З чого почати маркетинг місцевому бізнесу? (Прес-служба RIA HUB)

З чого почати маркетинг місцевому бізнесу? (Прес-служба RIA HUB)

Перед стартом другої Школи маркетингу РІА ми поговорили з автором курсу Олегом Горобцем про наш сьогоднішній маркетинг в умовах українського середнього міста, яким є Вінниця.

Найперше варто усвідомити, що всякий продукт потрібно просувати та продавати. Думка “гарний продукт продається сам” - помилкова і народжена дефіцитом конкуренції. Взагалі конкуренція на наших просторах майже відсутня. Наприклад в середньому іспанському місті є в 10-20 раз більше ресторанів на душу населення, ніж у Вінниці. Малий бізнес починається із гарного виконавця — лікар відкриває власний мед центр, перукар — салон краси, автомайстер — своє СТО. Вони добре знають свою роботу. Але робота власника бізнесу також включає управлінські задачі — планування фінансів і звітність, маркетинг, рекрутинг і робота з персоналом. Тому підприємцям варто усвідомити, що коло його функцій розширилось. Про окремих працівників, які б робили цю роботу в малому бізнесі не говоримо. Дуже важливо це прийняти і почати самонавчання в цих напрямках.

Матеріалу для навчання є більше ніж досить і він знаходиться на відстані пошукового запиту в Гуглі. На перший погляд матеріалів так багато, що важко визначитись, що варте уваги, а що ні. Моя порада — просто почніть читати та дивитись. Правильні речі повторюються у більшості авторів і ви швидко це зрозумієте.

Не плутайте брендинг та рекламу

Брендинг — дуже важлива річ, про яку чомусь не думають більшість наших місцевих підприємців. Проста суть Бренду — він повинен запамятатись. А що ми запамятовуємо? Те що є унікальним. Тому варто визначити набір елементів, які будуть асоціюватись із вашим брендом. Це назва, кольори, форми, шрифт і тд. Чим більше таких елементів будуть асоціюватись з брендом, тим більше шансів, що люди вас запам'ятають. Тут не варто плутати брендинг і рекламу. Реклама повинна теж брендуватись — тобто бути зробленою з своїх кольорів, шрифтів, форм. А сама суть рекламного повідомлення — окрема річ. Спортивні клуби так само брендують себе. Синьо-білі — це Динамо, чорно-оранжеві — Шахтар, червоно-чорні — Мілан і тд. В своїй ніші потрібно бути унікальним. Класна ідея — дати бізнесу своє прізвище. Це в тисячу разів краще, ніж яке небудь “ВМК-сервіс”. Пам'ятаєте, як ми казали “пообідати у Коробкіна”? В малому бізнесі ім'я власника — сильний бренд.

Пошукайте свої послуги з мобільного

Далі варто попрацювати із присутністю в місцях пошуку ваших послуг . Чи легко вас знайти в Гуглі, на картах, в Фейсбуці, в популярних довідниках? Люди, які шукають — це клієнти, їх потрібно просто не втратити. Що важливо — два з трьох пошукових запити роблять сьогодні з мобільного. Тому проста порада власнику — пошукати свої послуги зі свого мобільного. Введіть “стоматологія вінниця”, салон краси Вінниця, ресторан вінниця і подивіться, що отримаєте. Робота над пошуком не завжди проста і сам всього не зробиш. Але вам достатньо мати правильне розуміння задачі — опишіть ідеальну ситуацію клієнта. Наприклад “вбиваю в пошук “ресторан для весілля у вінниці” і мій ресторан бачу в трійці перших”. Це нормальна задача для спеціалістів, і ви завжди чітко зможете проконтролювати її виконання.

Що цікаво, робота з пошуковими інструментами дозволяє забирати клієнтів у конкурентів. Ви знаєте больові точки конкурентів? Сформулюйте цікаву пропозицію і показуйте рекламу при пошукових запитах на назви фірм-конкурентів! Чуєте на радіо рекламу конкурента і знаєте, що у них проблема зі строками? Рекламуйте в пошуку швидку доставку!

Спілкуйтесь з клієнтами у соцмережах

Залучення нових клієнтів із тих, хто не шукає, почніть в соц-мережах. Там є ваші друзі і ваші знайомі — вони допоможуть вам поширити інформацію про ваш бізнес. Спілкуйтесь із ними саме як з друзями. У Вінниці є добрий кейс — Валерій Сиверчук власноруч пише про свої ресторани, відповідає на питання та критику. Одразу після відкриття “Батискаф” та “Ред цеппелін” займали перші місця серед всіх ресторанів по кількості пошукових запитів.

Виберіть ритм роботи

Маркетингова робота — процес постійний. Його не вийде налаштувати один раз і на роки. Тому важливо вибрати правильний ритм роботи, щоб не витрачати занадто багато часу і управляти ситуацією. Місячні цикли найбільш вдалим ритмом. Раз на місяць ви аналізуєте показники і приймаєте рішення про зміни. На ранніх етапах можна раз на два тижні. Це повинна бути зустріч всіх людей, хто залучений до процесу, в тому числі підрядники. Так, запросіть на каву розробника сайту, дизайнера, сеошника, смм-щика, рекламного менеджера з радіо та газети. Подивились на результати, вислухали один одного, обговорили ідеї і прийняли рішення. Нічого складного.

Показники потрібно обрати логічні і адекватні саме для вашого бізнесу. Майже завжди це будуть показники трафіку (заходи в магазин, дзвінки, пошукові запити) і конверсії (%покупок від заходів у магазин, %записів на прийом до дзвінків і тд). Кількість “лідів” і конверсія — це ключові показники, на які повинен працювати маркетинг. Їх легко рахувати і їх можна ростити, тобто процес буде під вашим управлінням.

В нашому курсі ми даємо швидку орієнтацію підприємцям. Це скоріше курс самооборони, ніж олімпійський бокс. Навчимо зорієнтуватися і визначити напрямок руху. А також користуватись різними “компасами” на шляху до цілі.

Школа Маркетингу RIA для власників бізнесу, директорів та маркетологів
Старт 31 жовтня
Місце проведення Cherdak, ТРЦ Sky Park.
Кожної середи 19-21.00
Всього 6 занять.

Подробиці та реєстрація
063 799 99 74
 
m.riamedia.com.ua

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

20:07 Оксана стала калікою, а водію нічого. Жертву ДТП шантажують, щоб припинила писати скарги photo_camera 19:25 Купальський пікнік & Vinnytsia Food Fest на Вишенському озері: музика, вода, повітряні кулі і Лері Він 19:19 Тверезі ночі чи «ріки» самогону? Які наслідки від заборони торгівлі алкоголем 18:01 Відкриття «Території SUN»: вінничан на вікенди кличуть на фест Від читача 13:41 Всеукраїнський флешмоб ліквідації телеграм реклами наркотиків 17:01 Дев'ять годин без світла. Де у середу  застосують планові відключення? 16:20 Свиня втекла по дорозі на бійню та бігла на Чехова по проїжджій частині 15:50 У Вінниці стартує чемпіонат світу зі спортивної радіопеленгації, в якому візьмуть участь троє вінничан 15:40 39 загиблих у воді: на Вінниччині в ставку виловили потопельника 15:40 На Вишеньці зіткнулися дві «Тойоти». Одна з них — поліцейська (ВІДЕО) play_circle_filled 15:03 ДТП на Данила Нечая: водій «ВАЗу» збив 25-річного велосипедиста 14:19 З жовтня вводять банкноту номіналом в тисячу гривень. Чи варто? (ОПИТУВАННЯ) 13:32 73 хибних викликів: повідомили про замінування трьох готелів та двох закладів 12:58 На Космонавтів до чужої автівки прив’язали вівчарку. Тварина скавуліла всю ніч 12:22 Сергій Кудлаєнко - кандидат в народні депутати України (Прес-служба Сергія Кудлаєнка) 12:20 На Тиврівщині орендаря ставка за стрілянину по підлітках взяли під варту play_circle_filled 11:40 Водоканал переніс дату відключення води у Вінниці на невизначений термін 11:06 “Тут зібралося багато екзотичних речей”: на Вінниччині влаштували етнофестиваль “Живий Вогонь” (Новини компаній) 10:59 У криницю впав 29-річний вінничанин. Рятувальники показали відео, як діставали 10:28 Флотилія гондол і РАЦС на воді. Як підприємець робить Венецію у Вінниці
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up