Презентували проект для профорієнтації дев'ятикласників

Презентували проект для профорієнтації дев'ятикласників
  •  Першого грудня відбулась прес-конференція, на якій презентували освітній проект “Fly - up: впевнений старт молоді”. Реалізує його громадська організація “Освітній простір 2.0” за сприяння міської ради.
  • Мета: заохотити критично обирати майбутню професію та залишатись працювати у рідному місті.
  •  Через воркшопи у навчально-професійних закладах пояснити учням, що здобуття робітничої професії може бути дуже перспективним початком дорослого життя.

“Громадський простір 2.0” існує уже півтори роки. Ми займаємось освітньо-науковими проектами та співпрацюємо із “Майстернею міських проривів”, — коментує керівник ГО Ольга Гасина. — Нещодавно ми започаткували проект “Fly up: впевнений старт молоді”, який допомагає дев’ятикласникам дізнатись більше про робітничі професії та відповідні навчальні заклади міста.

Поки таких школярів є 25. Пілотна група завершить своє неформальне навчання наприкінці цього року. А зараз для них кожної суботи проводять виїзні воркшопи до різних професійно-технічних закладів міста, діти відвідують провідні підприємства, а також слухають лекції успішних людей.

Презентували проект для профорієнтації дев'ятикласників, фото №1 на сайті 20minut.ua

Відео дня

— Які будуть наслідки того, що надалі зростатиме потреба у кваліфікованих робітниках? Збільшується відтік молоді. І чи через 10 років хтось захоче жити та працювати у Вінниці? Весь час у наше місто намагаються проникнути інвестори. Але вони як заходять на ринок, так і йдуть із нього, якщо немає потенційних виконавців праці. Наша молодь розумна, потужна і вона може зростати і заробляти великі кошти у рідному місті, щоб жити комфортно тут, поруч із сім’ єю, поруч із батьками, з друзями, знайомими, а не мігрувати за кордон у пошуках роботи. Якщо освіта буде пріоритетною галуззю  — місто буде зростати та розвиватись економічно,  — стверджує Ольга.

Як взяти участь?

Для проекту обирали виключно дев’ятикласників. Організатори були у школах Вінниці та розповідали про можливість. Із усіма охочими, а їх було 212, провели телефонне інтерв’ю і визначили тих 25 учнів, які найбільш підходять для цього проекту. Після Нового року, коли розпочнеться другий набір, візьмуть уже 100 дітей. Участь у проекті абсолютно безкоштовна.

Зараз у школах проводять профорієнтацію, проте зараз це більше рекламна кампанія вищих навчальних закладів. Шкільні психологи не можуть приділити увагу кожній дитині та зрозуміти, яка професія для неї буде найбільш відповідною. А у свою чергу батьки вважають, що вища освіта — це квиток у майбутнє, тому витрачають кошти на репетиторів, а потім на навчання, якщо дитина не пройшла на бюджет. Іноді це економічний тягар для сім’ї.

Презентували проект для профорієнтації дев'ятикласників, фото №2 на сайті 20minut.ua

Без вищої освіти нікуди?

І справді побутує стереотип, що вища освіта  — це обов’язкова умова успішного майбутнього. Проте, як уже часто переконуємось, знайти роботу важче людям саме із вищою освітою.

— У нас на обліку практично немає випускників професійно-технічних закладів,  —розповідає директор Правобережного центру зайнятості Світлана Кривенко.  — Якщо порахувати загалом, то це більше, аніж 70% усіх безробітних Вінниці. Цього року маємо приріст робітничих вакансій майже удвічі, їх є велике різноманіття.  Потрібні водії трамваїв, тролейбусів, слюсарів, ремонтників колії тощо. Роботодавці потерпають від нестачі кваліфікованих кадрів. Я вважаю, що той стереотип, що вища освіта  — профілактична пігулка від безробіття, просто вичерпав себе. Люди робітничих професій також можуть отримувати хорошу заробітню платню.

Презентували проект для профорієнтації дев'ятикласників, фото №3 на сайті 20minut.ua

Як уже зазначалось, тут профорієтанція носитиме більш практичне значення. Діти під час воркшопів зможуть випробувати величезну кількість професій.

— Візити до шкіл для нас  — це ковток повітря,  — каже заступниця директора із навчальної частини ВВМПУ Світлана Корженко. — Тепер школи відчиняють нам свої двері. Ця програма  — це підтримка молоді. Ми можемо заявити, що маємо хороші, оснащені сучасною технікою заклади. Наші студенти є конкурентноспроможними на ринку праці. Під час проходження практики роботодавці часто пропонують залишитись працювати.  У нас стабільна освіта, яка надає гарні навички, високий фах випускника. Якщо муляр має хороші знання, ніщо не перешкоджає йому стати інженером.

Нагадаємо, що “Майстерня міських проривів” займається проектами з розвитку міста до 2030 року. До співпраці із згаданим проектом також будуть залучати і безпосередньо працедавців. Планують, щоб і студенти вищих навчальних закладів паралельно мали змогу здобувати робітничий фах. Наприклад, у сфері дизайну. Автори проекту будуть стежити за його учасниками до вступної кампанії влітку, щоб зрозуміти, чи є якісь конкретні зміни.

— Щоб змінити стереотип, потрібно багато часу. Це систематичний та постійний процес, — підсумовує Ольга Гасина.

Цей матеріал було підготовлено в рамках програми міжредакційних обмінів за підтримки національного фонду на підтримку демократії NED.
 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (4)
  • fank franko
    Освіта,це вкладення грошей в майбутне.На сьогоднішній день освітня реформа в країні позбавила молодь такого майбутнього.Тому,наші діти масово виїджають вчитися в країни євросоюзу, де в вузах гарантують працевлаштування по спеціальності.

    Якщо керівництво країни плює на свій народ і дбає тільки про власні статки ,вчить своїх дітей у самих престижних вузах,а для всіх інших освіта для "галочки" -країна деградує як економічно так і морально.Хай подумають скільки ще будуть грабувати свою країну? Кому і де вони будуть потрібні навіть з мільйонними статками? Хто буде створювати ВВП країни?
    Задунайский Торонтуй reply fank franko
    == в країни євросоюзу, де в вузах гарантують працевлаштування по спеціальності???

    Не смеши мои тапки.
  • ваняк
    какой блин толк от этой профориентации? если у нас инженеры торгуют на рынке (потому что реально можно больше заработать), школьные учителя идут в IT сферу, а те у кого специальности нет, держат многомиллионные бизнесы по городу
    Задунайский Торонтуй reply ваняк
    Кому они нужны, "инженеры", со специальностью типа "Інтернет речей".

keyboard_arrow_up