Ями, вибоїни, тріщини — усе це дорожники виправляють щороку у Вінниці та закатують у асфальт десятки, сотні мільйонів з бюджету міста.
У 2018-му планують витратити на ремонти доріг й тротуарів понад 146 мільйонів гривень. Тоді як у минулому році — витратили майже 160 мільйонів. Чи витримали оновлені шляхи зиму? Чому, попри численні ремонти, з’являються ями на дорогах? Та як це можна виправити? Відповіді на ці та інші питання з’ясовували журналісти «20хвилин».
У Вінницькій міськраді нам дали список ділянок доріг, які ремонтували у 2017 році. За словами очільника департаменту благоустрою міськради Володимира Ніценка, минулого року відремонтували ділянки на 17 дорогах, що разом складає — 15,4 кілометра. І на це витратили 159,6 мільйона гривень.
— Усі дороги, які ми будували минулого року — гарно себе показали, там асфальт «не зійшов зі снігом», — сказав Ніценко.
А чи так насправді? Вирішили перевірити, у якому стані ці дороги, яким усього рік. Наприклад, на вулицях Некрасова та Стрілецькій робили поточний ремонт. Вони непогано збереглися після зими. Хоча на першій вже з’явилися невеликі ямки та тріщини. Латки, які залишилися від минулих ремонтів, також бачили.
Коло біля вокзалу теж ремонтували торік. Але, мабуть, через інтенсивний рух автомобілів, воно вже вкрилося тріщинами.
На вулиці Київській теж можна проїхати нормально. От тільки мимоволі увагу привертають «хвилі» на асфальті, які наче розділяють смуги для руху. Скоріш за все, вони з’явилися від просідання дорожнього полотна під вагою авто та палючим сонцем. У деяких місцях, наприклад, біля перехрестя з вулицею Чорновола, видно, що ці «хвилі» зрізали.
Тепер про капітальний ремонт. Перше місце, куди поїхали, щоб подивитися на його стан — проспект Юності. Їхали туди від «Книжки» та тряслися вулицями: Данила Галицького, Костянтиновича, Лялі Ратушної, Андрія Первозванного. Саме тряслися, бо дороги там, схоже, не ремонтували вже кілька років. А на відрізку Первозванного — Юності — садиба Пирогова, дійсно, хороша дорога. Гарна і зручна (і з приємним освітленням ввечері) на вулиці Пирогова до Гніванського шосе.
Далі поїхали на вулицю Бучми. На відрізку до магазину «Родинний» дорога нормальна — її ремонтували минулого року. А після нього і до лісу — дороги просто немає. Автобуси там ледве проїжджають. Місцеві водії кажуть, що ями тут латають кожного року, але щоразу їх з’являється тільки більше. Петицію про ремонт цієї ділянки можна підписати Тут.
Загалом, ділянки, які капітально ремонтували минулого року, витримали зиму. Але доїхати до них у деяких місцях дуже складно. Так, наприклад, на вулиці Учительській є відрізок у кілька десятків метрів, що зовсім новий. А поряд — вулиці, де замість дороги — земля з камінням.
Як розказав журналістам керівник департаменту благоустрою та комунгоспу Володимир Ніценко, за останніх кілька років дороги у Вінниці стали кращими. Цьому сприяють нові технології ремонту, збільшення фінансування та увага команди вінницької мерії на проблемні дороги.
— Відстежили ситуацію на всіх дорогах у Вінниці та маємо такі результати: минулої весни зафіксували 70 тисяч квадратних метрів пошкодженого дорожнього покриття, а цієї весни — 50 тисяч квадратних метрів. Це серйозне зменшення, яке вдалося досягти завдяки ремонту великими площами на дорогах, а не «клаптиками», — сказав Ніценко. — І тепер ми менше витрачаємо на поточні ремонти, а зекономлені гроші — направляємо на капітальні ремонти та будівництво доріг. А такі вулиці, про які часто кажуть в соцмережах та петиціях вінничани, як Зулінського, Батозька, Липовецька — у них вже давно вичерпаний термін експлуатації. Ми плануємо їх відремонтувати при настанні стійких погодних умов.
І на доказ своїм словам додав результати опитування, за яким Вінницю, вже вчетверте, назвали найкомфортнішим містом України.
— «Тротуарами фактично задоволені понад 90% опитуваних. По дорогах цей показник — 85%», — повідомляється у результатах опитування від соцгрупи «Рейтинг».
Читайте також:
За 146 мільйонів відремонтують дороги та тротуари. Перелік вулиць
Хоча Ніценко зазначив, що цієї весни ями на дорогах справді «кидалися в очі». Причиною вважає те, що пізно закінчилася зима.
— Якби у березні було тепло, дорожники б відремонтували вже 30% усіх аварійних ділянок. Ямковість утворюється за несприятливих погодних умов у будь-якій країні Європи. Усюди після зими ремонтують дороги. Щоб усунути це явище, потрібно будувати нові дороги. З 2015 року розпочався процес децентралізації та бюджет Вінниці отримав більше грошей. Збільшили фінансування й на дорожнє господарство. Але за три роки неможливо перебудувати всі дороги в місті: їх у нас понад 200 кілометрів.
Запитуємо, яке ж є майбутнє вінницьких доріг?
— Бажаємо створити у місті бетонну дорогу. До прикладу, для вулиць Липовецької, Гонти, Зулінського розглядається можливість будівництва із застосуванням бетонних технологій. Не можу сказати, коли там з'явиться бетонка, адже на неї потрібні відповідні проектні рішення та чималі кошти, яких міський бюджет поки що не має, — відповів Ніценко.
Минулого тижня, 27 березня, активісти з водійських спільнот «Авто Євро Сила» та «Дорожній контроль» привернули увагу комунальних служб до стану доріг. Через їхню акцію дорожники екстрено латали ями на шляхах.
— По всьому місту вибрали 11 локацій у Вінниці, серед яких Центр, Електромережа, Старе місто тощо. Там знайшли найбільш небезпечні ділянки, де були вибоїни, — розказав голова ГО «Авто Євро Сила» Олександр Марцинковський. — Робили усе за законом: викликали патрульних і давали пояснення, що є не огороджені ями; передавали інформацію на Цілодобову варту; повідомляли службу «Шляхове управління». Після відповідного звернення в дорожників є термін 7 днів. І це реальний спосіб боротьби з ямами, яким може скористатися кожна людина в Україні.
За його словами, патрульна поліція швидко зафіксувала проблеми на дорогах, а дорожники — не були готові працювати.
— «Шляхове управління» виділило тільки один трактор з причепом та двох працівників. Вони їздили та латали ті ями, які ми знайшли з поліцейськими за цілий день. Але акція дала гарний результат: усі 11 ям дорожники ліквідували. І навіть більше. До прикладу, прибрали величезну яму, глибиною 11-12 сантиметрів, що була на перехресті вулиць Чехова і Ватутіна на Тяжилові.
Запитуємо: що ж потрібно зробити у Вінниці, щоб дороги не треба було щорічно ремонтувати?
— Потрібні капітальні ремонти, а не «латки». От зробили трасу на Тяжилові (на вулиці Ватутіна - авт.) минулого року — вона й далі добре служить. Я бачу зміни : видно, що стараються. Можливо, просто потрібно дати їм трохи більше часу, — сказав Марцинковський.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 12 від 19 березня 2025
Читати номер
Юрий Бондарук
Vladimir Sviridov
Глобазоид Афромарк reply Vladimir Sviridov
Vladimir Sviridov reply Глобазоид Афромарк