На вулиці 600-річчя облаштовують одразу чотири еко-парковки на 35 паркомісць;
На майданчику, де будуть стояти машини, ростиме трава;
Така ж стоянка на Київській стала прикладом, як робити не треба;
У чому переваги та недоліки еко-парковок?
На відміну від парковок, які роблять удовж вулиць, екопарковки, влаштовані в зелених зонах, не заважають руху. Усього на 600-річчя (на відрізку від Келецької до Хмельницького шосе) облаштують шість еко-парковок. Загалом на 35 паркомісць. Три з них вже зробили — залишилося тільки засіяти траву - і майданчик готовий.
За словами очільника департаменту комунального господарства Володимира Ніценка, особливість таких місць для паркування в тому, що у спеціальній плитці будуть лунки з землею, в якій ростиме трава, стійка до витоптування та автомобільних коліс.
Корисне посиланняАктуальні ціни на ГАЗ у Вінниці на Automoto.ua.
— Серед переваг таких парковок не лише екологічність та естетичність, а й краще поглинання вологи після опадів, — говорить Ніценко.
blockquote>Відео дняЦе не перші еко-парковки у Вінниці. Кілька років тому подібний “трав’яний” майданчик для авто створили біля Муніципального діагностичного центру, що на Київській.
«Зараз вона — наочний приклад, як не треба робити еко-парковки. А точніше – що буває, коли «еко» тут виявилось просто для галочки», — пишуть на сайті Urban. Міський журнал.
Автор новини додав й фото паркінгу на Київській. На цих світлинах можна побачити, що трава росте де-не-де, вона вже витоптана та пожухла від спеки. А лунки, де мала б бути трава, набиті землею.
Скільки коштує?
За інформацією системи електронних закупівель ProZorro, на еко-парковку на 600-річчя витратять понад 1,1 мільйона гривень бюджетних коштів. Підрядником робіт є приватне підприємство «Велес+». У липні з’явиться ще одна еко-парковка, що буде на території міської клініки №1, що знаходиться на Хмельницькому шосе. За даними департаменту благоустрою, там її облаштує підприємство «Шляхбуд». На це витратять 1 мільйон 860 тисяч гривень з бюджету Вінниці.
Читайте також: На Вишеньці роблять нову еко-парковку. А як виглядає стара? (ФОТО)
парковки не зовсім екологічні
Віктор Перлов, блогер та громадський активіст, розповів, чому еко-парковки насправді не “еко”. А також, де у Вінниці обладнати їх було б доцільніше.
— Ідея облаштування таких парковок на вулиці 600-річчя взагалі виглядає вкрай сумнівною. — При ширині проїжджої частини приблизно 12 метрів, а це чотири повноцінні смуги руху, які дають змогу паркувати автомобілі по краю дороги і вільно пересуватись по одній смузі в кожному напрямку. Більше того, поруч є парковка “Мегамоллу”.
— І якщо об’єктивно, то називати ці парковки "екологічними" не зовсім коректно, адже вони зроблені за рахунок справжнього газону і зелених насаджень, а в результаті ця територія відійшла автомобілям.
— Враховуючи конструкцію парковок, вони потребуватимуть регулярного поливу, адже під ними щебенева подушка, що ізолює від грунту. Тобто, це додаткове навантаження на інфраструктуру міста. І оскільки парковка облаштована в одному рівні з проїжджою частиною, взимку хімічні протиснігові реагенти потраплятимуть до грунту і забруднюватимуть його. Не факт, що трава переживе навіть одну зиму.
— Більше того, на облаштованих парковках відбувається паркування під кутом до краю проїжджої частини, а це завжди додаткова небезпека – при виїзді з такого паркування водій рухається "наосліп" і не бачать автомобілів, що наближаються, тобто, ми ще додатково отримаємо проблеми з безпекою руху.
— Такі парковки доцільно облаштовувати винятково замість існуючих асфальтованих біля великих торгових центрів (Фуршет, Грош, Мегамолл), можливо, при реконструкції вокзальної площі, аби уникнути перегрівання повітря влітку.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
А потрібно не травою засіювати, а бур’яном тоді і з 10 зим переживе))