Міськради, облрада та ОВА: хто і як купував рекламу під час війни на Вінниччині

Міськради, облрада та ОВА: хто і як купував рекламу під час війни на Вінниччині
  • Попри війну міські ради та обласні структури Вінниччини продовжують витрачати сотні тисяч гривень на рекламу. 
  • Лише з початку повномасштабного вторгнення через Prozorro вони замовили інформаційних та рекламних послуг на майже 1,7 мільйона гривень — від публікацій у медіа до білбордів і соціальної реклами. 
  • Найбільшими замовниками стали Вінницька ОДА, Іллінецька та Вінницька міські ради.

У 2022 році через Prozorro різні структури витратили на рекламу 225 мільйонів гривень, що майже вдвічі менше, ніж у довоєнному 2021 році — 441 мільйон. Натомість у 2023 і 2024 роках закупівлі зросли ще більше і склали 315 мільйонів і 521 мільйон відповідно. 

Команда Dozorro стежить за замовленнями рекламних послуг у Prozorro з 2020 року. Аналізують закупівлі за конкретним кодом класифікації, зокрема за 79340000-9 — «Рекламні та маркетингові послуги» та релевантними ключовими словами. З їхньої інфографіки дізнаємося, що у 2024 році мешканці Вінниччині витратили на рекламні послуги загалом 8,5 мільйона гривень на рекламу. 

Частина з них — чиновники, що платять за рекламу своєї роботи з наших податків. Про які суми в даному випадку ідеться? 

Відео дня

Ми вирішили подивитися за весь період повномасштабної війни на те, скільки реклами закуповували міські ради нашого регіону. Тобто не брали до розрахунку комунальні підприємства, навчальні та медичні заклади, відокремлені структури, поліцію, сільські ради тощо. Лише міські ради та їхні департаменти або управління. Також в огляд включили Вінницьку обласну військову адміністрацію та Вінницьку обласну раду. Для аналізу використовували bi.prozorro.

Отже, загалом реклами в області закупили від 24 лютого 2022-го по 3 вересня 2025-го на суму 11,4 мільйона гривень. Конкретно міськради, ОВА та облрада витратили за вказаний період 1,7 мільйона гривень. Хто саме платив, скільки і за що? Дивимося далі. 

Суми закупівель:

  • Вінницька ОДА — 608 100 грн
  • Іллінецька міська рада — 277 228 грн
  • Вінницька міська рада — 180 700 грн
  • Вінницька обласна рада — 165 500 грн
  • Гайсинська міська рада — 109 440 грн
  • Ладижинська міська рада — 101 450 грн
  • Могилів-Подільська міська рада — 96 845 грн
  • Хмільницька міська рада — 93 246 грн
  • Козятинська міська рада — 91 728 грн
  • Барська міська рада — 34 445 грн
  • Погребищенська міська рада — 6 900 грн
  • Бершадська міська рада — 5 400 грн
  • Жмеринська міська рада — 4 224 грн

Що саме замовляють міськради?

Зазвичай це послуги з висвітлення чи розміщення інформації: інформування про діяльність у газетах, на радіо, у соціальних мережах та медіа. Також замовляють білборди, стенди та розміщення на них потрібної владі інформації або вітальних оголошень.
Ще одним видом витрат є створення безпосередньо рекламного продукту.

Якщо розглядати лоти, то візьмемо до уваги тих організаторів, у яких на це йшли найбільші суми. Таким є Вінницька обласна військова адміністрація. Серед найдорожчих їхніх замовлень — послуги з висвітлення діяльності Вінницької ОВА в друкованих засобах масової інформації за 99 500 гривень. Перемогу здобула компанія ТОВ «Регіна ЛТД», яка займається друком таких газет, як «33 канал», «Молодіжна газета», «Подільська радниця».

Буквально через кілька місяців ця компанія знову перемогла в тендері на 40 тисяч гривень для висвітлення діяльності органів виконавчої влади Вінницької ОВА.

На чималу суму — 99 тисяч гривень — Ладижинська міська рада замовила послуги з підготовки та розміщення інформаційних матеріалів на вебсайтах, у соціальних мережах та інтернет-виданнях. Тут перемогу здобула ФОП Світлана Пустовіт, креативна директорка та засновниця i-vin.info.

Окремо чимало витратило Управління культури Іллінецької міської ради. Від початку повномасштабного вторгнення вони провели 46 тендерів, загальна сума яких склала 200 847 гривень. Переважно це були послуги з розміщення інформаційних матеріалів на стаціонарних рекламних конструкціях, публікації в засобах масової інформації та газетах.

Серед великих лотів можна побачити тендер від Вінницької міської ради на закупівлю послуг соціальної реклами за 54 тисячі гривень, а також замовлення Вінницької обласної ради на інформування про діяльність в онлайн-медіа за 50 тисяч гривень. У цьому тендері перемогу здобуло ТОВ «Вінниця інфо».

 

Читайте також:

«Пакунок школяра»: чи вистачить 5000 гривень з держдопомоги на збір першокласника у Вінниці?

Покрівлі, харчоблоки й фасади: які ремонти зробили у вінницьких ліцеях влітку?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up