Шляхове управління — одне з тих підприємств, яке опікується дорогами та тротуарами міста взимку. Біля 200 людей будуть чистити вулиці від снігу та льоду, для чого вони мають 55 одиниць спецтехніки — а це трактори, вантажівки та додаткове обладнання, таке як щітки, відвали тощо.
На їх балансі 2 мільйони квадратних метрів дорожнього покриття (це всі магістральні та другорядні вулиці - авт.) тротуари (350 тисяч кв.м) та зелені зони (200 тисяч кв. м).
— Минула зима показала, що робота техніки в ланках за узгодженими маршрутами, є ефективною. Навіть якщо завтра випаде сніг — ми до цього повністю готові, — сказав керівник комунального підприємства «Шляхового управління» Володимир Чорновол.
Ще з минулої зими комунальники змінили схему роботи: кілька машин з відвалами йдуть в «ланці», аби одразу відчистити всю дорогу. І їздять за узгодженими в мерії маршрутами, яких цьогоріч буде дев'ять.
Аби заощаджувати пальне та скоротити час на чистку вулиць, планується виїзд машин не тільки з бази КП «Шляхове управління», яке знаходиться на вулиці Гліба Успенського, а й з мікрорайонів. Так, для прикладу, очищаючи дороги на Сабарові, спецтехніка буде стартувати з території «Ековіну».
Для обробки доріг та тротуарів у підприємстві зберуть 10 тисяч тонн протиожеледної суміші — сіль, пісок та відсів. І як кажуть на підприємстві, у складах вже є 6,4 тисячі тонн речовини.
— Якщо зима буде лояльною, тобто без великих снігопадів, то тротуари відчищатимемо щітками та посипатимемо відсівом. Сіль додавати не будемо, — казав Чорновол.
У рамках експерименту традиційну сіль замінять на бішофіт. Ця речовина немає негативного впливу на екологію, а навпаки — є добривом для рослин.
— Вона має схожі протиожеледні властивості. Посипатимемо нею вулицю Замостянську та, можливо, проспект Космонавтів. Ще узгоджуємо питання про необхідний обсяг бішофіту та незабаром оголосимо тендер на ProZorro. Але ціна бішофіту в декілька разів більша, ніж звичайної суміші та коливається від 10 до 20 тисяч гривень за тонну, — сказав Володимир Чорновол.
До того ж, на сайті міськради можна побачити, де очищатиме дороги спецтехніка в режимі реального часу. А в «Шляховому управлінні» контролюють витрати палива за датчиками, які обладнані в кожній машині.
Міський голова Сергій Моргунов зазначив, що взимку потрібно очищати не тільки дороги в самому місті, а й об'їзну.
— За можливості ви маєте допомогти облавтодору чистити об'їзну дорогу. Плюс, зверніть увагу на шлях до аеропорту. Враховуючи, що в нас працює чартерна програма, збільшилась кількість рейсів до Ізраїлю, діють перельоти на Київ, тому вважаю, що дорога до аеропорту та злітна смуга має бути чистою. У мене всі перельоти, рейси повинні працювати.
Усього в зимовий період для очищення міста можуть бути залучені 101 одиниця спецтехніки комунальних та приватних підприємств: це «Ековін», «Вінницязеленбуд», приватні товариства «Магістраль», «Надія», «Шляхбуд».
Нагадаємо, з 8 жовтня у Вінниці почнуть запускати опалення.
Читайте також:
Nextbike у Вінниці! По місту встановлюють станції велопрокату
Платити за проїзд банківськими картками можна буде з 2019 року
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер