Наталію завжди цікавила міжнародна співпраця, їй хотілося, щоб наші учні мали змогу побачити, як розвивається молодь у Європі.
— Я почала шукати тих, хто організовує зустрічі українських і польських вчителів. Минулого року я заповнила анкету, і мене відібрали на так звану «Сватку» у Варшаві, — розповіла Наталія Фасоля. — Це така зустріч-знайомство 12 вчителів з України і 10 польських вчителів. Там я Познайомилася з пані Крістіною з Варшавської гімназії.
Польська вчителька саме шукала вчителя з Вінницької області, тому що «патронка» її школи Констанція Маркевич свого часу проживала у селі Животівка Вінницької області.
— Ми з пані Крістіною вирішили розпочати працю над спільним проектом трьох країн — України, Польщі та Ірландії під назвою «Констанція — жінка, яка об'єднує», — згадує Наталія Фасоля.
— А у квітні Міністерство молоді і спорту України виставило конкурс, який організувала польсько-українська Рада обміну, з польської сторони була підтримка Міністерства освіти, — сказала Наталія Фасоля. — Я написала проект — і ми отримали його фінансування. У червні відбувся перший етап проекту — поїздка у Варшаву.
У реалізації Міжнародного проекту «Агенти змін у класі, школі, суспільстві» взяли участь 10 учнів Якушинецької середньої загальноосвітньої школи-гімназії з Вінницького району разом з Наталею Фасолею та педагогом-організатором Оленою Лукашевою та 10 учнів Подставової школи №364 ім. Констанції Маркевич з Варшави.
— Перший день реалізації проекту пройшов на ура. Учасники знайомилися, вчили одне одного розмовляти польською та українською мовами, малювали портрети, створювали герб проекту, — згадує пані Наталія. — День закінчився спільною прогулянкою цікавими місцями Варшавського району Bemowo.
День другий розпочався з тренінгу «Вдома в Європі». Польські учасники розповіли про переваги вступу Польщі до Європейського союзу у травні 2004 року та спільно дійшли висновку: хоч ми й різні, нас ділять кордони, але всі рівноправні.
— Цікавим продовженням дня було відвідання центру науки Коперника, де молодь мала можливість проводити досліди, спостерігати за ними та покращити знання з фізики, — розповіла вчителька. — Незабутнє враження справив на всіх Королівський замок. Спеціально для нас провели інтерактивну екскурсію, яка була англійською мовою. Приємно зазначити, що це не стало перешкодою на шляху розуміння інформації.
Запам’ятався вчительці і її учням квест по Старому місту, який було проведено на третій день перебування у Варшаві. А ще дітей запросили у Європейський центр інформації та Палац культури і мистецтв.
— Протягом четвертого дня у Варшаві нами було презентовано фільм про подорож у с. Животівку Оратівського району. Це відео змонтував учень 8-Г класу Максим Лукашев, — розповіла Наталія Фасоля. — Пізніше українська молодь з превеликим задоволенням відвідала Посольство України у Варшаві.
Учениця 9-Г класу Вероніка Попова сказала, що участь в проекті дала їй змогу відчути що таке «європейська освіта», здобути нових друзів.
— Я отримала велику мотивацію до вивчення іноземних мов, — каже дівчина. — Умови, в яких навчаються польські школярі, надихнули на створення чогось нового у своїй школі, на зміни, розповсюдження європейських цінностей на території школи, громади й безпосередньо країни.
Наталія Фасоля спільно із своїими учнями наразі готується до приїзду польської делегації у Вінницю у вересні-жовтні.
— Планую також зробити квест Вінницею, а ще треба подбати про достойне розміщення і харчування гостей. Програма буде не менш цікавою і насиченою, ніж була у Польщі.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер