Більше двох тижнів Південним Бугом пливає нове судно «Princess Victoria». Городяни фотографують його і коментують зовнішній вигляд у соціальних мережах обзиваючи пластиковою посудиною.
Виявляється, що корабель «Princess Victoria» належить одному з вінницьких депутатів і поки ходить річкою без дозвільних документів.
Журналісти розпитали власника та побували на екскурсійному кораблі, щоб роздивитись, як все виглядає зсередини.
З початку літа судно «Princess Victoria» стоїть на приватному причалі «Бужська гавань», який розташований неподалік пляжу «Хімік». Корабель, як і сам причал, належить депутату вінницької міської ради Миколі Тихонюку.
Власник зізнається, що назву «Princess Victoria» отримала в честь дочки. За словами Тихонюка зараз судно знаходиться на стадії доробки і всі виходи з причалу на велику воду носять виключно експериментальний характер.
— Дивимось, як судно себе веде на воді, допрацьовуємо різні механізми та виявляємо недоліки, — розповідає Микола Тихонюк. — Запросили спеціалістів із одного з дочірніх підприємств Одеського суднобудівного заводу, щоб вони надали свої рекомендації. Капітан та команда, які будуть працювати на судні, зараз знаходяться на навчанні.
Поки капітан на навчанні, його функцію виконує сам власник, який зізнається, що має навики водіння великогабаритних соден. У підпорядкуванні є один матрос, який по сумісництву працює і звукорежисером.
Після того, як в мережі з’явилися перші фото та відео корабля воно отримало багато не дуже схвальних відгуків. Як то наприклад «пластикова посудина». Насправді корабель виглядає непогано. Коли заходиш на судно навіть здається, що потрапив на відпочинок десь під Одессу.
«Princess Victoria» двоповерхова. На першому поверсі знаходиться кухня, душова кабіна та палуба з диваном, вкритим піратським прапором «Веселий Роджер». На другому — капітанський мостик та столики на відкритій палубі, з яких можна милуватись пейзажами під час поїздки. Підлога встелена вогнетривким ковроліном.
За словами Миколи Тихонюка, судно базується на двох понтонах довжиною 18 метрів та 90 сантиметрів у діаметрі і для того щоб їх затопити потрібно 22 тонни ваги. Зараз корабель важить 12 тонн.
— Тобто у мене є ще 10 тонн грузопідйомності, що означає, що можна взяти на борт близько 20 людей, — каже Микола Тихонюк. — На більше я і не розраховував, цього вистачить.
Судно оснащене двома моторами, які дозволяють йому розвивати швидкість близько 10 кілометрів на годину. Також вони дозволяють йому розвертатись майже на місці, що робить його маневреним.
- Все будували прямо тут, — розповідає матрос Микола Вінничевський. — Пантони виготовляли раніше, а корабель почали будувати на початку літа.
На одну з тестових поїздок, окрім одеських спеціалістів, власник запросив і вінницького спеціаліста з річкового транспорту Володимира Ковальчука.
— Попросили подивитись і сказати свою думку. Я його обійшов подивився, знайшов близько десяти недоліків, — розповідає Володимир Ковальчук. — В цілому задумка гарна. Судно катамаранного типу, абсолютно новий проект. На воді показало себе з кращої сторони.
За словами спеціаліста пластиковий корпус судна це швидше його плюс, а не мінус. Він дороговартісний, але не потребує щорічної покраски, як залізні кораблі.
— Сподобалось, що все продумано, — каже спеціаліст. — Наприклад, прямо в капітанській рубці є туалет. З недопрацювань — забули встановити громовідвід. Насправді це дуже важливо.
За словами Володимира Ковальчука будувати такі судна дороговартісно.
— Будь-який середній мотор коштуватиме 18 — 20 тисяч доларів. Добрий — всі 30 тисяч. Про катер ми навіть не говоримо, - каже спеціаліст.
Для того щоб законно плавати водами Південного Бугу «Princess Victoria» має отримати дозвіл від Укртрансбезпеки. Микола Тихонюк розповідає, що швидше за все цьогоріч це робити не буде. Судно потрібно буде довести до ладу і лише потім показувати інспекторам.
Начальник управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області Олексій Соколовський каже, що про судно вже чув, але на власні очі не бачив.
— Управління може перевіряти судна, але лише на воді, — розповідає інспектор Укртрансбезпеки Роман Васкевич. — Для того щоб перевірити чи має власник дозволи на плавання — він має плавати, а не стояти біля пристані. Прийти до нього додому не можемо, бо не уповноважені це робити.
За словами Романа Васкевича, для того щоб отримати дозвіл на плавання власник судна має зібрати цілу купу дозвільних документів.
— Потрібно мати реєстрові документи, акт про те, що судно можна спускати на воду, отримати дозвіл на його використання, подивимось чи має право власник сам ходити, якщо ні то чи є в нього хтось з водіїв, перевірити, який має бути мінімальний склад екіпажу. — розповідає Роман Васкевич. — Це важливо, тому що на «Лялі Ратушній» та «Пирогові» не може працювати одна людина. Там повинен бути мінімальний склад екіпажу. Також має бути свідоцтво про плавання під державним прапором.
Згідно рішення міської ради 2016 року підписаного мером Сергієм Моргуновим, ГО "Бужська гавань" отримала для громадських потреб, а саме для здійснення комплексного благоустрою території, земельну ділянку площею 0,7000 га по вулиці Гонти. Користуватися землею ГО може 5 років, на безоплатній основі.
У минулому році Микола Тихонюк задекларував 3 катери, 11 земельних ділянок, 7 автомобілів. Тихонюк власник приватного підприємства «Океан-1», основний вид діяльності якого — надання майна в оренду. Не вказав у декларації жодного члена сім’ї.
У червні 2004 року міський депутат Микола Тихонюк насмерть збив водяним мотоциклом 20-річну дівчину. У 2006 році потрапив під амністію.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Угораю с этой РИА и ее "журналистов".