Спірне питання: чи потрібен обов’язковий техогляд для малотонажних авто

Спірне питання: чи потрібен обов’язковий техогляд для малотонажних авто

Вінничанин Юрій каже, що часто їздить на Ford Transit Сonnect по Україні. І часто стикається з тим, що поліцейські, крім «прав», техпаспорту та страховки просять показати свідоцтво про проходження техогляду. Це законно чи ні?

— Два тижні тому мене зупинили поліцейські за проїзд на жовте світло, — розповідає Юрій. — Почали розбиратися. Дійшли до того, що ніякого порушення немає. Тоді вони попросили у мене документи. Я показав посвідчення водія, техпаспорт і страховку. Патрульні сказали, що у мене ще має бути свідоцтво про техогляд.

За словами чоловіка, «копи» заявили, що його Ford Transit Сonnect — вантажне авто. А відтак воно має проходити обов'язковий технічний контроль. Юрій почав з ними сперечатися.

— У мене у техпаспорті навіть написано, що тип автомобілю: фургон малотонажний, — говорить чоловік. — І водійська категорія «В». Значить авто легкове.

Відео дня

Це техпаспорт на Ford Transit Сonnect, яким керує Юрій. Чоловік каже, якщо категорія В, значить авто не вантажне. А огляд потебують тільки вантажні автомобілі.

«Копи» не стали виписувати штраф Юрію. Але чоловік не заспокоївся. Він зробив запит до Головного управління Нацполіції з проханням пояснити, чи має його авто проходити техогляд.

Відповідь на лист не змусила на себе довго чекати. Але його зміст здивував Юрія. Поліцейські повідомили, що авто — вантажне і кожні два роки має проходити технічний огляд. Тоді розібратися у ситуації він попросив журналістів.

Що каже закон?

Проходження техогляду регулює стаття 35 Закону України «Про дорожній рух» (goo.gl/6Cv5d8). Там написано, що контролю підлягають усі автомобілі, які перевозять людей чи вантажі. Юрій говорить, що його машина є саме такою — він не таксує та не возить вантажі для прибутку.

Журналіст RIA направив одразу два запити для роз'яснення ситуації: до ГУ Нацполіції області та до Управління патрульної поліції. Питання було таке:

«Чи підлягає автомобіль марки «FORD TRANSIT CONNECT», (тип – фургон малотоннажний - В), обов’язковому технічному контролю, зважаючи на те, що автомобіль не переобладнаний, не використовується для перевезення вантажів з метою отримання прибутку, має два місця для сидіння?».

Невдовзі ми отримали обидві відповіді. Точки зору патрульних та ДПСників зійшлися — водій не правий. Тобто має пройти технічний огляд. У поліції журналісту розповіли, що тип кузова Ford Transit Сonnect є вантажним, відтак і огляд потрібен.

Кілька років тому експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв спитав у Володимира Резника, колишнього заступника начальника Державтоінспекції України, чи потрібен техогляд для таких авто. Представник МВС відповів, що не потрібен. Дивіться з (таймкод) 46:08

«Все суто індивідуально»

Володимир Черкас, голова ГО «Комітет безпеки руху»

Закон вимагає ТО для вантажного і комерційного транспорту. Якщо цей Ford Transit Сonnect підпадає під одну з цих категорій - то проходити техогляд повинен.

Водї плутають категорію В з типом і конструкцією кузова. Якщо автомобіль призначений для перевезення вантажів за своєю конструкцією та типом, то він є вантажним. Про це є відмітка або в техпаспорті, або в базі даних НАІС.

І техогляд повинен проходити.

Категорія «В» не визначає тип автомобіля, вона вказує категорію водія, який має право керувати цим автомобілем. Тобто, по допустиму масу даним автомобілем може керувати водій з категорією «В», але сам автомобіль призначений для перевезення вантажів і за своїм призначенням є вантажним, тому підпадає під вимоги закону.

Але це не означає, що аналогічно все такі ж автівки повинні проходити ТО. В залежності який тип і призначення вказана в реєстраційних документах.

Коментарі (12)
  • Дмв Жарун

    Спеціальзований малотонажний фургон категорії в з повною масою 1590 і масою без навантаження 1100 потрібен акт то
  • Viktor Krivoruchko

    Статтею 35 ЗУ "Про дорожній рух" встановлено, що обов'язковому технічному контролю НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ:

    (..)2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них із строком експлуатації до двох років(..)



    Все, крапка!

    юрист reply Viktor Krivoruchko

    тобто якщо малотонажний фургон експлуатується ПОНАД 2 роки, то він підлягає ОТК

    Vitaliy Vasylov reply юрист

    страва в тому що термін два роки відноситься тільки до причепів, оскільки там стоїть кома. якщо б це було не так , тоді ця норма в 2 роки стосувалась би і легкових автомобілів які експлуатуються більше двох років.
  • Ponomarenko Vladimir

    И владельцы малотоннажного автотранспорта и суди при вынесении решений,  забывают или  не хотят основывать свои выводи на том, что закон об отмене ТО привязан к законодательству ЕС.  А там сказано, что если завод изготовитель  сказал, что данная модель предусмотрена для перевозки грузов,(не важно малотоннажных, крупнотоннажных),  значить так тому и быть. Если сказано, что тип кузова фургон, в принципе не может быть легковым авто, то ты хоть "стреляй" он таким не будет. Всё это четко прописано в документах  при растаможивании. Кому интересно читайте.
  • Daily

    есть один нюанс если нет ТехОсмотра  то в данном случае страховая компания не имеет права выдать полис,то есть по закону если полис выдали то автомобиль по умолчанию не попадает под ТО.

keyboard_arrow_up