Банкомат «з'їв» карту і не видає гроші? Кілька лайфхаків, що робити

Банкомат «з'їв» карту і не видає гроші? Кілька лайфхаків, що робити
  • Кожен власник платіжної картки час від часу знімає готівку в банкоматах. Ці звичайні операції нерідко закінчуються тим, що банкомат «ковтає» та не віддає картку або ж списує з рахунку, але фізично не видає гроші. Іноді «грошова скринька» завдає подвійного удару — це відбувається одночасно.

У разі неадекватної поведінки банкомата в жодному разі не варто відходити від нього протягом декількох хвилин, доки ситуація не проясниться, повідомляє сайт Курс. В цьому випадку ви зможете уникнути варіанту, коли після відходу банкомат все ж видав списані з рахунку гроші, і їх забрав хтось інший.

Не можна виключати спробу шахрайства, відомого під назвою кеш-треппінг. Суть схеми полягає в тому, що зловмисники за допомогою спеціальної накладки і клею перекривають відсік для видачі купюр. Гроші впираються у встановлену аферистами панель, банкомат завершує операцію. Клієнт, не отримавши грошей, дивується і йде телефонувати до банку. Це й потрібно шахраям, які забирають свою накладку разом з прилиплими до неї коштами.

Тому в таких випадках варто уважно перевірити банкомат на наявність можливих додаткових пристроїв, уважно озирнутися на всі боки. Не завадить зняти дійство на відео. Але в жодному разі не відходити від банкомата! Як правило, якщо протягом декількох хвилин гроші і картка не повернулися, цього вже не станеться, вони депонуються в спеціальних відсіках машини. Зокрема, гроші потрапляють в спеціальну скидну касету.

Відео дня

Починаємо розбиратися

Якщо банкомат розташований при відділенні банку, то все одно не варто розраховувати, що співробітники на прохання клієнта його розкриють, щоб повернути гроші і картку. Максимум, що вони можуть підказати — коли буде найближча інкасація АТМ-машини.

Механізм повернення працює інакше. Починати розбирання потрібно з банку-емітента, який випустив картку. Варто зателефонувати на гарячу лінію і залишити відповідну заявку, описавши ситуацію.

Картку краще заблокувати від гріха подалі. Якщо вона застрягла у банкоматі Приватбанку, то її клієнт більше не побачить. За процедурою, прийнятою у фінустанові, «чужі» з'їдені картки після вилучення з банкоматів утилізуються. Аналогічно вчиняють в деяких інших великих банках. Перевипуск картки, як правило, буде не безплатним.

А що з грошима?

З поверненням грошей складніше — такій операції присвоюється статус спірної. Банк-емітент картки звертається до банку-еквайєра (власника банкомата) із запитом про повернення коштів. Банк-еквайєр поверне їх лише в тому випадку, якщо при інкасації банкомата буде виявлений надлишок готівки в розмірі суми оспорюваної транзакції. Що, власне, і підтвердить правомірність претензій клієнта.

Якщо ж такий надлишок з яких-небудь причин виявлений не буде, то гроші не повернуть. Мало того, банк-емітент може навіть виписати штраф за «безпідставне оскарження операції». Але коли ти втрачаєш своє, а тебе ще й штрафують, це вже занадто… До речі, про можливість такого сценарію попереджають ще при подачі заявки, мабуть, для профілактики завідомо неправдивих оскаржень в надії на «авось».

По-хорошому, з метою безпеки банкомати повинні оснащуватися вбудованими відеокамерами, які могли б розставити всі крапки над «i». Однак, на практиці цей інструмент практично не використовується, бо камера, як правило, не охоплює складальну панель і осередок видачі грошей.

Швидко не вийде

Більшість банкоматів інкасуються мінімум раз на тиждень, і, здавалося б, питання має бути закрите приблизно за такий же термін. Однак, на практиці вся процедура може зайняти значно більше часу. Тому доведеться запастися терпінням.

Буває по-різному

Багато хто часто скаржиться на подібні випадки. Коментуючи їх відгуки, банки залишають суперечливі відповіді. І термін розгляду заяв у кожного різний.

До речі, ще п'ять-шість років тому подібні питання розглядалися до пів року, тобто 180 днів.

Якщо ж ми згодні і приймаємо «чардж», то згідно з правилами МПС, еквайєр не інформує емітента про згоду. Після закінчення 45 днів «чардж» автоматично стає підтвердженим.

Як знизити ризики

Після таких випадків може виникнути тимчасова боязнь банкоматів. Від повторних фокусів грошових машин ніхто не застрахований. Але повністю відмовитися від послуг банкоматів навряд чи вийде. Тому не завадить навчитися мінімізувати ризики.

Ось кілька «лайфхаків»:

  • По-перше, непогано б утриматися від використання незнайомих банкоматів. Краще постійно користуватися послугами перевірених часом АТМів, які часто на виду. Ризик «глюка» є у будь-якої машини. Однак є пристрої, які дають збої хронічно.
  • По-друге, краще користуватися «рідним» банкоматом, тобто того банку, який випустив картку. Це може прискорити процедуру повернення коштів.
  • По-третє, не знімати великі суми за один раз. Обмеження в розмірі 1−2 тисячі гривень на одноразову видачу готівки деякими банками часто дратує. Але насправді, це дозволяє мінімізувати транзакційний ризик. Розставання нехай і тимчасове з тисячею пережити простіше, ніж, наприклад, з п'ятьма.
  • По-четверте, щоб не втратити картку, можна користуватися послугою зняття готівки «без картки». 

 

Читайте також:

Масажі, консультації та лікувальна гімнастика: як у Вінниці безоплатно реабілітують ветеранів

Капітан поліції з Вінниччини допомагає бійцям з обігрівом. Що означає гравіювання МРМК та ЮП?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Volodymyr

    Обмеження  ще й як дратує. Коли перед тобою знімають тисяч 20 по тисячі і витрачають три, а то й п'ять секунд на кожну цифру пін-коду, спілкуючися при цьому з кимось телефоном... а тобі треба взяти 200 якихось, і до відправлення автобуса лічені хвилини. Ну таке селяві...
  • Вова Діловий

    Було раз... Заблокував і перевипустив...
  • ОВ

    А можна . факів?
  • Микита

    Так відвик від готівки, що певно тільки на воду і витрачаю, бо лінь картку зробити спеціальну ту

keyboard_arrow_up