На маршрут №5 виїхав оновлений трисекційний трамвай

На маршрут №5 виїхав оновлений трисекційний трамвай
  • Вінницький трисекційний трамвай Tram2000 з низькопідлоговою секцією вперше вийшов на маршрут №5 у тестовому режимі.
  • Вагон отримав повністю оновлену електросистему, сучасні двері для безпечного входу, комфортні сидіння та більше простору для пасажирів із маломобільних груп.

У Вінниці стартували випробування оновленого швейцарського трамвая Tram2000 із низькопідлоговою секцією. Вагон працюватиме на маршруті №5 у тестовому режимі, а його ключова особливість — вставка, виготовлена безпосередньо у Вінниці силами місцевих спеціалістів за підтримки швейцарських інженерів.

Над модернізацією працювала команда фахівців різних профілів — інженери, електрики, зварювальники та слюсарі, які на кожному етапі отримували консультації від швейцарських колег. Цей проект є масштабною інженерною перебудовою вагона, що виходить за межі звичайного оновлення, і демонструє практичне поєднання українського досвіду та швейцарських технологій.

— Зробили так, щоб цей трамвай був зручний для маломобільних пасажирів: людей на кріслах колісних, з милицями, для мам із візочками, ветеранів на протезах, для людей старшого віку. Це пілотний зразок, який дає нам можливість оцінити технічне рішення на практиці. Плануємо масштабувати це рішення на інші швейцарські вагони Tram2000.

Безбар’єрність у Вінниці розвиваємо з 2006 року. Уже 70% громадського транспорту — доступний. Усі автобуси та більшість тролейбусів. З трамваями складніше. Тому зараз робимо акцент на доступності цього виду транспорту і працюємо над тим, щоб кожен маршрут став зручним для всіх, — розповів Вінницький міський голова Сергій Моргунов.

У процесі модернізації трамвай фактично роз’єднали на дві частини, а між ними встановили нову секцію довжиною 7,5 метра. В результаті вагон став трисекційним. Для нової частини додали ще один візок, що забезпечує стійкість вагону та безпечний рух по колії.

Повністю оновили електросистему: проклали нові кабелі, під’єднали освітлення, систему керування, звукове оповіщення, інформаційні табло, опалення. У низькопідлоговій секції встановили двері з підніжкою, яка автоматично вирівнюється з платформою. Завдяки цьому пасажири можуть заходити в салон без сходинок, а заїзд на кріслі колісному або з дитячим візочком стає простим і безпечним.

Також оновили внутрішній простір салону: обшивку, кріплення, підлогу та сидіння. Усе рішення – від конструкції до останнього гвинта – орієнтоване на зручність, довговічність та комфорт пасажирів.

— Оновлений трамвай є дослідним зразком. Саме на ньому відпрацювали всі технічні та проєктні рішення. Зараз він проходить випробування на маршруті. За їх результатами планують продовжувати виготовляти такі трисекційні трамваї на власній виробничій базі у Вінниці, — каже директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.

Окремий етап — випробування та сертифікація нового рухомого складу. Трамвай пройшов тестування спочатку на базі депо, а згодом, у міських умовах, з навантаженням та повноцінним тестуванням усіх систем.

Як пояснює інженер Вінницької транспортної компанії Дмитро Тютюник, після деповських випробувань вагон обкатували на міських маршрутах із додатковим навантаженням, що є обов’язковою частиною сертифікації:

— Ми тестували трамвай на базі депо й у русі по місту — з вагою та у реальних умовах. Перевіряли гальмування, поведінку у поворотах, роботу електросистем, плавність ходу. Саме так проходить сертифікація нового рухомого складу — через практичну експлуатацію.

Перший виїзд за межі депо після технічних тестів став важливим кроком у перевірці вагона в реальних міських умовах: на ділянках із поворотами, підйомами та різним станом колії.

Окрім фахівців, оновлений трамвай уже встигли оцінити й пасажири. Одними з перших на новому Tram2000 проїхалися юнаки, які спеціально прийшли подивитися на трисекційний вагон.

Низькопідлогова секція Tram2000 забезпечує не лише зручнішу посадку, а й більше простору в салоні, безпечний заїзд та сучасні стандарти доступності, яких очікують пасажири міського електротранспорту.

Перші нічні тестові заїзди, зазначимо, відбулися наприкінці листопада після перевірок у депо: трамвай оцінювали на різних ділянках колії, перевіряли плавність ходу, гальмування та роботу всіх систем після модернізації, обираючи час із мінімальним рухом для максимальної безпеки.

Днями «Вінницька транспортна компанія» отримала дозвіл від виконкому на списання низки тролейбусів та трамваїв. У переліку, зокрема, є «Карпфени» та «Трами» зі Швейцарії й ЗіУ радянської доби.

 

Читайте також:

Вкрав зі скриньок для пожертв майже 10 тисяч: у Козятині затримали 37-річного грабіжника

У Гайсині представили нового керівника поліції — полковника Михайла Тарасюка

Двоє жінок загинули у вогні. Під час куріння спалахнув будинок у селі Станіславчик

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up