Найближчим часом «Вінницький авіаційний завод» отримає ліцензійні карти на ремонт усіх видів літальних апаратів, що він мав у радянські часи. Тепер тут зможуть ремонтувати літаки АН-2, Як-18Т, Як-52, гелікоптери – Ми-2, Ка-26 та авіадвигуни до них. Проте вийти на потужності заводу, що були в радянські часи – завдання нереальне.
Мета – перший український гелікоптер
- Найбільше наше досягнення в тому, що ми зберегли потужний виробничий потенціал – кваліфіковані кадри, - каже Микола Трикозюк. - На майбутнє ми плануємо переобладнати повністю гелікоптер Ми-2. Це буде повністю новий український гелікоптер з іншою назвою.
В місяць - 130 літаків та гелікоптерів
- П’ятдесят років тому, починався завод з ремонту літаків АН-2 і ЯК-18, - розповідає Микола Трикозюк. - Знаходився він на старій території, що на вулиці Чехова. Потім план зростав – держава давала замовлення на ремонт авіатехніки зі всього Радянського Союзу. Всі будівлі, що зараз є на території заводу – будувались у радянські часи, коли розвивалась авіація.
Почали освоювати гелікоптери. Ми були провідним підприємством по цих типах літаків та гелікоптерів. В місяць завод випускав близько 130 одиниць техніки.
Після розпаду Радянського Союзу припинилися замовлення, багато техніки порізали на металобрухт. Підприємство заборгувало своїм працівникам зарплату і оголосило себе банкротом.
На заводі два підприємства
- Є вмираюче державне підприємство, яке стало банкротом і фактично за два роки не випустило жодної гайки, - розповідає Микола Трикозюк. - Там немає жодного робітника, але там є бухгалтер, виконавчий директор. Але у них ще залишились деякі будівлі, деякі папери. Це підприємство не працює, а існує лише на папері.
На базі нього інвестори - акціонерне товариство «Мотор Січ» - створили нове підприємство - відкрите акціонерне товариство «ВіАЗ».
Роботу потрібно шукати
- Зараз ми шукаємо замовлення, роботу для наших майстрів, а ще років 30 тому був «його величність план», - розповідає Микола Трикозюк. - Робота була завжди, завжди була зарплата. Майстер отримував тоді 120 карбованців. Зараз майстер отримує 3500 гривень. Але за ті гроші купити тих же продуктів можна було значно більше, ніж зараз. Було 120 гектарів території, залишилось 60 – але вони все одно не потрібні заводу, цією територією розпоряджатиметься місто. В ті часи працювало майже три тисячі людей, а зараз і двохсот немає.
Сьогодні ці спеціалісти торгують на ринках, хтось виїхав за кордон. Директор каже, що проблеми в спеціалістах немає, проблема у роботі.
- Зараз тільки дай роботу, люди самі знайдуться, - каже Микола Трикозюк.
Довідка
Директор товариства з обмеженою відповідальністю «Вінницький авіаційний завод» Микола Трикозюк працює на підприємстві вже 45 років. Починав слюсарем-складальником літальних апаратів, потім став майстром, потім – старшим майстром, потім начальником цеху, начальником виробництва, а потім заступником директора.
Підприємство, що займається ремонтом гелікоптерів та літаків, організоване на базі державного підприємства «Вінницький авіаційний завод». Його, як і більшість наших підприємств, майже закрили. Після розпаду Радянського Союзу зупинилося державне замовлення на ремонт малої авіатехніки, підприємство стало банкрутом. Завдяки акціонерному товариству «Мотор Січ» і його генеральному директору В’ячеславу Богуслаеву завод знову став працювати. У квітні 2011 року він виступив інвестором Вінницького заводу.
«Мотор Січ» - величезне підприємство в Україні, що розміщене в Запоріжжі, де працює 25 тисяч працівників. Крім цього, підприємство має безліч заводів в інших містах України та за кордоном.
Як завод став іншим підприємством
Господарський суд Вінницької області видав ухвалу про порушення провадження справи про банкрутство Державне Підприємство «Вінницький авіаційний завод» від 17 лютого 2011 року, ініційованою заявою Державної податкової інспекції у місті Вінниці.
В рамках процедури санації, інвестором виступає ВАТ «Мотор Січ». Ухвалою Господарського суду Вінницької області був затверджений план фінансового оздоровлення підприємства, яким передбачається повне погашення кредиторської заборгованості впродовж одного року з моменту його затвердження.
Вінницька міська рада своїм рішенням звільнила авіаційний завод у 2012 році від сплати земельного податку.
За січень-червень 2012 р. вироблено товарної продукції на суму 1,94 мільйона гривень.
В результаті проведення відповідних заходів, за попередніми даними, станом на 1 липня 2012 р. на підприємстві повністю погашена заборгованість із оплати праці.
Колишнього директора заводу судили за зниклі вертольоти
Олегу Ярославському, колишньому директору Державного підприємства «Вінницький авіаційний завод» (ВіАЗ), на початку 2012 року були пред’явлені звинувачення.
Суть їх, якщо коротко, полягає в тому, що у 2007 році, згідно з договором, на капітальний ремонт ДП «ВіАЗ» отримав від київського ДАП «Універсал-Авіа» п’ять вертольотів МІ-2, які повинні були знаходитися на відповідальному зберіганні на ВіАЗ.
У червні 2007 року Олег Ярославський, директор ВіАЗ, та Ігор Гладченко, заступник директора «Універсал-Авіа», уклали договір на продаж авіатехніки, згідно з яким Гладченко як фізична особа продав Вінницькому авіазаводу ті ж самі п’ять вертольотів на суму 25 тис. грн (тобто, по 5 тис. грн за кожний). Гладченко отримав 21 тис. грн, а вказані вертольоти були взяті на бухгалтерський облік на ДП «ВіАЗ».
Після цього Ярославський уклав із українським експортним підприємством договір комісії, де від імені ВіАЗ доручив виконати контракт з іноземною компанією на експортне постачання у Лівію вертольотів, відремонтованих у Вінниці. Два вертольоти були продані за $108 тис., з яких $101 тис. у подальшому була перерахована на Вінницький авіазавод і використана на господарські потреби підприємства. А тим часом у Києві на «Універсал-Авіа» виявили нестачу п’яти вертольотів загальною вартістю майже 386 тис. грн.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 49 від 4 грудня 2024
Читати номер
Anonymous
Человек reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous