- Електромобілів у Вінниці стає більше, - розповідає Руслан. - Минулого року було вісім, серед яких найпопулярнішими є Ніссан, як у мене. Ще є червона Tesla. І навіть “саморобна” електро-Таврія, але вона вже “згнила вщент”. А в 2016 році на три електромобілі у Вінниці стало більше.
Руслан Бурко розповів, як він став першим вінницьким “електромобілістом”.
- Давно захоплююся альтернативною енергетикою, - каже він. - Вдома у мене стоять сонячні панелі. Влітку енергії від сонця дуже багато і треба кудись її дівати. Так за 2 місяці купив електромобіль з США. Усі витрати на придбання, розмитнення обійшлися у 22,5 тисячі доларів.
Сьогодні ж його “Ніссан Ліф” коштує близько 15 тисяч доларів.
Зовсім не футуристичний
Зовні автівка не схожа на фантастичний електромобіль. Її запросто можна сплутати з типовою іномаркою, яка їздить на бензині або дизелі. Єдине, що видає її “сутність” - це написи: “Я езжу без бензина - экономично. 20 гривень на 100 километров”, “Здесь была бы выхлопная труба”. А на задньому склі пропозиція тест-драйву та номер телефону з намальованою вилкою: “Подключайся!”.
Але головні відмінності - під капотом. Власник авто показує те, що є “серцем” машини: двигун “розміром з 15-літрове відро”, акумулятор на 12 Вольт. Під днищем встановлені батареї, які й дають енергію машині. Одразу ж під капотом - порт для зарядки.
- В електромобілі в десять разів менше деталей - каже Руслан Бурко. - Масла, ремені, свічі запалювання, катушки - цього всього немає. Сам двигун складається з чотирьох підшипників. І один раз на 50 тисяч кілометрів пробігу потрібно поміняти літр масла, що коштує приблизно 400 гривень. Ось і весь техогляд.
Що в середині електротачки?
Салон виглядає також типово для недорогих іномарок. Все з міцного пластику, комфортні сидіння, руль. Відмінності можна побачити на панелі бортового комп’ютеру. Поряд із спідометром вказані незвичні значення - температура батареї, запас ходу в кілометрах. А коли включається двигун, то його зовсім не чутно.
- Гуркіт, який можна почути - це стукіт коліс по дорозі, - каже Руслан. - Тільки коли збільшуєш швидкість - мотор ледве-ледве “муркотить”.
Якщо вважаєте, що електромобіль повільний, то помиляєтесь. На виїзді з Вінниці по Київській вулиці водій піддав “газу” так, що аж тіло втиснуло у сидіння. А на спідометрі- 89, 95, 100 кілометрів на годину. Хоча три секунди тому було ледве 60 кілометрів. Прискорення моментальне.
- Мій “Ніссан” може розганятися до 120-140 кілометрів на годину, - каже Бурко.
Де зарядитись?
Заряджати машину можна навіть від побутової розетки. Для цього потрібні перехідники та кілька шнурів, які подовжать відстань. Щоб повністю зарядити автівку потрібно близько 5-6 годин.
- Електромобілі 2013-2014 року випуску заряджаються набагато швидше, - каже Руслан. - Їм достатньо години, щоб заправити повний бак. Своє авто я заряджаю приблизно 5-7 годин, щоб був повний заряд.
За його словами, на “пальне” за рік він витратив близько 3 тисяч гривень.
- Те, що в мене вказано на боковому склі - видумана сума, - каже власник електрокару. - 100 кілометрів я насправді проїжджаю за 7-8 гривень. Стільки обходиться повний заряд літій-іонних батарей на 20 Кіловат/годин.
- А якщо зарядка скінчилась за містом, у “полі”, де немає можливості зарядитись, - питає журналіст. - Не пійдете ж з каністрою до “заправки”?
- Машина дуже розумна, - відповідає Руслан. - На 20-25% запасу ходу вона починає сигналізувати, що пора “їсти”.
Ще можна заряджатись від виносних “розеток”, яких у Вінниці є шість. Їх головна відмінність - це більша потужність току, а отже, автівка швидше заряджається. Наприклад, одна з таких біля “МЕТRО”, де можна безкоштовно зарядитись. Але найкращим варіантом є зарядна станція, яка має режим “швидкої” зарядки - від 0% до 80% за півгодини.
Безкоштовна “зарядка” відкрилась у Вінниці
З 20 лютого 2016 року у Вінниці з’явилась перша зарядна станція на базі готельно-ресторанного комплексу “Драйв-клуб”. Тут власники електромобілей можуть “заправитись” безкоштовно.
Станція має усі можливі режими зарядки - два порти, один з яких на 220 V, а інший призначений для швидкої зарядки автомобіля — на 380 V.
Як кажуть працівники “Драйв-клубу”, на цьому тижні до них вже приїжджали власники електромобілей з інших міст. Водії електрокарів побачили нову “заправку” у спеціальному додатку для смартфонів - світовій карті зарядок. Нова зарядна станція знаходиться на вулиці Сергія Зулінського (Тарногродського),42а.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер