На розі вулиць 600-річчя та Андрія Первозванного машини б’ються чи не кожного дня. Люди благають про світлофор, але ніхто нічого не робить. Де у Вінниці найнебезпечніше переходити дорогу та як це вирішуватимуть?
Вінничанин Володимир Сергійко прийшов у редакцію, щоб розповісти про проблему з перехрестям вулиць 600-річчя та Андрія Первозванного (колишня Стахурського). За його словами, тут трапляються аварії чи не кожного дня. Справа у тому, що дороги перевантажені постійним транспортним потоком. А перейти вулицю по «зебрі» для пішохода є просто неможливим завданням.
— Перехрестя дуже небезпечне, тут постійно аварійні ситуації, — говорить Володимир Сергійко. — Тут і пішоходів збивають, і машини б’ються чи не кожного дня. Протягом останніх чотирьох днів три аварії. Постійний потік транспорту, у вечірній час тут у заторах стоять по 50 машин. І все «коптять» на людей. Через це перехрестя проходить увесь транспорт, який рухається через південну частину міста. Проблему треба вирішувати, бо перейти вулицю неможливо. Невже так тяжко поставити цей світлофор?
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити Renault в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Справді, RIA писала про аварію, де розбиті машини перегородили дорогу на кілька годин саме на тому перехресті зовсім нещодавно.
Читайте також: ДТП на 600-річчя: розбиті Renault та Skoda перегородили дорогу
І навіть у коментарях під цією публікацією вінничани писали, що на розі потрібен світлофор.
Ми запитали вінничан, які мешкають у районі того перехрестя, чи потрібен їм світлофор. Відповідали, що дуже. Поки журналіст проводив опитування, кілька разів на розі виникали аварійні ситуації. Люди змушені перебігати дорогу, бо там постійно іде потік транспорту.
Замість світлофора — рух по кільцю
Ми запитали у начальника підприємства, яке займається організацією дорожнього руху у Вінниці Івана Юрченка про те, чи відома йому проблема з перехрестям. Він каже, що вона дуже стара і він неодноразово пропонував міській владі, як її вирішити. Проте його не чують… і не виділяють на це кошти.
— Проблема там є, це однозначно і я про неї знаю. Ділянка дуже навантажена і транспорт не може нормально рухатися, — каже Юрченко. — Щодо пішоходів, то це більше стосується культури водіїв, адже машини мають зупинятися і пропускати людей.
Світлофор не зупинить шалений транспортний потік, а може навпаки збільшити додати заторів.
— Ще років зо два назад я пропонував міській раді способи, як можна врегулювати там рух, — каже він. — Я думаю, що там краще зробити замість світлофора рух по колу. Місця достатньо, зносити нічого не доведеться. Біля музея Пирогова зробили, а чому це перехрестя не можна? Проти моєї ідеї не заперечують, але поки що ніхто не береться її реалізовувати. Можливо, якщо у пресі підніметься це питання, його реалізують. Ми можемо поставити світлофори, то не проблема. Але ж він не розвантажить транспортний потік.
Поліція: аварій багато, але без жертв
Начальник сектору безпеки дорожнього руху патрульної поліції Анатолій Самусь каже, що аварій на розі 600-річчя та Андрія Первозванного справді багато. І причина цьому невідома.
— Аварій там дійсно останнім часом побільшало, — розповідає начальник сектору безпеки дорожнього руху патрульної поліції Анатолій Самусь. — Але ті ДТП обходяться без постраждалих. Тому ми не включали це перехрестя у список небезпечних. Так, матеріальний збиток є, але зараз по всьому місту кількість аварій значно зросла. Останнім часом там не відбувалося жодних змін у організації дорожнього руху, тому немає причини, через яку аварій побільшало. Як, наприклад, на розі Київської та Сергія Зулінського зробили круговий рух. І через це тепер там постійно б’ються машини. Водіям потрібно звикнути до нововведень.
Світлофор встановити можна, але краще підійти до питання грунтовніше.
— Щодо світлофору на розі 600-річчя та Андрія Первозванного, я вважаю, що його поставити можна було б, — говорить Самусь. — Він дозволить розвести транспортні потоки у часі. І, звичайно, виоремити проміжок часу для пішоходів. А ще є варіант зробити там острівці безпеки і розширити трохи проїжджу частину. Водіям буде легше повертати і конфліктів на дорозі стане менше. Але попередньо треба зробити аналіз, щоб виявити причини аварій і умови, за яких вони з’являються.
Де ситуація вже критична?
Поліцейський назвав перехрестя, де ситуація вже вимагає негайних дій.
— На сьогоднішній день ситуація критична там, де Київська перетинається з вулицями Стеценка, Сергія Зулінського і Чорновола. На Хмельницькому шосе, навпроти лісопарку, на Брацлавській та Данила Нечая, на Брацлавській та Некрасова, — каже Самусь. — Ми створили при міській раді робочу групу, яка буде з’ясовувати обставини і причини аварій та шукати способи їх зменшення. Зараз весь аналіз ДТП веде власник вуличних шляхів, тобто міська влада. Ми можемо лише пропонувати зміни в організацію дорожнього руху та фіксувати порушення.
Як можна зменшити аварійність?
Вирішенням проблеми аварійності можуть бути пішоходні переходи, які трохи припідняті над проїжджою частиною. Такий пілотний проект вже є на проспекті Космонавтів. Ці пішоходні переходи виглядають ніби широкі «лежачі поліцейські». Тобто вони створюють перешкоду на дорозі, через що водії змушені зменшувати швидкість руху.
— Але на магістральних вулицях зробити такі переходи немає можливості, — говорить Самусь. — Створювати там перешкоди заборонено законом, бо це транзитні вулиці. Найперше ці «лежачі поліцейські» будуть створені біля шкіл, де постійно дорогу переходять діти.
Також багато переходів у Вінниці погано освітлені. RIA писала про це у жовтні.
Читайте також: Небезпечні «зебри» Вінниці або Чому в темну пору доби водій завжди правий
ещодавно на проспекті Юності пішохідний перехід обладнали сучасним освітленням. Як тільки людина ступає на «зебру», автоматично вмикається підсвітка.
Де у Вінниці найнебезпечніші місця на дорогах
Вулиці Київська — Зулінського
Нещодавно там змінили організацію руху — перехрестя замінили на рух по колу. Дорожники кажуть, що що аварії трапляються через те, що водії звикли їхати прямо і поки не звертають увагу на нові дорожні знаки.
Хмельницьке шосе (лісопарк)
Там звичайна «зебра», без світлофору. Через те, що у лісопарку влаштована зона відпочинку, там переходить дорогу велика кількість людей. Водії не встигають зменшити швидкість. Наступного року там поставлять світлофор. А водіїв попереджуватимуть до наближення до переходу спеціальні жовті маячки.
Вулиці Брацлавська — Некрасова
У травні цього року там у аварії загинули четверо людей. Поліцейські кажеть, що це місце — одне з найкритичніших у Вінниці. Як будуть вирішувати цю проблему поки не кажуть.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
а если серьезно то не нужен там светофор!!!!