Вінничанка Ірина Горностаєва купила в “Ельдорадо” планшет на день народження своєму шестирічному сину Сашку. Але подарунок був невдалим. За день він перестав вмикатися.
Жінка, розуміючи, що правди їй доведеться шукати довго, прийшла просити допомоги в журналістів. Тільки після того, як Ірина вже прийшла в “Ельдорадо” з журналістом, їй пішли на поступку та на вибір запропонували або ж новий планшет, або забрати гроші.
Ірина прийшла в редакцію RIA зі своєю старшою дочкою Світланою Лученко. Дівчина показали журналістам планшет Elenberg TAB709, який дійсно не працює. Якщо натиснути кнопку живлення, на дисплеї з’являється іконка порожнього акумулятора разом із знаком оклику. За мить пристрій вимикається. Зарядити його неможливо.
- Я в квітні 2013 року читала в RIA статтю про те, як ваш журналіст за поламаний монітор відвоював у магазина 1500 гривень, - розповідає Ірина Горностаєва. - Після того, як в магазині у мене не захотіли брати цей планшет на ремонт, я вирішила подзвонити на вказаний у статті телефон.
Дуже невдалий подарунок
В кінця червня Ірина разом з чоловіком пішла по магазинах шукати подарунок їх 6-річному сину Сашку. Купувати вирішили в “Ельдорадо”, що знаходиться в колишньому “Дитячому світі”, що біля Центрального мосту.
- Продавець показав нам планшет за 565 гривень, вирішили його брати, - каже Ірина. - Хлопець рекламував його, розповідав про переваги і всіляко переконував купити саме його. Коли ми вже підійшли до каси, продавець зненацька сказав, що він помилився і дав не той планшет. За його словами, того, про який він казав, уже немає. Є дорожчий - за 700. Для дитини мені не шкода тих зайвих 130 гривень. І ми купили.
Ірина каже, що син грався з планшетом всього два дні.
- Першого дня виявилося, що внутрішньої пам’яті всього 1 Гігабайт, хоча на коробці заявлено 8 Гігабайт, - каже жінка. - Ще через день пристрій взагалі перестав вмикатися.
Ірина знову пішла в “Ельдорадо”, щоб вирішити проблему з планшетом, але виявилося, що на пристрої був затертий серійний номер.
- В магазині продавці та директор звинуватили нас, що ми стерли серійний номер - навмисно чи з необережності, - каже Ірина.
- Не може такого просто бути, - обурюється Ірина. - До планшету дитина не лізла, адже була в селі в бабусі. А моя дочка в перший же день привезла чохол до нього. Світлана продає мобільні телефони, в тому числі з Android. Вона розуміється в цьому добре.
З її слів, планшет на ремонт не хотіли брати, бо не було директора, який ніби має підписати заяву для прийняття на ремонт.
Згідно з законом “Про захист прав споживачів” прийом поламаної техніки на гарантійний ремонт відбувається без будь-яких підписів по усній чи письмовий заяві споживача і не потребує візування зі сторони магазину. Коли магазин приймає техніку, він зобов’язаний видати покупцю документ про прийняття на гарантійний ремонт.
Схожа історія трапилася в 2013 році з вінничанином Олександром Давидовим. Хлопець купив телевізор у супермаркеті техніки. Вже на касі перед оплатою продавець-консультант сказав, що він помилився і приніс не той телевізор. Взявши пакунок, побіг, обіцяючи повернутися за мить.
- Роботу телевізора я вже перевірив, тому оплатив покупку, але підозри про підміну були, - каже Олександр Давидов. - Взяв чек та пішов додому радіти новій покупці. Але радість тривала недовго. Рівно до моменту, коли я ввімкнув телевізор. По всій площі матриці екрану здоровенна смуга битих пікселів. У цей момент я зрозумів, що обдурили мене в момент, коли продавець кудись поніс коробку. Недовго думаючи, я побіг назад у магазин сваритися. Там зрозуміли, що зі мною краще не зв’язуватися і віддали мені гроші назад. Хоча намагалися запевнити, що то я його по дорозі побив.
При журналістові гроші повернули
Вислухавши історію Ірини, журналіст RIA разом із нею та її дочкою знову приїхали в “Ельдорадо”, щоб розібратися в ситуації. Продавець-косультант Руслан Мартощук, який продав Ірині планшет, розповів, що жінку ніхто не дурив.
- Розумієте, я звичайний продавець, я тут працю три роки і мені немає жодного інтересу продавати бракований товар, - каже Руслан Мартощук. - Я ж не дав планшет з вітрини, я витягнув його з коробки, новий, запакований. Звичайно, людина має право здати на ремонт техніку, навіть якщо на ній витертий серійний номер. Я вас проведу в наш сервісний відділ, де можна буде обговорити варіант повернення чи ремонту.
Як показує практика спілкування покупців з магазинами техніки в питаннях повернення товару або гарантійного ремонту, часто останні ігнорують вимоги споживача, придумуючи багато різних відмовок. Проте коли споживач приходить з журналістом, ставлення одразу до покупця змінюється на краще і йому одразу йдуть на поступки.
Руслан Мартощук близько півгодини дзвонив за різними номерами, щоб зв’язатися з людиною з їхнього сервісу.
- Мені менеджер сказав, що ви можете забрати гроші або ж взяти такий самий новий планшет, - сказав працівник сервісу. - Який варіант ви обираєте?
Ірина з дочко Світланою не очікували такого розвитку подій. Жінки вирішили забрати гроші та купити планшет в іншому місці.
- Дивно, що вони так вирішили, - каже Ірина. - Зранку сьогодні мене звинувачували, що то я затерла серійний номер, а тут так просто погодилися віддати гроші назад. Це через те, що я прийшла з журналістом, от і злякалися поганої слави.
Журналіст RIA звернувся до керівника вінницького магазину “Ельдорадо” В’ячеслава Гураша з проханням прокоментувати ситуацію. Але чоловік відповів, що він коментувати нічого не буде.
- Відправляйте запит на Київ, або шліть на наші електронку, - каже В’ячеслав Гураш. - Ми його самі їм перешлемо.
Що про це думає колишній продавець-консультант з “Ельдорадо”
Журналістові RIA вдалося знайти хлопця, який раніше працював продавцем-консультантом в “Ельдорадо”. Той анонімно розповів про внутрішню “кухню” та схему продажу товарів у магазині.
- Як такої схеми продажу неліквіду чи бракованої техніки в “Ельдорадо” не існує, - каже колишній продавець “Ельдорадо”. - Якщо десь з’являється брак, то цей товар переходить в категорію “уцінених”. Його зазвичай продають набагато дешевше. Купують таку техніку або ж самі продавці, або люди, які хочуть зекономити і їх попереджають про брак.
Також колишній продавець-консультант розповів, що яку б модель з якими характеристиками людина не обрала, все одно їй будуть намагатися продати ту техніку, яку треба продати і ту, з якої продавець отримає найбільше грошей.
- Щодня зранку в магазин керівництво надсилає ціни на чотири категорії товарів, - розповідає колишній продавець. - Тому консультанту найцікавіше продати саме той, на який відсоток заробітку для нього буде найбільшим. Що стосується повернення техніки або повернення на гарантійний ремонт, то в першу чергу в цьому не зацікавлені продавці. Адже якщо людина повертає техніку, то з продавця просто заберуть нараховану суму за проданий товар. Те, що Ірині продали такий планшет, та ще й зі стертим серійним номером, може бути просто браком.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер