«Формат навчання визначають у школах»: чи змінився освітній процес через постійні перебої зі світлом

«Формат навчання визначають у школах»: чи змінився освітній процес через постійні перебої зі світлом
  • Майже 90% вінницьких школярів навчаються в онлайн-форматі. Через регулярні перебої зі світлом та мобільним інтернетом, чимало з них не мають змоги підключатися до уроків. Є певні незручності й на очній формі навчання. Тож, як зараз виглядає освітній процес у вінницьких школах? Які у ньому є проблеми та що з цього приводу думають батьки учнів? 

Через російські обстріли 23 листопада, диспетчерський центр НЕК «Укренерго» застосував аварійні відключення електроенергії по всій території України. Чи не уся Вінницька область впродовж кількох годин залишалася без світла. Електротранспорт та вуличне освітлення й донині залишаються недоступними для вінничан. У більшості домівок світло з’являється лише на кілька годин на добу. Постраждало чимало підприємств та об’єкти критичної інфраструктури. 

Не оминуло й галузь освіти, яка впродовж останніх років й без того не раз страждала внаслідок пандемії та воєнних дій. Наразі через перебої з електрикою та мобільним зв'язком частину занять доводиться проводити в асинхронному режимі. Це означає, що вчителі з учнями контактують між собою не в режимі реального часу, а із деякою затримкою, тим самим даючи школярам більше завдань для самостійного виконання. 

За словами очільниці міського департаменту освіти Оксани Яценко, останні обстріли росіян не мали суттєвого вплину на освітній процес у Вінниці. Безпосередньо під час самих обстрілів діти та педколективи евакуювалися до укриттів й вже там за можливості навчалися. Після обстрілів й донині навчання проходить без змін.

Відео дня

— На очній формі навчання у нас зараз 11% школярів. Їхня кількість за останній час не змінилася. Якщо у школі світло зникає під час уроків, то їх ніхто не скасовує, адже є вчитель, є дошка, є крейда, — говорить Оксана Яценко. — Якщо учні, які навчаються в онлайні, можуть підключитися до інтернету, то заняття проходять в синхронному режимі, себто через Zoom-конференцію, якщо ні — в асинхронному. Навчальні заклади самостійно приймають рішення про режим, в якому вони працюватимуть. 

Керівниця департаменту освіти також говорить, що навчання у більшості вінницьких шкіл проходить в першу зміну. Однак у чотирьох закладах освіти, де найбільша кількість учнів на очній формі, запровадили другу зміну. Аби не затримувати дітей до темної пори доби, розклад занять намагаються підлаштувати під більш ранній час. Для учнів початкових класів працюють групи подовженого дня. Однак лише у тих школах, де є надійне укриття. 

Зимові канікули попередньо плануються з 25 грудня по 8 січня. Однак остаточні рішення про тривалість й дати канікул визначатимуть самі навчальні заклади. 

Дитячі садочки, за словами Оксани Яценко, працюють наразі у звичайному режимі. У разі відсутності світла, може змінитися меню. До прикладу, гарячі страви можуть замінити на компот з бутербродом. 

— Теплом наші навчальні заклади забезпечені завжди, тому що опалення централізоване. У деяких місцях підключаємо автономні генератори, — говорить начальниця департаменту освіти. — Нещодавно я була на освітньому форумі в Тернополі, де прозвучав дуже цікавий факт: Україна — це єдина країна у світі, де в умовах воєнного часу продовжується освітній процес. 

Ми також запитали вінничан, як проходить навчання їхніх дітей-школярів в онлайні та офлайні під час зникнення світла. Більшість написали, що мають з цим проблеми. До прикладу, Марія Маркуш пише, що її діти не мають змоги навчатися, адже часто світла немає ані під час самих уроків, ні під час виконання домашніх завдань.

— Коли дітей мало, то вчителі можуть взагалі не проводити уроків, скидаючи натомість  завдання для самостійного опрацювання, — пише Марія. 

Інша вінничанка Наталія Власюк має протилежну ситуацію. За її словами, в школі її дітей перебоїв з проведенням уроків немає.

— У нашій школі вчителі проводять уроки з телефону, якщо нема світла, і навіть коли на зустрічі чотири учні — уроки все одно проводять. Наші вчителі дають кілька днів на виконання робіт і навіть дають можливість перездати завдання тим, кого не влаштовує оцінка, — каже Наталія. 

Надія Карабан пише, що за наявності світла вона з дітьми самостійно опрацьовує завдане додому, у тому числі на роботі. Повноцінно навчатися, за її словами, вони не мають змоги. 

Дитина Тетяни Волкової навчається дистанційно на другій зміні. Жінка пише, що часто вимкнення світла збігається з часом проведення уроків. 

— Мобільний інтернет від «Київстару» та «Лайфу» в квартирі не ловить. Тому дитина не може заходити на уроки, — пише Тетяна. — За такої ситуації в Україні, з цим навчанням лише репетитори можуть допомогти, або виїзд за кордон.

Обидві дитини Ольги Давиденко навчаються на очній формі. Вінничанка пише, що вимкнення світла у школі не сильно впливає на освітній процес, а ось самостійне виконання завдань вдома, коли немає світла, є для них проблемою. Ольга каже, що за нових реалій вони більше часу приділяють плануванню.

Кардинально інше бачення ситуації, пов’язаної з освітнім процесом в школах за умови відсутності світла в Наталії Григоренко. За її словами, батьків заздалегідь попереджали про можливі перебої зі світлом, отже, вони мали зробити з цього певні висновки. 

— Цьогорічне навчання лягає на плечі батьків і я не бачу в тому проблеми. Наші ЗСУ з усіх сил «фігачать» росіян в окопах, в дощ, в сніг, без світла і тепла, під постійними обстрілами. А батькам тяжко з дитиною домашку зробити, — пише Наталія. — От будете скиглити, влада піде на переговори з окупантами і почнете в школі «історію вєлікой росії» зубрити. Тому шукайте можливості, пийте заспокійливі і не розводьте зради.

Читайте також:

Виготовили сітловідбивальні брелоки і допомогли ЗСУ. У ліцеї №20 провели благодійну акцію

Все перетворилося на кригу. Пригадуємо, як 22 роки тому ми потерпали від стихійного лиха

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up