— Наш парк є парком-пам’яткою садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення. Ми маємо природоохоронне зобов’язання перед Міністерством екології, тобто відповідаємо за все, що робиться у парку в екологічному плані, — пояснив журналісту RIA директор МКП «Вінницязеленбуд» Ігор Любовський. — У підрозділ міського комунального підприємства «Вінницязеленбуд» парк перейшов 6 років тому. Історично склалося таким чином, що цю територію ми отримали разом із «спадщиною» — підприємцями, які здійснюють у парку свою діяльність.
Корисне посиланняАктуальні ціни на ВИС у Вінниці на Automoto.ua.
Ігор Любовський пояснив, що на в'їзді у парк є схема руху, згідно якої здійснюється заїзд спеціального обслуговуючого транспорту: електротехнічного, технологічного та іншого. Після 12 години технологічного транспорту не повинно бути на території парку. Але закривати в'їзди у парк не можна, доступ повинен бути відкритий.
Щоправда, журналісти вказаної схеми не знайшли. І працівники парку також не змогли надати інформацію, де знаходиться така схема.
Ігор Любовський сказав, що особисто його думка така, що парк повинен бути режимним (мати певний режим роботи і закриватися у неробочі часи — авт.). Але є громадськість, яка проти, люди сказали не закривати парк, бо хотять, щоб були проходи, тому їм пішли назустріч.
— Ми будуємо паркан… Ворота будуть, але хвіртка є хвірткою, коли вона замикається на певний час, інакше це просто прохід, — каже пан Любовський. — Коли на громадських слуханнях підняли питання з парканом, я ставав і говорив про це і не замовчував цю ситуацію. Режим повинен бути у парку, це необхідність.
З громадських слухань свого часу Ігор Любовський виходив обурений.
— Коли тільки почали обговорювати, то мене засуджували, як це ви хочете закрити парк? Відповідав, ви уявіть, що парк — це механізм і повинні бути порядки.
Директор МКП «Вінницязеленбуд» наводить приклад європейських країн і запитує: «Де ви таке бачили, щоб парк був відкритий і що взагалі уночі в парку робити?»
Каже, що наш Центральний парк вночі перетворюється на Чікаго — і діда Мороза з ялинки виносили аж до Театральної, і обкрадали каси і майстерню, крали квіти і рідкісні рослини, знімали двигуни з атракціонів...
У розмові з журналістом директор розповів про Харківський парк. Там паркан як мінімум 3,5 метри в висоту, парк працює режимно — з 6 ранку до 24 ночі. Потім зачиняється, проводяться певні роботи, один день — санітарний. І немає жодного проїзду — все закрито. Є у Харківському парку і охорона, яка перевіряє підозрілих осіб.
Працівники парку, які не захотіли себе називати, розповіли, що найчастіше автомобілі їдуть до ресторану «Європа» і потім з ресторану. Обурюються, що ввечері і вночі бувало таке, що авто збивали стовпи, кажуть «повірте, з ресторану їдуть явно не тверезі».
— Що стосується ресторану «Європа», то люди мають певні документи, які засвідчують те, що вони офіційно здійснюють підприємницьку діяльність на території парку, в них виділене місце, і на це місце прохід і під'їзд ми повинні забезпечити, — сказав Ігор Любовський. — Намагаємося обмежувати, щоб не було стихійного заїзду у парк. Не маємо права заборонити заїжджати у парк, тому що у власників ресторану є офіційний дозвіл. Ми неодноразово зверталися у поліцію, але поліція стоїть, а автомобілі туди проїжджають. Виходить так, що раніше балансоутримувачем парку була Об’єднана дирекція парків, яка погодила розміщення ресторану там. Зараз організації вже немає. А дозвіл у ресторану є.
Журналісти перевірили на сайті youcontrol.com.ua, коли було засноване комунальне підприємство «Об'єднана дирекція міських парків культури та відпочинку». Виявилося, що дата реєстрації Об’єднаної дирекції 14.07.2008. А ресторан «Європа», за словами пересічних працівників парку, з’явився раніше.
Журналіст звернувся до власника «Європи» Самвела Єгояна з проханням прокоментувати ситуацію з автомобілями, що їдуть до ресторану. Власник запевнив, що є документ, який дозволяє проїзд. Наголосив, що автомобілі їдуть акуратно і дотримуються схеми проїзду. А той знак, що з боку Магістратської, це взагалі не знак.
У ресторану адреса Соборна, 98 (Самвел Єгоян вийшов, щоб показати табличку з адресою на будівлі — авт.), як ще заїжджати? Журналіст запитав, чи не можна запропонувати відвідувачам ресторану не їхати через парк, а залишати авто на стоянці біля озера і піднімалися до закладу. — Вибачте, але багато, хто так і робить. Але як же дівчата на підборах будуть підніматися чи як таксі під'їжджати, а продукти підвозити? — відповів Самвел Єгоян.
На питання, чи розглядається альтернативний проїзд, пан Єгоян сказав, що так, можливо, у перспективі це буде.
Ігор Любовський вважає, що якщо громадськість скаже — «зробіть парк режимним», тоді можна буде вирішити багато проблем, у тому числі і з транспортом. Крім того, треба добиватися дозволу зробити альтернативний заїзд до ресторану «Європа».
— Ми готові йти на спілкування і співпрацю, щоб спільно вирішувати проблему. Якщо власник ресторану Самвел Єгоян скаже, «треба то і то», будемо шукати шляхи, — каже Ігор Любовський. — Дуже багато звернень по проїзду транспорту, тому ми і шукаємо альтернативні шляхи. Один із них, в якому ми дійшли до стадії проекту, це зробити заїзд з Хмельницького шосе в районі «Райдуги», але питання повисло у повітрі.
Виявляється, будь-які зміни адміністрація повинна погоджувати з Міністерством екології, але природоохоронне зобов’язання забороняє робити такі заїзди. Тобто, з одного боку парк має серйозний щит, це пам’ятка садово-паркового мистецтва, але з другого боку цей щит створює багато проблем. І на місцевому рівні деякі питання розв’язати неможливо.
«Вилітає з-за кута, на величезній швидкості і на крутому віражі заходить у поворот зі свистом» — слова Ігора Любовськогго і знайома картина для багатьох вінничан, що гуляють у парку. Йдеться про моторолери та велосипеди.
Працівниця парку, яка не захотіла називатися (ні, вона не боїться, але дорожить своїм робочим місцем — авт.), розповіла, що свого часу на той момент голова Вінницької обласної державної адміністрації Микола Джига дозволив велосипедистам їздити по парку, от і почали їздити, а згодом і моторолери приєдналися.
Інспектор поліції Сташкевич, вважає, що для цього міська влада своїм розпорядженням може внести пропозицію, щоб організація, яка займається облаштуванням доріг, магістралей та автошляхів у місті, розташувала знаки згідно держастандарту України. — Все можна узгодити, якщо тільки захотіти цим зайнятися, — каже Юрій.
Журналісти надіслали запит у поліцію щодо правил обмеження руху механічних транспортних засобів по території Центрального міського парку. І отримали таку відповідь.
Насправді, при в’їзді у парк з вулиці Магістратської знаку 3.2 «Рух механічних транспортних засобів заборонено» журналісти не знайшли. Там стоїть інший знак 3.1 «Рух заборонено». Даний знак не має жодного значення без обов’язкового додаткового встановлення поруч з ним знаку 5.33 «Пішохідна зона». ,
Йдемо трохи вглиб парку і біля імпровізованого шлагбауму дійсно бачимо знак 3.1 «Рух заборонено», під яким додатково встановлений знак 5.33 «Пішохідна зона».
— Хіба поліція не бачить, що в парку там стоїть машина, як же вони заїхали? — питає працівник парку. — Автомобілі пропускаємо, службові і тих, хто їде в «Європу». Дали таку вказівку пропускати і незалежно у який день, в який час, їде їсти чи на день народження — пропускаємо, виконуємо вказівку. Звідки я знаю, хто дає вказівки? Можу тільки здогадуватись.
Журналісти готують офіційний запит у Вінницьку міську раду, щоб отримати детальну інформацію щодо організації дорожнього руху на території Центрального парку.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
2. На Соборной тоже, не так давно, громко боролись с парковками на тротуарах и т.д., но, по ходу, поняли что наша мусориция, кроме как "блистать" в роликах на Ютубе, ни на что другое не способна и поставили желтые ограничители. Теперь, видать, уже не возлагая большие надежды на полицаев, предлагают сразу обнести забором и сделать из парка зоопарк. Харьков, нашли на кого ровняться. Может, лучше, вспомнить парк на Манхеттене, который по ночам не закрывается, хотя и преступность есть, но там полиция хоть что то делает. Думаю, достаточно правильно использовать то что уже есть, а не заниматься сочинением очередных проэктов по распилу бабла. Например, чтобы полицаи, все же, делали свою работу. а не отмазы сочиняли. Можно вспомнить полицейский спецотряд в велоретузах, а то что то их давно не слышно. Иначе, нафиг они тогда вообще нужны, если бетонный блок посреди дороги их с успехом может заменить?