Олег Дощич, викладач фізики та інформатики із м. Хмільника каже, що коли його друзі приїжджають за кордон на освітні виставки і там ⅔ величезного павільйону присвячені STEM і STREM, то це вражає. — Тому що світ зробив свій вибір. На жаль, ми поки що пасемо задніх, але будемо намагатися наздогнати і перегнати, — мріє Олег.
Оксана Гижа, вчителька із школи № 1 м. Козятина вважає, що робототехніка зараз стає дуже актуальною. — Це на часі, тому я вдячна за такі курси для вчителів, звісно, хотілося би запровадити робототехніку у нашій школі, щоб більше зацікавити дітей, — сказала Оксана.
У 2017 році Вінницька академія неперервної освіти виграла грант, який називається «Модернізація предметів природничо-математичного циклу засобами STEM-технологій». У результаті було придбано трьох роботів Lego Maindstorm EV3: 2 базові комплекти, один комплект Education. І з 2018 року почалися тренінги.
Як розповів Сергій Пойда, старший викладач кафедри управління та адміністрування Вінницької академії неперервної освіти, усього буде три групи вчителів — фізики, математики та інформатики. Кожна група буде учасником трьох тренінгів. Вчора відбувся стартовий тренінг по введенню у спеціальність.
— Ми пробуємо навчити, як складати певні типи роботів та пояснюємо, як ці роботи стосуються STEM.
Що ж таке STEM? Це абревіатура Science (наука), Technology (технологія), Engineering (інженерія) and Mathematics (математика), — розповів Сегій Пойда. — Простіше кажучи, ми навчаємо учнів, як, використовуючи сучасні здобутки науки і технології, будувати машини, які дозволять вирішити якісь проблеми. Наприклад, перенесення вантажів, або автоматизація процесів, або побудова розумного будинку.
На тренінгу вчителі будували простого робота, який називається «п’ятихвилинка», приєднували до нього різні датчики, пробували зчитувати з нього дані, управляти двигунами. Також створили робота, схожого на того, який возить вантажі на Новій пошті. Спробували створити прототип робота — розумного вантажу, тобто, коли нам потрібно, вантаж, наприклад, буде їхати за нами по аеропорту.
— На наступний раз, у березні, у нас планується навчання, яке буде проводити викладач із Палацу дітей та юнацтва Юрій Косаківський (ми писали про Юрія у статті Робот, який сортує сміття, вивів вінничан у півфінал Всесвітньої олімпіади.
Заняття проходили на базі комп’ютерної академії «Шаг», яка надала аудиторії, робочий стіл та спеціальні поля для роботів, а також 2 набори роботів. Усього приїхали 20 вчителів із Вінниці та області.
Сергій Пойда дадав, що STEM-технологія дає можливість розвивати у дітей зацікавленість до науки і технологій.
— Ми маємо зараз катастрофічну ситуацію із вступом до технічних вишів, на конструювання машин, будівництво практично немає набору, так само, як і на фізико-математичний факультет, — сказав викладач. — А хотілося б, щоб таких дітей було б набагато більше, тому що з цим пов’язаний добробут українців. Чим більше українці зможуть робити високотехнологічним машин самі і продавати їх, тим краще буде державі.
За словами пана Сергія, ці набори дають можливість створювати широкий спектр різних роботів, плюс до цього є змагання, в яких можуть брати участь учні. А учитель, який використовує технологію Stem під час уроку, створює мультипредметні зв’язки, розвиває об’ємне мислення дітей, збільшуються успіхи дітей у математиці, фізиці, їм стає цікавіше вчитись. Один із способів отримання такого робота — це взяти участь у щорічній грантовій програмі first lego league.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер