На вінницькому авіазаводі з майже трьох тисяч працівників залишилось лише 150

На вінницькому авіазаводі з майже трьох тисяч працівників залишилось лише 150
Ще двадцять років тому Вінницький авіазавод був одним з найпотужніших по ремонту малої авіаційної техніки. Тоді на підприємстві працювало майже три тисячі людей. Але все ж завод подолав банкротство завдяки спонсорам. Зараз на авіазаводі працює 150 людей. А директор підприємства сам шукає для них роботу

 Найближчим часом «Вінницький авіаційний завод» отримає ліцензійні карти на ремонт усіх видів літальних апаратів, що він мав у радянські часи. Тепер тут зможуть ремонтувати літаки АН-2, Як-18Т, Як-52, гелікоптери – Ми-2, Ка-26 та авіадвигуни до них. Проте вийти на потужності заводу, що були в радянські часи – завдання нереальне.

Мета – перший український гелікоптер

- Найбільше наше досягнення в тому, що ми зберегли потужний виробничий потенціал – кваліфіковані кадри, - каже Микола Трикозюк. - На майбутнє ми плануємо переобладнати повністю гелікоптер Ми-2. Це буде повністю новий український гелікоптер з іншою назвою.

Відео дня
>Мрія керівництва підприємства - переродження малої авіації, нове життя для старої техніки з новими двигунами та новою авіонікою. Проте того, що представляв собою завод у свої найкращі часи, досягнути поки що не реально.

В місяць - 130 літаків та гелікоптерів

- П’ятдесят років тому, починався завод з ремонту літаків АН-2 і ЯК-18, - розповідає Микола Трикозюк. - Знаходився він на старій території, що на вулиці Чехова. Потім план зростав – держава давала замовлення на ремонт авіатехніки зі всього Радянського Союзу. Всі будівлі, що зараз є на території заводу – будувались у радянські часи, коли розвивалась авіація.
Почали освоювати гелікоптери. Ми були провідним підприємством по цих типах літаків та гелікоптерів. В місяць завод випускав близько 130 одиниць техніки.
Після розпаду Радянського Союзу припинилися замовлення, багато техніки порізали на металобрухт. Підприємство заборгувало своїм працівникам зарплату і оголосило себе банкротом.

На заводі два підприємства

- Є вмираюче державне підприємство, яке стало банкротом і фактично за два роки не випустило жодної гайки, - розповідає Микола Трикозюк. - Там немає жодного робітника, але там є бухгалтер, виконавчий директор. Але у них ще залишились деякі будівлі, деякі папери. Це підприємство не працює, а існує лише на папері.

На базі нього інвестори - акціонерне товариство «Мотор Січ» - створили нове підприємство - відкрите акціонерне товариство «ВіАЗ».

Роботу потрібно шукати

- Зараз ми шукаємо замовлення, роботу для наших майстрів, а ще років 30 тому був «його величність план», - розповідає Микола Трикозюк. - Робота була завжди, завжди була зарплата. Майстер отримував тоді 120 карбованців. Зараз майстер отримує 3500 гривень. Але за ті гроші купити тих же продуктів можна було значно більше, ніж зараз. Було 120 гектарів території, залишилось 60 – але вони все одно не потрібні заводу, цією територією розпоряджатиметься місто. В ті часи працювало майже три тисячі людей, а зараз і двохсот немає.

Сьогодні ці спеціалісти торгують на ринках, хтось виїхав за кордон. Директор каже, що проблеми в спеціалістах немає, проблема у роботі.

- Зараз тільки дай роботу, люди самі знайдуться, - каже Микола Трикозюк.

Довідка

Директор товариства з обмеженою відповідальністю «Вінницький авіаційний завод» Микола Трикозюк працює на підприємстві вже 45 років. Починав слюсарем-складальником літальних апаратів, потім став майстром, потім – старшим майстром, потім начальником цеху, начальником виробництва, а потім заступником директора.
Підприємство, що займається ремонтом гелікоптерів та літаків, організоване на базі державного підприємства «Вінницький авіаційний завод». Його, як і більшість наших підприємств, майже закрили. Після розпаду Радянського Союзу зупинилося державне замовлення на ремонт малої авіатехніки, підприємство стало банкрутом. Завдяки акціонерному товариству «Мотор Січ» і його генеральному директору В’ячеславу Богуслаеву завод знову став працювати. У квітні 2011 року він виступив інвестором Вінницького заводу.
«Мотор Січ» - величезне підприємство в Україні, що розміщене в Запоріжжі, де працює 25 тисяч працівників. Крім цього, підприємство має безліч заводів в інших містах України та за кордоном.


Як завод став іншим підприємством
Господарський суд Вінницької області видав ухвалу про порушення провадження справи про банкрутство Державне Підприємство «Вінницький авіаційний завод» від 17 лютого 2011 року, ініційованою заявою Державної податкової інспекції у місті Вінниці.

В рамках процедури санації, інвестором виступає ВАТ «Мотор Січ». Ухвалою Господарського суду Вінницької області був затверджений план фінансового оздоровлення підприємства, яким передбачається повне погашення кредиторської заборгованості впродовж одного року з моменту його затвердження.
Вінницька міська рада своїм рішенням звільнила авіаційний завод у 2012 році від сплати земельного податку.
За січень-червень 2012 р. вироблено товарної продукції на суму 1,94 мільйона гривень.

В результаті проведення відповідних заходів, за попередніми даними, станом на 1 липня 2012 р. на підприємстві повністю погашена заборгованість із оплати праці.

Колишнього директора заводу судили за зниклі вертольоти
Олегу Ярославському, колишньому директору Державного підприємства «Вінницький авіаційний завод» (ВіАЗ), на початку 2012 року були пред’явлені звинувачення.
Суть їх, якщо коротко, полягає в тому, що у 2007 році, згідно з договором, на капітальний ремонт ДП «ВіАЗ» отримав від київського ДАП «Універсал-Авіа» п’ять вертольотів МІ-2, які повинні були знаходитися на відповідальному зберіганні на ВіАЗ.

У червні 2007 року Олег Ярославський, директор ВіАЗ, та Ігор Гладченко, заступник директора «Універсал-Авіа», уклали договір на продаж авіатехніки, згідно з яким Гладченко як фізична особа продав Вінницькому авіазаводу ті ж самі п’ять вертольотів на суму 25 тис. грн (тобто, по 5 тис. грн за кожний). Гладченко отримав 21 тис. грн, а вказані вертольоти були взяті на бухгалтерський облік на ДП «ВіАЗ».
Після цього Ярославський уклав із українським експортним підприємством договір комісії, де від імені ВіАЗ доручив виконати контракт з іноземною компанією на експортне постачання у Лівію вертольотів, відремонтованих у Вінниці. Два вертольоти були продані за $108 тис., з яких $101 тис. у подальшому була перерахована на Вінницький авіазавод і використана на господарські потреби підприємства. А тим часом у Києві на «Універсал-Авіа» виявили нестачу п’яти вертольотів загальною вартістю майже 386 тис. грн.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (12)
  • Anonymous

    Практически аналогичная ситуация на всех промышленных предприятиях Винницы - 45-ом ЭМЗ, 732-ом ВЗ, ГПЗ и т.д. Нет толкового руководителя - нет развивающегося и перспективного предприятия, только работа "аби без діла не бути". Гройсман лоббирует интересы асфальтного завода - и у него порядок, на остальные предприятия Гройсманов не хватает :(

    Человек reply Anonymous

    а самое печальное что нет поддержки на государственном уровне, когда во всех новостях кричат, как прекрасно покупают новые грузовые тепловозы для страны, а они блин американские, либо вертолёты, автобусы, троллейбусы и даже самые галимые поезда, которые постоянно ломались, и люди посреди полей мёрзли часами, Хюндаи.  И это дикий парадокс, вместо того чтоб поддерживать свои производства и развивать разработки, вкладывают деньги в экономику других стран, ну как же так(((((

    Anonymous reply Anonymous

    Ну какого нафиг асфальтового завода? Нет у Гройсмана никакого завода. Или может вы подскажете где он расположен?

    Anonymous reply Anonymous

    А где я сказал что у Гройсмана есть завод?: Не читайте между строк, а то получите между глаз :)
  • Anonymous

    Галю, де тебе вчили так писати? А редактора в РІА теж немає? По темі. Кваліфікований персонал ВіАЗу - зграйка пенсіонерів. Там усі такі, як пан Трикозюк - за 60 з гаком. Скоро там зовсім нікому буде фотографуватися на фоні холодних руїн. Справа Ярославського розглядається в суді. Навіщо ці коментарі, якщо немає вироку? Чистий непрофесіоналізм!

    Anonymous reply Anonymous

    вирок вже давно винесли . Ярославский отсидел год и его выпустили уже. (откупился наверно) попрежнему ездит на джипе что он, что жена --коней на своем ранчо под Хмельником иак и выращивают и получается что все у них ХАРАШО

    Anonymous reply Anonymous

    Опа, типа умный нашелся. А скорее всего просто завидющий троль. А нифига не знаешь. Ярославский был под арестом, через год отпущен под подписку о невыезде. Суд продолжается по сей день. Так что не мути народ! И меньше завидуй!

    Anonymous reply Anonymous

    А хто вам казав, що журналістів 20 хвилин десь вчать писати?

    Anonymous reply Anonymous

    Ага, там одни самородки типа Гали и ее подруги по перу Ирыси - та неподражаема в своем суржике!
  • Anonymous

    С виду полная *опа!
  • Anonymous

    я там работал

    Anonymous reply Anonymous

    І як воно було.... маштаби вражають, а виглядає, як у Чонобилі Припять - іржаве і безлюдне, особливо їх стоянка техніки... моторошно. Там напевно фільми знамати класно... ужастіки)
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
13:21 Пожежа на Замостянській: загинула 71-річна жінка, трьох дітей госпіталізували photo_camera 12:50 Скільки заробляють вінницькі нардепи? Друга частина огляду декларацій за 2023 рік 12:15 Тромбоз: чому виникає і чи можливо його уникнути? (Новини компаній) 12:12 Легковик зіткнувся з потягом: загинув начальник Хмільницького центру зайнятості Юрій Шевченко photo_camera Від читача 13:03 EPAM Україна та ГО «Загартовані серця» передали Силам оборони 100 автомобілів 10:44 Без води та світла. Де у Вінниці 29 квітня відключають послуги 10:27 Оновити салон авто за 5000 грн - не просто, але реально! (Новини компаній) 09:37 На фронті відбулося понад 130 бойових зіткнень, найбільше — на Авдіївському напрямку 09:20 Готові великодні кошики, паски та ковбаски. Де замовити у Вінниці (партнерський проєкт) 08:31 Сьогодні вітаємо Богдана та Артема. Історія та прикмети 29 квітня 21:00 ТОП важливих новин на «20 хвилин» від 22 по 29 квітня, які ви могли пропустити photo_camera 19:50 Сестри Тельнюк приїдуть у Сугаки. Коли і кого запрошують на зустріч з ними? 19:44 Магнітні бурі в травні-2024: коли очікувати на погіршення самопочуття 19:10 «Потрібна підтримка!» Зірка «Перелесника» з Вінниці братиме участь у новому проєкті 18:38 «Вінницький» ліфт встaновлять в одній із бaгaтоповерхівок містa 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:42 На Вінниччині до Реєстру корупціонерів за 2023 потрапили 169 осіб 17:07 П'ять вулиць у Вінниці назвуть іменами загиблих захисників 15:43 На фронті загинув Микола Калачик з Тульчинської громади 15:20 Втрачена історія: закинуті садиби та палаци Вінниччини
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up