Експерти перевірили якість бензину на українських АЗС: де заправлятись, а куди краще не заїжджати

Експерти перевірили якість бензину на українських АЗС: де заправлятись, а куди краще не заїжджати
  • Фахівці перевірили якість бензину А‑95 на українських АЗС і розділили мережі на три категорії: де пальне найкраще, де на межі норми та де не рекомендується аправлятися. Деталі про кожну категорію та результати перевірок — у матеріалі.

Попри зниження світових цін на нафту, вартість найпопулярнішого бензину А-95 на українських АЗК залишається стабільно високою. Експерти Інституту споживчих експертиз попереджають:

«Подальше зростання цін майже напевно підштовхне недобросовісних виробників до фальсифікації пального».

Щоб перевірити реальну ситуацію, фахівці відібрали зразки бензину А-95 у найбільших мережах країни, таких як SOCAR, ОККО, UPG, PARALLEL, БРСМ-Нафта, а також у потужних регіональних гравців: столична KLO, вінницька CHIPO, київська AVANTAGE 7, житомирський ФАКТОР, полтавські BVS та АВТОТРАНС, одеська VST і MANGO. Окремо дослідили пробу на одиночній АЗС ENERGYPLUS з дуже низькою ціною на стелі.

Відео дня

Експерти розподілили результати на три категорії. «Зелена зона» — мережі, чий бензин повністю відповідає стандартам Євро-5. «Синя зона» — зразки без порушень, але «на межі», тобто без запасу міцності. І «червона зона» — пальне, яке не відповідає профільному ДСТУ. Перевіряли основні параметри: октанове число, вміст сірки, ароматичні вуглеводні та бензол.

«Наші дослідження показують, що навіть серед відомих мереж можна знайти зразки, які працюють на межі нормативів, — зазначають експерти. — Тому обирати АЗС варто уважно, адже якість пального безпосередньо впливає на роботу двигуна і безпеку на дорозі».

Зелена зона — лідери ринку

Найкращі результати показали великі приватні мережі та деякі регіональні гравці. «Ці мережі підтверджують статус надійних — ризик неякісного бензину тут практично виключений», — зазначають експерти.

  • Октанове число: SOCAR — 96,8 од., KLO — 96,3 од., CHIPO — 95,9 од. Для водіїв це означає рівну роботу двигуна, максимальну потужність і менші витрати пального.
  • Вміст сірки: у SOCAR менше 2 мг/кг, у KLO — 5 мг/кг, що безпечне для двигуна і екології.
  • Ароматичні вуглеводні: у межах норми, найнижчий показник у PARALLEL — 25%.
  • Бензол: найчистіший бензин у PARALLEL та CHIPO — 0,62–0,64 %, при нормі не вище 1%.

«Навіть мережі з низькою ціною, як CHIPO чи AVANTAGE 7, показали хороші результати. Це доводить, що дешевше не завжди означає небезпечно», — додають експерти.

Синя зона — пальне близьке до межі норми

Тут потрапили регіональні мережі ФАКТОР, VST, BVS, АВТОТРАНС та MANGO. Бензин відповідав нормативам, але показники сірки та бензолу наближені до граничних. «Таке пальне ще безпечне, але без запасу міцності», — пояснюють фахівці.

Червона зона — мережі з ознаками фальсифікації

У БРСМ-Нафта та на АЗС ENERGYPLUS експерти виявили серйозні порушення. У БРСМ-Нафта бензол перевищено на 40 % (1,4 % при нормі ≤1 %), а у складі бензину майже чверть — спирт, зокрема метанол утричі більше норми. У ENERGYPLUS метанол та етанол також перевищують допустимі значення.

«Це небезпечно не лише для двигуна, а й для водіїв та пішоходів», — застерігають експерти.

Таким чином більшість А-95 на українських АЗК відповідає стандартам і повністю виправдовує свою високу ціну.

«Головне — дефіциту пального немає, на відміну від ситуації в країні-агресорі», — резюмували в Інституті споживчих експертиз.

 

Читайте також:

Біля Вапнярки електропотяг переїхав 66-річного чоловіка

Рятувальна операція на Говерлі — з гори зняли 15-річну вінничанку з травмою ноги

Щоденна боротьба за життя: як лікарі рятують поранених героїв України

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up