіс” співпрацює із Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР).

Розробка ідей почалась у 2013 році. У нас уже було розуміння того, що транспортну систему треба буде переобладнати, почалися закупівлі за грантами. Замислюючись вже про електронний квиток, вирішили долучити міжнародних консультантів, аби не “винаходити велосипед”.

Скільки коштуватиме проект?

Зараз ведуться підрахунки вартості проекту, але відома приблизна попередня сума витрат - до 8 млн євро. У цій цифрі - і Центр обробки даних, і по декілька валідаторів на кожен громадський транспорт, і бортові комп’ютери для водіїв, і табло для оповіщення часу очікування транспорту. Окупитися витрати повинні за шість років. Вісім мільйонів євро - максимальна сума. Вона може бути і значно нижчою - залежно від цінової політики компаній, які погодяться співпрацювати із Вінницею.На консультантів Вінниччина не витратила ані копійчини - гроші експертам виплачуються із двох грантів. Міжнародних донорів для цього знайшов ЄБРР.

- Проект інноваційний, і правової бази під нього немає. Тому консультанти із Литви та Ізраїлю займатимуться розробкою нормативно-правового забезпечення. А британська компанія Mott McDonald займеться технічною стороною справи та закупівлями, - каже Катерина Бабіна.

Яка доля кондукторів?

Кондукторам про втрату робочих місць хвилюватися не треба, каже директор “Вінницякартсервіс”, бо:

ВТК перестане бути збитковою

На сьогоднішній день Вінницька транспортна компанія - планово збиткова, як зазначає Катерина Бабіна. Усе через те, що точної кількості пільгових категорій населення ніхто не знає.

- Ми повинні розуміти, що на сьогодні ніде у світі немає такого поняття “безкоштовний проїзд”. Просто проїзд пільговиків - повністю або частково - транспортним компаніям сьогодні оплачує держава, - каже Катерина. І додає: - Кількість пільговиків держава розраховує дуже приблизно. Отже, і відшкодування ВТК безкоштовного проїзду пільговиків відбувається не повністю. А якщо ще враховувати, що тарифи на транспорт і так занизькі, компанія працює у “мінус”.

Система електронної оплати проїзду на вартість тарифу вплинути не повинна. Зростання прибутку планується за рахунок посилення системи контролю.

 

Скільки ще чекати?

До кінця цього року. На початку 2017 планується підписання договору із постачальниками. Далі - виготовлення обладнання. І наступну половину 2017 року відбуватиметься його установка, а також розбудова мережі: програмне забезпечення, диспетчерський центр, інфраструктура видачі та поповнення карток, служба контролю. Паралельно відбуватиметься попереднє тестування системи.

Перші користувачі карт з’являться у 2018 році. Це будуть пільгові категорії населення. Вони вже не пред'являтимуть посвідчення, а просто підноситимуть свої електронні білети до валідатора.

- Пільговики і надалі їздитимуть за рахунок держави, просто їх необхідно порахувати. Щоб були адекватні тарифи та адекватна компенсація, - каже Катерина.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (32)
  • Олексій

    А давайте ви не будете писати, що "Потім у 2013 році місто отримало швейцарські трамваї від Цюріха." в рамках вихваляння чиновників!!! Вони НІЧОГО для цього не зробили.
  • Zh Юра

    як я зрозумів, це буде щось типу оплати кредитною карткою? на рахунку будуть гроші, притулив до зчитувального пристрою і з рахунку зняло 3,50 (умовно)? а як бути тим, хто купує проїздні? чи може цей квиток буде заміщати проїздний (раз в місяць заплатив і з тебе не знімає кошти)?

    Костя Шумейко reply Zh Юра

    Тяжело сказать как будет, но частая схема такая - в электронной кассе покупаеш проезды, которые зачисляются на твой счет. Например, 100грн = 40 проездов. По сути это и есть проездной, но не безлимитный. При проезде вы этой картой, проводете по счетчику-компостеру. У вас снимается один проезд. Контроллеры будут проверять карты, - если по вашей карте нет купленного проезда на данное ТС, платите штраф налом, безналом или с той же карты проездами или другие варианты.
  • Svyatoslav Usatyuk

    Коли в країні не вистачає робочих місць, вони їх скорочують, а коли існують конкурентні підприємства, то клепають вагони із пластику та дерева...

    Анонім reply Svyatoslav Usatyuk

    де це "клепають вагони з дерева"?
  • Анонім

    Як це захистить від зайців не зрозуміло. Контролери - так вони і зараз є.

    Анонім reply Анонім

    легко, штраф в кілька тисяч гривень, і частий прохід контролера дуже ефективно відбиває бажання бути зайцем.

    Анонім reply Анонім

    частий контроль? Так це має бути контролерів по кількості десь 50% від кількості кондукторів? І ще плюс не менше 300 будок з квитками на зупинках? Класна "економія"...

    Анонім reply Анонім

    Не продумана система. Видно очень невтерпеж бюджетные (=народные) деньги в карман положить.

    Анонім reply Анонім

    чукча не читатель, чукча писатель. Ти ще раз перечитай звідки гроші! В статті все є.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Створимо живий коридор для Героя! До Вінниці «на щиті» повертається Олександр Яремчук 20:14 Орденом нагородили молодого бойового медика Нацгвардії Богдана Гижу з Козятина 20:02 «Він навчив мене бути щасливою, але не сказав, як бути без нього». Розповідь дружини полеглого бійця 19:33 Дев'ять днів у Вінниці за рядом адрес не буде газу. Список будинків Від читача 19:06 Молодь Вінниччини ярмаркувала у Хмельницькому 19:25 Онови дані в ТЦК або станеш ухилянтом. До чого ще зобовʼязує новий закон про мобілізацію? 18:02 На Вінниччині вирує негода: рятувальники прибирають повалені вітром дерева photo_camera 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up