У Вінниці 52 роки тому розбився Ан-24: «Пасажири лежали один на одному під палаючим крилом літака»

У Вінниці 52 роки тому розбився Ан-24: «Пасажири лежали один на одному під палаючим крилом літака»
  • 52 роки тому, 12 листопада 1971-го, під час заходу на друге коло для посадки розбився пасажирський АН-24, що летів рейсом Київ - Вінниця.
  • Загинули 48 людей. 43 були пасажирами (з яких троє — діти) і п'ять членів екіпажу.

Літак виконував місцевий рейс з Києва до Вінниці. Екіпаж складався з п'яти людей, на чолі з командиром Леонідом Лазарєвим. Коли Ан-24 вилетів з Київського аеропорту, зайняв ешелон 2700 метрів. Летів над хмарами. На борту не залишилося вільних місць — летіли 43 пасажири, з яких 40 дорослих і 3 дітей.

У аеропорту Вінниці стояв туман. Горизонтальна видимість була 800 метрів, а вертикальна — 70 метрів. Екіпаж вийшов на зв'язок з диспетчером аеропорту і той видав вказівку, що посадка буде здійснюватися по магнітному курсу 312°, після чого дав дозвіл на посадку.

Але після виходу з четвертого розвороту, екіпаж отримав команду від диспетчера йти на друге коло, що і виконав. Повторний захід на посадку екіпаж здійснив за схемою, а після виходу на візуальний політ отримав повідомлення від диспетчера: «Вийшов точно, але зависоко, смуга перед вами». Екіпаж підтвердив отримання інформації, коли через 5 секунд диспетчер дав вказівку повторно йти на друге коло. Виконуючи маневр, літак врізався у землю у 850-ти метрах від початку злітно-посадкової смуги.

Відео дня

«З-за хмар буквально вивалився літак»

Обставини тієї жахливої ​​трагедії пам'ятає один з її очевидців — на той час директор державного підприємства «Вінницький аеропорт», заслужений працівник транспорту України Віталій Коларж:

  • Я тоді працював начальником ділянки авіатехнічній служби. Після наради у головного інженера авіаційно-технічної бази співробітники тільки зібралися розходитися. Було близько одинадцятої години ранку. З вікна кабінету відкривалася панорама льотного поля. Пам'ятаю, тільки встиг подумати, що складні нині метеоумови — майже біля самої землі повисла кромка важких хмар, йшов дрібний дощ. Як раптом з-за хмар буквально вивалився літак і впав з великим креном поруч зі злітною смугою. Настала пронизлива тиша, а потім моторошний вибух. Кинувши папери, ми побігли до літака.

  • Поруч з палаючою машиною сидів хлопець — голова його безсило опустилася на оголені груди — від сильного удару з нього зірвало весь одяг. Більшість пасажирів разом із відірваними кріслами лежали один на одному під палаючим крилом літака. Багато з них сильно обгоріли. «Навряд чи хто залишився живий», — пам'ятаю, подумав. У пілотській кабіні буквально застигли на своїх робочих місцях командир судна, другий пілот і бортмеханік. Помітних травм у них не було, і ми подумали: може, хто живий? Кабіна загорілася зсередини. Ми розбили лопатою скло, почали збивати полум'я вогнегасником. Але всі члени екіпажу, на жаль, були мертві.

  • На опізнання членів екіпажу ми з техніком вирушили в морг. Це було жахливо: купа тіл, без рук або без ніг. Знаєте, мені чомусь дуже добре запам'яталася така деталь: у бортпровідниці, коли ми підбирали її на місці події, залишалися на грудях тільки шматки лацкана форменого піджака з блискучими гудзиками і золоте кільце на руці. Кільце на пальці нещасної жінки повністю приховала набрякла шкіра.


На фото: могили членів екіпажу на Байковому цвинтарі у Києві

Результати розслідування

Катастрофа сталася в результаті звалювання літака на малій висоті при спробі відходу на друге коло. У зв'язку із загибеллю екіпажу і відсутністю на літаку засобів об'єктивного контролю встановити справжню причину звалювання літака не виявилося можливим.

Ймовірними причинами, які могли привести виходу літака на режим звалювання, є:

1) Затримка на 3-5 секунд, яку допустив екіпаж, увімкнувши максимальний режим роботи двигунів при виході на друге коло.

2) Завищення аеродинамічної поправки до приладової швидкості, яке могло з'явитися на даному екземплярі літака в порівнянні з величиною, прийнятої при встановленні швидкостей заходу на посадку.

Льотному події сприяли: складні метеоумови, наявність бовтанки, відсутність на літаку АН-24 попереджувальних ознак при підході до режимам звалювання, пізня видача диспетчером команди про відхід на друге коло через відсутність на аеродромі додаткових засобів контролю за зниженням літака при посадці.

Довідка
АН-24 — турбогвинтовий пасажирський літак для ліній малої та середньої протяжності. Має дальність 3000 км, крейсерську швидкість 490 км/год, максимальну злітну масу 21 т. Оснащений двома турбогвинтовими двигунами АІ-24 з повітряним гвинтом АВ-72Т змінного кроку. Ан-24 випускався з 1959 по 1979. Було випущено 1367 таких літаків, понад 300 досі експлуатуються, в основному в СНД і країнах Африки.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (6)
  • Юлия Коляденко

    🥺🥺🥺
  • Albert Croos

    Love  Vinnystia  💚  from  France.
    Marina     &     Michael
  • Наталя Кимлык

    Це.я.бачила
  • Инна Бабич

    Закінчилися страшні новини, вирішили додати. Заголовки рулять, особливо для тих, хто саме їх і читає та зразу коментить

keyboard_arrow_up