Фірма обіцяла виготовити вікна за 42 дні, а натомість жінка чекає вже третій місяць
Юрист каже: шахрайства нема, але є договір, зроблений “на колінці”. Тому у випадку чого у фірми всю суму відсудити не вдасться
На що треба звертати увагу в договорі, аби потім не було неприємних сюрпризів
Катерина Рачук звернулась до редакції РІА через те, що їй вже чотири місяці не можуть привезти одне вікно, яке вона замовила у компанії Wintech на Хлібній.
— Хотіла мамі вікно у кухні поставити, замовила його у фірмі Wintech ще 7 серпня. Воно нестандартне, і через це секретарка сказала, що, можливо, термін виготовлення буде більшим, ніж зазвичай. Строк виготовлення нестандартного вікна за договором — 42 дні, але я чекаю вже четвертий місяць. Вони кожен раз переносять дату його доставки. Підозрюю, що мене просто ошукали.
Катерина каже, вони розповідали про те, що обслуговують постраждалі після вибуху складу боєприпасів Павлівку та Калинівку.
— Хоча у мене родичі є в цих селах. Кажуть, що давно вже хати там полагоджені! На мої погрози привести поліцію, вони зухвало відповідали - ну і викликайте собі. А сусіди замовили взагалі 3 вікна на суму 12 тисяч, а їм ще привезли неповний комплект виробів: на одне вікно немає сітки, в іншому - ручки від вікна. І то ледве примусили привезти: через сільського голову - він тоді з представниками фірми розмовляв.
Офіс фірми знаходиться на Хлібній. Батько Катерини з самого рання йде туди розбиратися із договором дочки у руках. Побачивши журналіста з камерою, одна із секретарів вибігає з офісу зі словами “А це ще шо таке? Приберіть камеру, не маєте права знімати, я поліцію викличу”. Тут же сидить і обурена жінка, яка погрожує поліцією вже працівникам контори.
— Я замовила у них двері та вікна. Все проплатила одразу, по договору. Потім пройшло тижня три - дозамовила двері. Мені обіцяли привезти все це протягом місяця, я чекала-чекала, вони затягнули тиждень, потім - ще тиждень. Аж 1 жовтня мені привезли ті вікна о п'ятій вечора, двері не виставили, бо неправильно зроблені заміри. Поставили 2 вікна із 5-ти, підвіконня не виставили, а 3 вікна стоїть у куточку. Ні сіток не привезли, ні ручок, ні заглушок, ні замків - ну, нічого! Потім - знов обіцянки аж до 30 жовтня. Скільки можна вже так терпіти? В поліцію дзвонити?
Секретарка повертається із якимось чоловіком, який не хоче представлятися, тільки забирає якісь папери зі столу та йде. Після цього секретарка миролюбно звертається до батька Катерини, пана Олексія і обіцяє привезти йому вікно на вихідних, тобто 18-19 листопада. До слова, вікно привезли 23 листопада без сітки та відливів і не встановили його.
Керівництво фірми відреагувало оперативно, і у день візиту журналіст вже по обіді того дня журналісту подзвонила заступник директора компанії Вероніка Скрипник
— Якщо чесно, у випадку із Катериною Рачук ми просто не встигли вчасно виконати замовлення. Уже 18 листопада воно приїжджає до нас, і ми тут же відправляємо до неї монтажників. Зараз вона сплатила 80 % від основної суми у 4230 гривень. Якби вона сплатила всю суму за вікно, ми навіть би виплатили компенсацію, так як не встигли по термінах. (Компенсація згідно договору -1 % за кожен прострочений день — авт.)
А щодо пані Світлани Вікторія Скрипник сказала таке:
— Я з нею спілкувалася, робила їй знижку, так як вона здалеку(з Козятина - авт.) і не має змоги приїжджати сюди часто. Коли пройшов термін - а замовлення у неї нестандартне - вона попросила дозамовити їй двері. Але грошей, мовляв, вона поки не дасть - розрахується пізніше. А ми, виходить, повинні заплатити за її замовлення свої гроші. Я сказала - добре, але у такому разі доведеться почекати. Бо зараз у нас "горять" замовлення з Павлівки та Калинівки: ми людям везли вікна, зроблені за свої кошти, а вони потім доплачували. Коли замовлення прийшло до нас із заводу, я відправила у Козятин монтажників, але так як замовлення було нестандартне, вони аж 6 годин встановлювали вікна, а потім домовилися, що коли вже підвезуть двері із правильними замірами, домонтують усе інше.
І от днями, як розповідала Вероніка Скрипник далі, пані Світлана зв’язалась із секретарем і знову запитала, коли вже чекати вікна та двері. “Якщо хочете швидше, треба самій оплатити замовлення”, - відповіли їй. А наступного дня у офісі Світлана влаштувала скандал.
Олександр Цісар, юрист
Повністю вказані реквізити фірми: зокрема, найменування та адреси юридичних осіб, їх банківські рахунки, прізвища, імена, по батькові посадових осіб, уповноважених укладати договір від імені підприємства(у договорі пані Катерини, окрім ПІБ підприємця та адреси фірми, з яким укладається договір, нічого немає).
У предметі договору повинно бути чітко описано, що саме зобов’язується зробити Виконавець: наприклад, чіткі параметри вікон, які зобов’язується виготовити, термін виготовлення, комплектацію, та монтаж. І пані Катерині, і пані Світлані, а їх словами, обіцяли не тільки привезти вікна, але і встановити їх. Але у договорі як пані Світлани, так і пані Катерини про монтаж - ні слова. Світлані з Козятина вдалося примусити рробітників встановити 3 вікна, а от Катерині з Агрономічного вікно просто відвантажили зі словами “Ми що, ще на 5 поверх маємо його тягнути?”
Повинна бути чітко прописана відповідальність сторін за невиконання умов договору. Так, Катерина на словах домовилась із представниками фірми про розподілення платежу на 3 частини, і третю частину, за усною домовленістю, вона мала сплатити вже, коли їй привезуть та встановлять готове вікно. У договорі ж прописано, що вона має повністю оплатити замовлення протягом 20 днів з моменту його укладення. Вікно їй мали привезти максимум до 20 вересня, а привезли 23 листопада. І за 2 місяці прострочення за виною фірми довелося заплатити їй. І все через пункт договору, який звучить так: “У випадку невиконання Замовником своїх зобов'язань, Замовник зобов'язаний сплатити неустойку у розмірі 0,1 % від вартості даного Договору за кожний день прострочення на розсуд виконавця”.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер