Автомобілі та мотоцикли у Центральному парку: їдемо в Європу?

  • У Центральному парку щоденно їздить транспорт — автомобілі  і моторолери.
  • Парк є парком-пам’яткою садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення
  • Чи припустимим є проїзд транспортних засобів, що робить адміністрація парку, щоб припинити транспортний рух по території і чи може допомогти поліція.
Автомобілі та мотоцикли у Центральному парку: їдемо в Європу?

Лише спеціальний обслуговуючий транспорт, і тільки до 12.00

— Наш парк є парком-пам’яткою садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення. Ми маємо природоохоронне зобов’язання перед Міністерством екології, тобто відповідаємо за все, що робиться у парку в екологічному плані, — пояснив журналісту RIA директор МКП «Вінницязеленбуд» Ігор Любовський. — У підрозділ міського комунального підприємства «Вінницязеленбуд» парк перейшов 6 років тому. Історично склалося таким чином, що цю територію ми отримали разом із «спадщиною» — підприємцями, які здійснюють у парку свою діяльність.

Корисне посилання

Актуальні ціни на ВИС у Вінниці на Automoto.ua.

Ігор Любовський пояснив, що на в'їзді у парк є схема руху, згідно якої здійснюється заїзд спеціального обслуговуючого транспорту: електротехнічного, технологічного та іншого. Після 12 години технологічного транспорту не повинно бути на території парку. Але закривати в'їзди у парк не можна, доступ повинен бути відкритий.

Щоправда, журналісти вказаної схеми не знайшли. І працівники парку також не змогли надати інформацію, де знаходиться така схема.

Плакат, який знаходиться на в'їзді у Центральний парк з боку Магістратської

Громадськість не захотіла, щоб парк був режимним

Ігор Любовський сказав, що особисто його думка така, що парк повинен бути режимним (мати певний режим роботи і закриватися у неробочі часи — авт.). Але є громадськість, яка проти, люди сказали не закривати парк, бо хотять, щоб були проходи, тому їм пішли назустріч.

— Ми будуємо паркан… Ворота будуть, але хвіртка є хвірткою, коли вона замикається на певний час, інакше це просто прохід, — каже пан Любовський. — Коли на громадських слуханнях підняли питання з парканом, я ставав і говорив про це і не замовчував цю ситуацію. Режим повинен бути у парку, це необхідність.

З громадських слухань свого часу Ігор Любовський виходив обурений.

— Коли тільки почали обговорювати, то мене засуджували, як це ви хочете закрити парк? Відповідав, ви уявіть, що парк — це механізм і повинні бути порядки.

 

Директор МКП «Вінницязеленбуд» наводить приклад європейських країн і запитує: «Де ви таке бачили, щоб парк був відкритий і що взагалі уночі в парку робити?»

Каже, що наш Центральний парк вночі перетворюється на Чікаго — і діда Мороза з ялинки виносили аж до Театральної, і обкрадали каси і майстерню, крали квіти і рідкісні рослини, знімали двигуни з атракціонів...

У розмові з журналістом директор розповів про Харківський парк. Там паркан як мінімум 3,5 метри в висоту, парк працює режимно — з 6 ранку до 24 ночі. Потім зачиняється, проводяться певні роботи, один день —  санітарний. І немає жодного проїзду —  все закрито. Є у Харківському парку і охорона, яка перевіряє підозрілих осіб.

Центральний парк. Середина дня. Порахуйте автомобілі

Їдуть у «Європу», бо мають «певні документи»

Працівники парку, які не захотіли себе називати, розповіли, що найчастіше автомобілі їдуть до ресторану «Європа» і потім з ресторану. Обурюються, що ввечері і вночі бувало таке, що авто збивали стовпи, кажуть «повірте, з ресторану їдуть явно не тверезі».

Автомобілі біля ресторану

— Що стосується ресторану «Європа», то люди мають певні документи, які засвідчують те, що вони офіційно здійснюють підприємницьку діяльність на території парку, в них виділене місце, і на це місце прохід і під'їзд ми повинні забезпечити, — сказав Ігор Любовський. — Намагаємося обмежувати, щоб не було стихійного заїзду у парк.  Не маємо права заборонити заїжджати у парк, тому що у власників ресторану є офіційний дозвіл. Ми неодноразово зверталися у поліцію, але поліція стоїть, а автомобілі туди проїжджають. Виходить так, що раніше балансоутримувачем парку була Об’єднана дирекція парків, яка погодила розміщення ресторану там. Зараз організації вже немає. А дозвіл у ресторану є.

Журналісти перевірили на сайті youcontrol.com.ua, коли було засноване комунальне підприємство «Об'єднана дирекція міських парків культури та відпочинку». Виявилося, що дата реєстрації Об’єднаної дирекції 14.07.2008. А ресторан «Європа», за словами пересічних працівників парку, з’явився раніше.

Автомобіль проїжджає повз відпочиваючих у парку

Журналіст звернувся до власника «Європи» Самвела Єгояна з проханням прокоментувати ситуацію з автомобілями, що їдуть до ресторану. Власник запевнив, що є документ, який дозволяє проїзд. Наголосив, що автомобілі їдуть акуратно і дотримуються схеми проїзду. А той знак, що з боку Магістратської, це взагалі не знак.

У ресторану адреса Соборна, 98 (Самвел Єгоян вийшов, щоб показати табличку з адресою на будівлі — авт.), як ще заїжджати? Журналіст запитав, чи не можна запропонувати відвідувачам ресторану не їхати через парк, а залишати авто на стоянці біля озера і піднімалися до закладу. — Вибачте, але багато, хто так і робить. Але як же дівчата на підборах будуть підніматися чи як таксі під'їжджати, а продукти підвозити? — відповів Самвел Єгоян.

На питання, чи розглядається альтернативний проїзд, пан Єгоян сказав, що так, можливо, у перспективі це буде.

А як ще заїжджати?

Можливі шляхи вирішення проблеми чи замкнене коло?

Ігор Любовський вважає, що якщо громадськість скаже — «зробіть парк режимним», тоді можна буде вирішити багато проблем, у тому числі і з транспортом. Крім того, треба добиватися дозволу зробити альтернативний заїзд до ресторану «Європа».

— Ми готові йти на спілкування і співпрацю, щоб спільно вирішувати проблему. Якщо власник ресторану Самвел Єгоян скаже, «треба то і то», будемо шукати шляхи, — каже Ігор Любовський. — Дуже багато звернень по проїзду транспорту, тому ми і шукаємо альтернативні шляхи. Один із них, в якому ми дійшли до стадії проекту, це зробити заїзд з Хмельницького шосе в районі «Райдуги», але питання повисло у повітрі.

Виявляється, будь-які зміни адміністрація повинна погоджувати з Міністерством екології, але природоохоронне зобов’язання забороняє робити такі заїзди. Тобто, з одного боку парк має серйозний щит, це пам’ятка садово-паркового мистецтва, але з другого боку цей щит створює багато проблем. І на місцевому рівні деякі питання розв’язати неможливо.

Не тільки автомобілі

«Вилітає з-за кута, на величезній швидкості і на крутому віражі заходить у поворот зі свистом» — слова Ігора Любовськогго і знайома картина для багатьох вінничан, що гуляють у парку. Йдеться про моторолери та велосипеди.

Працівниця парку, яка не захотіла називатися (ні, вона не боїться, але дорожить своїм робочим місцем — авт.), розповіла, що свого часу на той момент голова Вінницької обласної державної адміністрації Микола Джига дозволив велосипедистам їздити по парку, от і почали їздити, а згодом і моторолери приєдналися.

Інспектор патрульної поліції Юрій Сташкевич пояснив, що наздоганяти тих, хто на скутерах і мотоциклах, їм заборонено, тому що мотоциклісти тікають і можуть розбитися. А мотоциклісти зловживають ситуацією, їздять без шоломів, без документів.
Також інспектор патрульної поліції додав, що плакат при в'їзді у парк не має юридичної сили. Він не відповідає стандарту, згідно якого мають розміщуватись забороняючі дорожні знаки. Фактично зараз це взагалі не знак, а муляж.
Має стояти знак, який забороняє рух механічним транспортним засобам, і тільки дозволяється тим, хто обслуговує територію парку.

Інспектор поліції Сташкевич, вважає, що для цього міська влада своїм розпорядженням може внести пропозицію, щоб організація, яка займається облаштуванням доріг, магістралей та автошляхів у місті, розташувала знаки згідно держастандарту України. — Все можна узгодити, якщо тільки захотіти цим зайнятися, — каже Юрій.

Поліція не в курсі, чи є плутанина із дорожніми знаками

Журналісти надіслали запит у поліцію щодо правил обмеження руху механічних транспортних засобів по території Центрального міського парку. І отримали таку відповідь.

Насправді, при в’їзді у парк з вулиці Магістратської знаку 3.2 «Рух механічних транспортних засобів заборонено» журналісти не знайшли. Там стоїть інший знак 3.1 «Рух заборонено». Даний знак не має жодного значення без обов’язкового додаткового встановлення поруч з ним знаку 5.33 «Пішохідна зона». ,

Йдемо трохи вглиб парку і біля імпровізованого шлагбауму дійсно бачимо знак 3.1 «Рух заборонено», під яким додатково встановлений знак 5.33 «Пішохідна зона».

—  Хіба поліція не бачить, що в парку там стоїть машина, як же вони заїхали? —  питає працівник парку. —  Автомобілі пропускаємо, службові і тих, хто їде в «Європу». Дали таку вказівку пропускати і незалежно у який день, в який час, їде їсти чи на день народження —  пропускаємо, виконуємо вказівку. Звідки я знаю, хто дає вказівки? Можу тільки здогадуватись.

Журналісти готують офіційний запит у Вінницьку міську раду, щоб отримати детальну інформацію щодо організації дорожнього руху на території Центрального парку.

Коментарі (7)
  • Анонім

    1 "Европа" изначально построена незаконно и, если не ошибаюсь, в том числе, за это "хозяин Европы" и сидел, в свое время.

    2. На Соборной тоже, не так давно, громко боролись с  парковками на тротуарах и т.д., но, по ходу, поняли что наша мусориция, кроме как "блистать"  в роликах на Ютубе, ни на что другое не способна и поставили желтые ограничители. Теперь, видать, уже не возлагая большие надежды на полицаев, предлагают сразу обнести забором и сделать из парка зоопарк. Харьков, нашли на кого ровняться. Может, лучше, вспомнить парк на Манхеттене, который по ночам не закрывается, хотя и преступность есть, но там полиция хоть что то делает. Думаю, достаточно правильно использовать то что уже есть, а не заниматься сочинением очередных проэктов по распилу бабла. Например, чтобы полицаи, все же, делали свою работу. а не отмазы сочиняли. Можно вспомнить полицейский спецотряд в велоретузах, а то что то их давно не слышно. Иначе, нафиг они тогда вообще нужны, если бетонный блок посреди дороги их с успехом может заменить?
  • Vitaliy Pikovsky

    Крім авто, мотоциклів і мопедів в парку їздять на великій швидкості  дуже багато велосипедистів.Декілька днів тому в районі стадіону у велосипедиста, що їхав на величезній швидкості (на спортивному велосипеді ) випав 10 літровий балон з водою і  впав поряд із двома хлопчиками 3-4 років. Вони дуже злякались.Враження таке наче зірвалась невелика бомба. На крики матерів велосипедист відповів, що він же не вбив дітей. Але правда  потім вибачився. Добре, що жертв не було. Для дорослих велосипедистів  необхідно зробити велодоріжку  попід  паркан парку і категорично заборонити їздити по парку. За порушення правил штрафувати.Виключення зробити лише для дітей.                                  Щодо авто: пану  Єгояну теж треба більше рухатись і своє авто ( як приклад для відвідувачів та своїх працівників) залишати біля озера і  30м  пройтись пішки до ресторану "Європа". Ходити дуже корисно для здоров"я. А то все турботи про дівчат на підборах !? Вони на цих "клятих" підборах весь вечір танцюють і  не  скаржаться. А на авто в основному їздять по парку ледачі і  животаті  дядьки.
  • Глобазоид Афромарк

    В Харькове мэр сепаратист же!  Наверное, чтоб грехи свои сепаратистские загладить, он парк развлечений сделал лучшим в стране, сейчас реставрирует капитально зоопарк и сад Шевченко, дороги как-то поремонтировал, в каждом районе сделаны зоны отдыха с парками, фонтанами, фонарями-лавками. Это он по сепараторски ездил в соседний Белгород, насмотрелся и сам решил  в грязь лицом не ударить. А так, конечно, Винница-самый европейский город в Украине-сходите в парк "Химик" или там по набережной пройдитесь между Киевским мостом и Центральным.
  • Олексій

    Теж мені проблема — це ж благодать, скільки нових штрафів можна збирати, тільки знаки вцепити треба! Просто яйко жим-жим.
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up