Електронний білет у Вінниці: як це буде і коли чекати?

Такі квитки допоможуть підрахувати пільговиків та вивести із кризи вінницький транспорт. Чекати залишилося півтора роки. Хто першими отримає так звані е-квитки та куди подінуть сотні кондукторів, дізнавалися “RIA/20minut”
Чому Вінниці потрібен саме електронний, а не паперовий білет? Бо він допоможе зробити прозорим перевезення пільгових пасажирів за рахунок того, що “живі” гроші із обігу будуть вилучені, зазначають аналітики інформаційної кампанії “Сильніші разом”.
Електронний білет - це ще й перший крок до картки вінничанина, зазначає Катерина Бабіна, директор комунального підприємства “Вінницякартсервіс”.
Звісно, ті жителі міста, що з якихось причин не захочуть перетворювати свій білет на картку вінничанина, користуватимуться карткою лише як електронним білетом.
З чого все почалося?
Буваючи у відрядженнях за кордоном, чиновники міськради запам’ятовували фішки, які можна було б запровадити у Вінниці. Серед них була і система електронної оплати проїзду. Потім у 2013 році місто отримало швейцарські трамваї від Цюріха. Далі Вінницею було закуплено 40 тролейбусів, а у 2015 році - і 40 автобусів. Тепер вінницький автопарк - найбільш пристосований до транспортної реформи. До того ж, як каже директор “Вінницякартсервіс”, близько 80% перевезень міста на сьогодні зосереджені у руках Вінницької транспортної компанії (далі - ВТК).
Зараз “Вінницякартсервіс” співпрацює із Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР).
Розробка ідей почалась у 2013 році. У нас уже було розуміння того, що транспортну систему треба буде переобладнати, почалися закупівлі за грантами. Замислюючись вже про електронний квиток, вирішили долучити міжнародних консультантів, аби не “винаходити велосипед”.
Скільки коштуватиме проект?
Зараз ведуться підрахунки вартості проекту, але відома приблизна попередня сума витрат - до 8 млн євро. У цій цифрі - і Центр обробки даних, і по декілька валідаторів на кожен громадський транспорт, і бортові комп’ютери для водіїв, і табло для оповіщення часу очікування транспорту. Окупитися витрати повинні за шість років. Вісім мільйонів євро - максимальна сума. Вона може бути і значно нижчою - залежно від цінової політики компаній, які погодяться співпрацювати із Вінницею.
- Проект інноваційний, і правової бази під нього немає. Тому консультанти із Литви та Ізраїлю займатимуться розробкою нормативно-правового забезпечення. А британська компанія Mott McDonald займеться технічною стороною справи та закупівлями, - каже Катерина Бабіна.
Яка доля кондукторів?
Кондукторам про втрату робочих місць хвилюватися не треба, каже директор “Вінницякартсервіс”, бо:
На сьогоднішній день Вінницька транспортна компанія - планово збиткова, як зазначає Катерина Бабіна. Усе через те, що точної кількості пільгових категорій населення ніхто не знає.
- Ми повинні розуміти, що на сьогодні ніде у світі немає такого поняття “безкоштовний проїзд”. Просто проїзд пільговиків - повністю або частково - транспортним компаніям сьогодні оплачує держава, - каже Катерина. І додає: - Кількість пільговиків держава розраховує дуже приблизно. Отже, і відшкодування ВТК безкоштовного проїзду пільговиків відбувається не повністю. А якщо ще враховувати, що тарифи на транспорт і так занизькі, компанія працює у “мінус”.
Система електронної оплати проїзду на вартість тарифу вплинути не повинна. Зростання прибутку планується за рахунок посилення системи контролю.
Скільки ще чекати?
До кінця цього року. На початку 2017 планується підписання договору із постачальниками. Далі - виготовлення обладнання. І наступну половину 2017 року відбуватиметься його установка, а також розбудова мережі: програмне забезпечення, диспетчерський центр, інфраструктура видачі та поповнення карток, служба контролю. Паралельно відбуватиметься попереднє тестування системи.Перші користувачі карт з’являться у 2018 році. Це будуть пільгові категорії населення. Вони вже не пред'являтимуть посвідчення, а просто підноситимуть свої електронні білети до валідатора.
- Пільговики і надалі їздитимуть за рахунок держави, просто їх необхідно порахувати. Щоб були адекватні тарифи та адекватна компенсація, - каже Катерина.Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
ОлексійА давайте ви не будете писати, що "Потім у 2013 році місто отримало швейцарські трамваї від Цюріха." в рамках вихваляння чиновників!!! Вони НІЧОГО для цього не зробили.
-
Zh Юраяк я зрозумів, це буде щось типу оплати кредитною карткою? на рахунку будуть гроші, притулив до зчитувального пристрою і з рахунку зняло 3,50 (умовно)? а як бути тим, хто купує проїздні? чи може цей квиток буде заміщати проїздний (раз в місяць заплатив і з тебе не знімає кошти)?Костя Шумейко reply Zh ЮраТяжело сказать как будет, но частая схема такая - в электронной кассе покупаеш проезды, которые зачисляются на твой счет. Например, 100грн = 40 проездов. По сути это и есть проездной, но не безлимитный. При проезде вы этой картой, проводете по счетчику-компостеру. У вас снимается один проезд. Контроллеры будут проверять карты, - если по вашей карте нет купленного проезда на данное ТС, платите штраф налом, безналом или с той же карты проездами или другие варианты.
-
Svyatoslav UsatyukКоли в країні не вистачає робочих місць, вони їх скорочують, а коли існують конкурентні підприємства, то клепають вагони із пластику та дерева...Анонім reply Svyatoslav Usatyukде це "клепають вагони з дерева"?
-
АнонімЯк це захистить від зайців не зрозуміло. Контролери - так вони і зараз є.Анонім reply Анонімлегко, штраф в кілька тисяч гривень, і частий прохід контролера дуже ефективно відбиває бажання бути зайцем.Анонім reply Анонімчастий контроль? Так це має бути контролерів по кількості десь 50% від кількості кондукторів? І ще плюс не менше 300 будок з квитками на зупинках? Класна "економія"...Анонім reply АнонімНе продумана система. Видно очень невтерпеж бюджетные (=народные) деньги в карман положить.Анонім reply Анонімчукча не читатель, чукча писатель. Ти ще раз перечитай звідки гроші! В статті все є.