На Вінниччині жінка втратила понад 37 тисяч гривень після дзвінків від шахраїв — суд став на бік ПриватБанку
- Черговий телефонний дзвінок «від ПриватБанку» закінчився для мешканки Вінниччини втратою всіх заощаджень.
- Після кількох викликів і повідомлень від автовідповідача з її карток списали 37 570 гривень.
- Жінка звернулася до банку та поліції, однак гроші повернути не вдалося.
Телефонні дзвінки від нібито представників банку обернулися для мешканки Вінниччини втратою 37 570 гривень. Після серії викликів і повідомлень із системи «Приват24» з її карток зникли всі заощадження. Про це йдеться у рішенні Вінницького міського суду, оприлюдненому 20 жовтня 2025 року.
Як зазначається у матеріалах справи, 27 грудня 2022 року на телефон жінки надійшло SMS-повідомлення від АТ КБ «ПриватБанк» із паролем для входу в мобільний застосунок «Приват24». Одразу після цього їй зателефонував автовідповідач, який представився банком, і повідомив: «Чи підтверджуєте ви дану операцію? Якщо так — натисніть «один», якщо ні — «два»».
Не розуміючи, про яку операцію йдеться, жінка обрала варіант «два». Однак це не врятувало її кошти — вже за кілька хвилин надійшло SMS про списання 18 083 гривень.
Згодом прийшли ще три SMS-повідомлення із пропозицією збільшити інтернет-ліміт у «Приват24» і нові дзвінки з автовідповідача. Потерпіла знову не підтвердила дії, однак із її рахунку для виплат зняли ще 19 487 гривень.
Після виявлення несанкціонованих списань жінка звернулася до ПриватБанку. Картки їй заблокували, однак повернути 37 570 гривень уже не вдалося. За фактом шахрайства 29 грудня 2022 року поліція відкрила кримінальне провадження за частиною третьою статті 190 Кримінального Кодексу України, а потерпілій надали відповідний процесуальний статус.
Втім, як ідеться в опублікованому рішенні Вінницького міського суду, фінустанова не нестиме відповідальності за втрату коштів. Після розгляду справи суд дійшов висновку, що несанкціоновані транзакції могли бути здійснені через розголошення клієнткою конфіденційних даних.
«Судом встановлено, що з карткового рахунку позивачки було знято 18 083 гривні та 19 487 гривень шляхом використання кредитних коштів. Вказані операції могли бути здійснені внаслідок розголошення позивачкою інформації по своїх картках», — йдеться в ухвалі.
Під час службової перевірки банк довів, що клієнтка своїми діями або бездіяльністю сприяла незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера та іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції.
Крім того, у рішенні зазначено, що жінка повідомила про інцидент банку не одразу, а лише 7 лютого 2023 року, тобто через понад місяць після зникнення коштів. Це, на думку суду, унеможливило оперативне розслідування і відновлення балансу.
«Оскільки банком належними та допустимими доказами підтверджено, що позивачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог», — постановив суд.
Читайте також:
Подорожчання осені. На які товари та послуги у Вінницькій області ціни зросли найбільше
100 тисяч штрафу. Податкова «впіймала» вінницькі ресторани на «тіньових» виторгах
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.