Після закриття Київського мосту для громадського транспорту, ті мешканці Київської, яким добиратися на роботу в Центр, почали ходили пішки. Робітники, які працюють на мосту, нікого не зупиняють. Кажуть, не мають такої задачі – не пускати пішоходів.
Журналісти 20minut.ua перевірили, чи можна вільно ходити через закритий міст, та побачили, наскільки багато вінничан тут прямує вранці на роботу і ввечері додому. Почали перевірку вчора, 14 червня, об 19.00. А сьогодні вранці, 15 червня, порахували, скільки людей на своїх двох або на велосипедах скорочують шлях та минають транспортні затори через перекриту для машин дорогу.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити Chery в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Дорога з роботи
Перший день перекриття руху, 19.00
Засікаємо час пішої ходи від «Книжки» через парк, міст, Бригантину і до перехрестя Київської з вулицею Академіка Янгеля. Виходимо об 18.40 – і в 19.20 вже на місці.
До мосту долаємо дорогу за кілька хвилин до 19.00. Черговий, який не пропускає на міст транспорт, сидить без діла на стільчику біля заборонного знаку. Ідемо далі, бачимо, що з мостом ідуть пішоходи, їдуть велосипедисти. Причому більше навіть їх на тій половині, де здерте дорожнє покриття.
На початку ремотних робіт була натягнула загороджувальна стрічка, але тепер вона лежить на землі. Ремонтників не видно. Їхня техніка стоїть з обох кінців мосту, але робочих вже й сліду немає.
– Піднялася з вулиці після посту чергових. Іду через міст, щоб швидше було, – каже попутниця журналіста, середнього віку жінка.
– Міст прикритий, але пішохідна зона, бачу, що відкрита, – говорить чоловік, який теж іде в напрямку Київської. – Взагалі-то завдання чергового зупиняти механічні транспортні засоби, а не людей на своїх двох. Я тут не працюю, але повірте мені, я в курсі.
– А вас черговий не зупиняв? – питаємо у подружньої пари, яка іде з сумками у бік зупинки «Чорновола».
– Ми нікого й не питали. Взяли собі й пішли, – говорить жінка. – Ми сьогодні приїхали, неділю не були вдома. Знали, що рух перекрили, але нам немає, як інакше іти. Тільки через міст. Живемо ось поруч. Навколо об’їжджати незручно. Так швидше: перейшли місток, тай вдома.
Іде через міст, бо так швидше, і 29-річний Віктор. Він живе на «Водоканалі», їде тролейбусом до «пивзаводу», а потім через закритий міст скорочує шлях. На роботу добиратися йому до району «Урожаю». Від «Універмагу» сідає на трамвай.
– Не їздив у об’їзд, але знаю, що тут я витрачу 15 хвилин. А якщо їхати навколо, то хвилин 45 піде, – говорить Віктор. – Тим більше, я тут ходив і раніше. Ще коли ходили мостом маршрутки і тролейбуси. Не своїх двох значно швидше добираюся, ніж на транспорті.
Про те, що вранці їхала в об’їзд, а тепер минає стояння у заторах пішки, розказала 31-річна вінничанка Ольга.
– Вранці була катастрофа добратися на роботу. Годину витратила. А якщо просто пішки іти мені від дому до роботи, то 40 хвилин треба. В транспорті довше вийшло. А так – і прогулятися можна.
А 24-річний мешканець вулиці Чорновола Володимир розповів, що ще учора вранці через міст виїжджали на лінію з депо тролейбуси. Близько 7.00. За годину, коли він їхав у справах, то бачив, що транспорт ходить за зміненими маршрутами.
– Вчора читав новини про перекриття на 19 днів. Вирішив зараз пройти, щоб дізнатися, чи зможу іти тут завтра вранці, – каже Володимир. – Бачу, що зможу. Людей пропускають.
Точно знає, що у найближчі дні буде ходити пішки через закритий міст 18-річний Іван. Він іде навпаки – від Київської до Центру.
– Ну от дивіться, мені пішки іти хвилин 30. А вранці я добирався маршруткою 45 хвилин. Їхав від парку через всі ці об’їзди маршруткою «16а», – говорить хлопець. – В мене необхідність є ходити на Київську і назад, тому буду ходити тут з тиждень. Я взагалі частіше на велосипеді.
– Міст аварійний, не боїтеся? – питаю співрозмовника.
– Абсолютно ні! Якщо що, тут річка недалеко, можна скупатися, охолодитися, – сміється Іван.
Дорога на роботу
Другий день перекриття руху, 8.30
Сьогодні, 15 червня, вся дорога по тому ж маршруту (від перехрестя Київської з Академіка Янгеля до «Книжки») зайняла 35 хвилин. Ще на «Бригантині» добре чути, як працює відбійний молоток.
Доходимо до мосту і бачимо: працівники розбирають крайню частину мосту, щоб дістатися до мереж, які запланували замінити. Коли перетнемо міст побачимо, що на іншому кінці вже ріжуть труби, тобто почали роботу зі заміни мереж. Там розпотрошили дорогу вчора.
– Можна людям тут ходити? – питаємо у робітників у помаранчевих жилетах, які працюють біля техніки.
– А кудою їм ходити? – чуємо у відповідь.
– Транспортом громадським їздити в об’їзд…
– Та ну... Як там зараз їздити? – каже ремонтник із розумінням ситуації. – У нас немає задачі людей не пускати. Транспорт тільки завертаємо, а люди можуть ходити.
– То будете працювати 19 днів? Стільки ж по плану, правильно? – уточноємо у робітників термін повного закриття руху Київським мостом.
На це працівник посміхнувся і похитав головою. Сказав, що можуть і не вкластися у виділені терміни.
– А який у вас графік роботи? – питаємо.
– Працюємо в одну pміну, з семи рану до семи вечора, – відповідає.
Почувши цю розмову, зрілого вік чоловік, бурчить, що могли б працювати і у дві зміни, зрання і до дев’яти-десяти вечора.
– У нормальни[ країнах якось встигають будувати мости за дні, а в нас sз ремонтом колупаються місяцями, – сказав він журналісту і заборонив себе фотографувати.
Так само, як сердитий мужчина, йшла з боку Київської до Центру 31-річна Ольга.
– Живу просто близько тут, економлю час, бо набагато швидше мені буде пройти пішки від Бригантини до Театральної, ніж по Центральному мосту, – говорить Ольга Камінська. – Вчора йшла вранці пішки і йшла з роботи теж назад. Ввечері переживала, чи пускають ще пішоходів, бо спішила по дитину в садочок. Пройшла вільно. Добігла за 12 хвилин. А коли не поспішаю, то доходжу до роботи за хвилин 20.
Ольга говорить, що вона навіть не пробувала їхати громадським транспортом у об’їзд. Чула від інших, що таким чином піде не менше години.
– Ходьба пішки економить час у кілька разів, – підсумовує Ольга Камінська.
Двоє 22-річних хлопців, Артем і Євген, думають так само. Вони кажуть, що їхня економія часу – 30 хвилин. І це, якщо не рахувати стояння у можливих заторах.
– Ідемо від «Водоканалу» до «Урожаю». Трохи проїхали, перед мостом вийшли і далі пішачком, – говорять хлопці. – А вчора їхали, вийшло десь час десять.
– Та яка тут економія? - має свою думку літнього віку чоловік. – Якщо не прієш в транспорті там, то тут інша незручність – б’єш ноги. Мені просто треба на Київську із Соборної. Поспішаю. Я навіть не дивився, як транспорт рухається там. Одразу побіг сюдою, бо нема коли розбиратися, що там і як тепер ходить туди, куди мені треба.
Журналісти чергували сьогодні на мосту з 8.30 до 9.30. У перші 10 хвилин Київським мостом пройшли 20 чоловік і проїхали 4 велосипеди.
Основний потік бажаючих швидко перетнути річку пішов із 8.40, людей побільшало і за наступні 20 хвилин (з 8.40 до 9 години) через міст перейшли ще 155 людей і проїхали 12 велосипедів.
Станом на 9.10 загальна кількість тих, хто перетнув міст за 40 хвилин години-пік, становила 248, з них 225 пішоходів і 23 велосипедисти. Далі людський потік через міст почав поступово зменшуватися.
Усього за годину - з 8.30 до 9.30 Київський міст перетнули 270 пішоходів і 32 велосипедисти. Більша частина вінничан рухалися зі сторони Київської в напрямку центру.
А наскільки складно було добиратися транспортом, минаючи Київський міст, у перший ранок перекриття руху, читайте у цьому матеріалі - Півтори години замість 15-ти хвилин. Як їхали люди на роботу із Замостя (ФОТО, ВІДЕО).
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
ха ха ха ха ха ха
СТО років тому трамвай уже був.
Його у 1913 пустили.